طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نحوه طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 3 مرداد 1400 در ساعت 14 : 48 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سبک نئوکلاسیک یکی از سبک های محبوب و پرطرفدار می باشد که تلفیقی از دکوراسیون کلاسیک و مدرن را دارد . این سبک دارای ظاهری زیبا و با اصالت است که به کمک یک شرکت دکوراسیون مجرب و رعایت اصول این سبک میتوان یک شاهکار نئوکلاسیک خلق کرد .

می توان گفت طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک حتی پس گذشت زمان طولانی نیز باز هم از عرصه مد خارج نمی شود .

این سبک ویژگی‌ های سبک دکوراسیون کلاسیک را در قالب مدرن و امروزی دارا می باشد و ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن است .

  • ویژگی های سبک دکوراسیون نئوکلاسیک

نئوکلاسیسم بیانی مدرن از سبک دکوراسیون کلاسیک می باشد ، اگر چه این سبک از لحاظ بصری ساده تر است ، اما همواره یک سبک بسیار زیبا و لوکس و قابل احترام با استفاده از وسایل ، متریال و دکوراسیون گران قیمت می باشد .

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک نیازمند فضای کافی می باشد . بنابراین اگر متراژ فضای شما خیلی کم است توصیه می شود از سبک مدرن یا مینیمال برای طراحی داخلی استفاده نمایید .

سبک نئوکلاسیک به سمت تقارن و حضور مراكز برجسته‌ ای که در‌ فضا های داخلی بنا شده است ، گرایش می یابد . مثلاً یک شومینه در اتاق نشیمن یا یک میز ناهار خوری زیبا و لوکس در آشپزخانه و یا یک تخته لوکس و زیبا در اتاق خواب و … می توانند جزو این مراکز باشد به عنوان مثال شما می توانید یک شومینه در وسط دیوار و دو قاب و یا دیوار کوب در دو طرف آن قرار دهید و مبلمان را رو به سمت شومینه چیدمان کنید .

اساس طراحی نئوکلاسیک بر نسبت های خالص ، خطوط و هندسه ساده می باشد ، که باید مورد توجه طراحان یک شرکت دکوراسیون باشد .

نحوه طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک

  • رنگ در سبک نئوکلاسیک

استفاده از رنگ در دکوراسیون داخلی بسیار زیاد و با اهمیت می باشد .

پالت رنگی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک شبیه به پالت رنگ دکوراسیون کلاسیک می باشد و دارای تنوع بالایی است ، در این سبک اغلب از رنگ های غنی استفاده می شود .

رنگ پس زمینه هم تاریک و هم روشن می تواند باشد‌ رنگ سفید ، بژ ، خاکستری ، ماسه ای ، سایه های قهوه ای و ترکیبی از همه ی این رنگ ها برای پس زمینه مناسب است و برای دکوراسیون بیشتر از رنگ های روشن مانند بژ روشن ، رزگلد ، آبی روشن ، کرم ، طوسی روشن و ... استفاده می کنند .

رنگ هایی که نباید در این سبک زیاد از آنها استفاده کرد و بیشتر در یک یا دو وسیله به کار گرفته می شود شامل رنگ های زمردی ، کبود ، خردلی و زیتونی می باشد .

نکته مهم و اصلی این است که اندازه اتاق این اجازه را به شما بدهد ، که از این رنگ ها بتوانید استفاده کنید تا فضای داخلی بیش از حد پر و تاریک به نظر نرسد ، به هر اندازه ای که فضای شما کوچکتر باشد باید از طیف رنگ های روشن تری در طراحی استفاده کنید .

سعی کنید فضایی آرام خلق کنید و طیف سایه های طبیعی را با هم ترکیب کنید رنگ هایی مانند نقره ای ، کرم ، آبی ، طلایی و شکلاتی‌ علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا ، لوکس و گران‌ قیمت به نظر می‌ رسند .

نحوه طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک

  • کفپوش مناسب این سبک

در طراحی داخلی شما می توانید برای کفپوش از سنگ ، پارکت و یا از کفپوش های سنتی استفاده کنید .

شما می‌ توانید از کاشی و سرامیک برای اتاق هایی که زیاد در معرض رفت و آمد می باشد ، استفاده کنید . این کفپوش ها برای مسیر های در معرض رفت و آمد مناسب هستند و عمر نسبتا بالایی دارند .

  • طراحی سقف

همواره در دکوراسیون داخلی رنگ سقف اتاق نشیمن بسیار مهم بوده و سقف های ایده آل و پرکاربرد در سبک نئوکلاسیک به رنگ سفید می باشند .

سعی کنید بومرنگ ساده و یا یک بافت مات یا ساتن را انتخاب کنید و در لبه های سقف از گچ بری استفاده کنید و در  اطراف لوستر از طرح های تزیینی استفاده کنید تا با این کار جلوه زیبایی به سقف ببخشید .

  • طراحی دیوار

رنگ دیوار اتاق نشیمن یکی از موضوعات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد .

 معمولا دیوار ها در فضای داخلی سبک نئوکلاسیک با قالب و تابلو هایی با شکل و خط های ساده تزئین می‌ شوند و شما می توانید به عنوان جایگزین از کاغذ های دیواری با رنگ‌ های ساده و خنثی ، استفاده نمایید .

نحوه طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک

  • پرده و منسوجات

اغلب در دکوراسیون نئوکلاسیک از پارچه های طبیعی و پارچه هایی از جنس مخمل و … استفاده می شود .

ترکیبات تزیینی در پرده ها در سبک نئوکلاسیک مختصر تر و سبک تر از سبک دکوراسیون کلاسیک می باشد .

در این سبک اغلب از پرده های ساده و بلند استفاده می شود .

  • نورپردازی و نور پس زمینه

شما باید نورپردازی را دقیق و اصولی اجرا کنید زیرا فضا های داخلی نئوکلاسیک باید روشن باشند .

شما به یک لوستر ، لامپ های کوتاه رومیزی و لامپ های بلند روی زمین احتیاج دارید و همه لامپ ها باید به صورت متقارن قرار گیرند .

در اتاق نشیمن ، اتاق ناهارخوری و یا در اتاق خواب میتواند یک لوستر لوکس و بزرگ تبدیل به یک نقطه کانونی در دکوراسیون شود .

شرکت دکوراسیون هیرادانا در زمینه دکوراسیون کلاسیک ، نئوکلاسیک و مدرن آماده خدمت رسانی به کارفرمایان عزیز میباشد .

8 / 10
از 6 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات