طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نحوه بازسازی ساختمان به سبک مدرن

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 3 مرداد 1400 در ساعت 11 : 23 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از پرکاربرد ترین و محبوب ترین سبک ها در طراحی ، طراحی به سبک مدرن می باشد که به دلیل وجود اصول و قواعد مختص این سبک طراحی فضاهای مدرن باید توسط طراحان و متخصصان حرفه ای انجام گیرد .

در اجرا و بازسازی ساختمان ها به سبک مدرن برای ایجاد فضایی زیبا و آرامبخش باید به برخی نکات توجه کرد ، ما در این مقاله  از شرکت معماری هیرادانا قصد داریم به این نکات بپردازيم با ما همراه باشید ؛

اجرا و بازسازی ساختمان شامل انواع سبک های مختلفی می باشد که عبارتند از : سبک مدرن ، روستیک ، نئوکلاسیک ، کلاسیک ، ساحلی و … که هر یک از این سبک ها دارای ویژگی‌ های منحصر به فرد و خاص خود می باشند ، در میان سبک های مختلف سبک مدرن یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین سبک ها می باشد .

نحوه بازسازی ساختمان به سبک مدرن

  • دلایل بازسازی ساختمان ها

قدیمی شدن بنا و تعمیر تاسیسات جزئی از دلایلی است که افراد برای بازسازی ساختمان های مدرن به شرکت های معماری مراجعه می‌ کنند تا علاوه بر تاسیسات به دکوراسیون ساختمان نیز آسیب نرساند .

بازسازی ساختمان‌ هایی که طراحی قدیمی دارند و مقاوم نیستند با هدف مستحکم سازی بنا صورت میگیرد و امروزه اغلب از سبک مدرن برای دکوراسیون داخلی و طراحی نما استفاده می شود که باعث افزایش زیبایی در فضا می گردد .

نحوه بازسازی ساختمان به سبک مدرن

  • بازسازی بخش های مختلف

پذیرایی ؛ در منازل به دلیل اینکه افراد بیشترین زمان خود را در پذیرایی و اتاق خواب ها سپری می کنند طراحی دکوراسیون داخلی این فضا ها از اهمیت زیادی برخوردار است .

در سبک مدرن برای طراحی قسمت پذیرایی ، بخشی به عنوان کانون در نظر گرفته می شود که در فضا این قسمت برای افراد بسیار اهمیت دارد ، بدین ترتیب طراحی این قسمت مهم بوده و طبق اصول انجام میگیرد .

برای این قسمت شما می توانید از مبلمان زیبای سبک مدرن که دارای انواع مدل با تنوع رنگی بالایی هستند استفاده کنید .

برخلاف سبک کلاسیک در سبک مدرن چیدمان به شکل قرینه صورت نمی گیرد ، بلکه وسایل به گونه‌ ای چیدمان می شود که تعادل در فضا حفظ شود .

اگر متراژ پذیرایی منزل شما کم می باشد ، پیشنهاد میکنیم از ترکیب رنگ های روشن مانند رنگ سفید ، طوسی روشن ، بژ ، آبی روشن و … استفاده کنید .

طراحی اتاق خواب ؛ در قسمت اتاق خواب ها چیدمان تخت خواب و کمد باید به شکلی انجام شود که علاوه بر کاربردی بودن برای افراد فضایی آرام و دلنشینی ایجاد شود .

برای اتاق خواب سبک مدرن تخت های جادار ، زیبا و ساده مخصوص این سبک وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید .

از رنگ های مناسب و پرکاربرد برای ترکیب رنگی اتاق خواب میتوان به رنگهای سفید ، آبی ، صورتی ، مشکی و … اشاره کرد .

به طور کلی در طراحی به سبک مدرن تقریبا می توان گفت که دست شما برای انتخاب رنگ ها باز بوده و می توانید از انواع رنگ های مختلف متناسب با فضا ، اندازه و سلیقه شخصی استفاده کنید .

نحوه بازسازی ساختمان به سبک مدرن

آشپزخانه ؛

در طراحی آشپزخانه به سبک مدرن از انواع رنگ های روشن و تیره استفاده می شود .

کابینت های سبک مدرن در اوج سادگی طراحی می شوند این کابینت ها آنقدر ساده اند که در برخی از آنها حتی از دستگیره نیز استفاده نمی ‌شود و تنها با یک فشار درب آن باز می شود .

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک و یا کم نور می باشد پیشنهاد می کنیم از کابینت های هایگلاس استفاده کنید ، بهترین پیشنهاد برای این آشپزخانه ها کابینت هایگلاس سفید می باشد ، این کابینت ها به دلیل انعکاس بالای نور و رنگ روشنی که دارند باعث می شود فضا از آنچه که هست بزرگ تر به نظر آید .

امروزه در طراحی اغلب آشپزخانه‌ ها از جزیره استفاده می شود . جزیره ها علاوه بر ظاهر زیبایی که دارند ، بسیار کاربردی نیز می باشند و شما می توانید با توجه به طراحی فضای آشپزخانه در بخشی از جزیره ، سینک و یا حتی گاز رومیزی قرار دهید و قسمتی دیگر را به عنوان میز غذاخوری استفاده کنید .

  • نکاتی مهم در بازسازی به سبک مدرن

قواعد و نکاتی اساسی و مهمی در بازسازی ساختمان ها وجود دارد که رعایت این نکات در ساختمان فضایی اصولی ، آرام و دلنشینی را ایجاد می کند .

پیشنهاد می شود که در اتاق خواب ها برای رنگ آمیزی دیوار ها و کاغذ دیواری ها از رنگ های آرامش بخش استفاده شود و در طراحی آشپزخانه و سرویس های بهداشتی نیز از رنگ های خنثی به کار برده شود .

در طراحی ، پنجره ها را‌ به گونه ای طراحی قرار دهید که نور اصلی مورد نیاز در روز از طریق نور طبیعی تامین‌ شود .

پیشنهاد می شود از پرده های نازک استفاده کنید تا مانع ورود نور به داخل فضا نشوید .

ویژگی اصلی سبک مدرن طراحی در اوج سادگی می باشد بنابراین در این سبک نباید از عناصر اضافی که کاربردی ندارند استفاده کنید .

نحوه بازسازی ساختمان به سبک مدرن

  • هزینه ها در بازسازی

عوامل زیادی هستند که در اجرا و بازسازی به سبک مدرن با هزینه ، رابطه مستقیمی دارند و این نشان دهنده این موضوع است که بازسازی و طراحی هایی که انجام می گیرد قیمت یکسانی ندارند . از جمله عواملی که در نوسازی ساختمان اثر مستقیم دارند عبارتند از ، متراژ ساختمان ، سبک و نوع طراحی به کار رفته و نوع متریال استفاده شده در طراحی که می‌ توانند قیمت نهایی بازسازی ساختمان را مشخص کنند .

با همکاری با یک شرکت معماری حرفه ای تمامی موارد ذکر شده به خوبی انجام خواهد شد .

6 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات