طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نحوه اجرای بازسازی ساختمان های اداری _ تجاری

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 1 شهریور 1400 در ساعت 17 : 1 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بازسازی ساختمان ها با هدف بهبود عملکرد فضاها انجام می گیرد و اگر درست و اصولی انجام شود در فضاهای تجاری و اداری و محیط های کاری باعث افزایش بهره وری کارکنان و همچنین افزایش مشتری می گردد .

به طور کلی کارکنان ساعات طولانی را مشغول به کار در محیط کاری می باشند . بنابراین یک طراحی یک فضای درست ، اصولی و شاداب باعث افزایش راندمان کاری آنان می گردد و باعث می شود که در زمان زیاد ساعات کاری احساس خستگی کمتری داشته باشند .

یکی از خدمات شرکت دکوراسیون اداری هیرادانا بازسازی محیط‌ های اداری و تجاری می باشد ، بازسازی این فضاها به دلیل رفت و آمد بالای مشتری در آن ساختمان ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد .

تخریب در مقایسه با بازسازی ساختمان ها هزینه بسیار بالاتری را در بر دارد . علاوه بر هزینه بالا زمان زیادی نیز صرف تخریب و ساخت دوباره بنا می گردد و در این گونه فضاها باعث به تاخیر افتادن کار و فعالیت افراد می گردد و این در حالی است که با استفاده از بازسازی ساختمان ها آنها تنها فضاهای لازم و ضروری با توجه به نیاز افراد تخریب و بازسازی می گردد و این امر علاوه بر کاهش هزینه‌ ها باعث افزایش سرعت در روند اجرای پروژه نیز می گردد .

به طور کلی می‌ توان گفت که بیشترین بخش هایی که نیاز به بازسازی دارند شامل طراحی داخلی و طراحی نمای بنا ، سیم کشی و لوله کشی ساختمان می باشد .

نحوه اجرای بازسازی ساختمان های اداری _ تجاری

در گام نخست باید ظاهر یک ساختمان تجاری دارای نمای زیبا و مناسب باشد تا مشتری جذب آن شده و وارد ساختمان شود . بنابراین در بازسازی اینگونه ساختمان ها طراحی نما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد .

  • اهمیت طراحی نما

به طور کلی در بازسازی ساختمان ها طراحی نما از اهمیت بالایی برخوردار می باشد . زیرا افراد به محض ورود به ساختمان و یا حتی عبور از جلوی آن اولین چیزی که توجه آنان را جلب می کند نمای ساختمان می باشد .

به طور کلی طراحی نما به بنا ارزش و اعتبار می بخشد .

ساختمان های تجاری به عنوان مراکزی که در تمام نقاط جهان مورد توجه افراد قرار می‌ گیرد و از اهمیت بالایی برخوردار می باشد ، باید در مرحله اول نمای اصولی و مناسبی داشته باشد و علاوه بر طراحی داخلی باید حتماً نمایی خاص و منحصر به فرد نیز داشته باشند .

طراحی نمای ساختمان های تجاری با استفاده از متریال و مصالح گوناگونی قابل طراحی و اجرا می باشد و نوع مصالح انتخابی برای نمای بنا بستگی به اقلیم و شرایط آب و هوایی ، سبک طراحی ، میزان بودجه کارفرما و غیره دارد اما به طور کلی از پرکاربرد ترین متریال ها برای طراحی نمای اینگونه ساختمان آن می‌ توان به مصالح مختلفی از جمله آجر ، شیشه ، کامپوزیت و غیره اشاره کرد .

  • طراحی داخلی

طراحی داخلی فضاهای تجاری با استفاده از سبک های گوناگون قابل طراحی و اجرا می باشد و از پرکاربردترین سبک ها می توان به طراحی به سبک مدرن ، سبک کلاسیک و سبک نئوکلاسیک و غیره اشاره کرد که در ادامه این مقاله از شرکت دکوراسیون اداری هیرادانا به معرفی آنان می پردازیم . با ما همراه باشید ؛

  • طراحی به سبک مدرن

سبک مدرن سبکی محبوب ، پرطرفدار و مناسب برای بازسازی ساختمان های تجاری می باشد . در این سبک همه چیز در اوج سادگی طراحی می شود و در مرحله اول اولویت طراح کاربردی و عملکردی بودن فضا می باشد . بنابراین برای فضاهای تجاری و اداری یکی از مناسب ترین و پرکاربردترین سبک را به شمار می رود .

نحوه اجرای بازسازی ساختمان های اداری _ تجاری

  • طراحی به سبک کلاسیک

در سبک کلاسیک برخلاف سبک مدرن اولویت ایجاد فضایی ساده و به دور از تزئینات در طراحی نبوده و در این سبک طرح های زیبا و پیچیده نیز اجرا می گردد .

از بارزترین ویژگی های این سبک می توان به ایجاد تقارن در طراحی ، استفاده از رنگ های غنی ، ایجاد طرح های زیبا و پیچیده ، استفاده از متریال های طبیعی و غیره اشاره کرد .

طراحی به سبک کلاسیک برای فضاهای تجاری و اداری فوق العاده لوکس و مجلل گزینه ی مناسبی می باشد .

  • طراحی به سبک نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک در حقیقت طرح و سبکی میان سبک مدرن و کلاسیک است و در این سبک نه شلوغی سبک‌ کلاسیک مشاهده می‌ شود و نه همچون سبک مدرن در فضایی فوق العاده ساده طراحی می گردد . در حقیقت طرح های ایجاد شده در سبک نئوکلاسیک بسیار ساده تر از سبک کلاسیک است .

این سبک نیز جز سبک های باشکوه و مجلل در طراحی داخلی به شمار می‌رود و برای بازسازی ساختمان های تجاری لوکس و لاکچری یکی از مناسب ترین گزینه ها محسوب می شود .

شرکت دکوراسیون اداری هیرادانا آماده انجام طراحی و دکوراسیون اداری لاکچری کارفرمایان گرامیست .

8 / 10
از 10 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات