طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

مواد و متریال در طراحی ویلا به سبک روستیک

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 20 اسفند 1399 در ساعت 15 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این مقاله از شرکت معماری هیرادانا به بررسی مواد و متریال در طراحی ویلا به سبک روستیک می پر دازیم .

 طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک یکی از سبک ها در طراحی داخلی ویلا به شمار می‌رود و امروزه استفاده از آن بسیار رواج پیدا کرده است ، ویلاهای طراحی شده به این سبک بسیار خاص و منحصر به فرد می باشند .

مواد و متریال در طراحی ویلا به سبک روستیک

ویلا هایی که به سبک روستیک طراحی می شود دارای مزایای بسیاری می باشد  ، این سبک بیشترین هماهنگی و همگونی را با طبیعت ایجاد می کند و علاوه بر آن یک فضای آرام و دلنشین  برای افراد خلق می نماید .  در این سبک تا جای امکان از مصالح مصنوعی استفاده نمی کنند و اغلب از مصالح بوم آورد و طبیعی به کار گرفته می شود و به همین علت ویلاهایی که به این سبک طراحی می شود از انرژی و گرمای خاصی برخوردار می باشد .

مواد و متریال در طراحی ویلا به سبک روستیک

در طراحی ویلا به این سبک اغلب از مصالح طبیعی و از تکنیک های سنتی و روستایی در طراحی استفاده می شود .

 

  • چوب

    مواد و متریال در طراحی ویلا به سبک روستیک

یکی از اساسی ترین و اصلی ترین مواد مورد استفاده در این سبک چوب می باشد لازم به ذکر است که هر چقدر اندازه چوب استفاده شده دارای حالت طبیعی تری باشد به همان اندازه دارای تاثیر چشمگیر تری در فضای مورد نظر می باشد .

مواد و متریال در طراحی ویلا به سبک روستیک

چوب درخت تبریزی و کاج بهترین موارد جهت انجام این امور می‌باشند در حقیقت چوب درختان کاج به دلیل اینکه دارای خلل و فرج هستند و به دلیل گره هایی که دارند می توانند یک حالت فوق العاده طبیعی و زیبایی را در فضا خلق کنند .

استفاده از تیرهای چوبی بلند در سقف نیز می‌توانند حس و حالی از  خانه های روستایی قدیمی را در دل طبیعت زنده نماید .

مواد و متریال در طراحی ویلا به سبک روستیک

 مواد و متریال در طراحی ویلا به سبک روستیک

  • سنگ

یکی دیگر از متریال هایی که در طراحی ویلا به سبک روستیک مورد استفاده قرار میگیرد سنگ می باشد در حقیقت بافت ناهموار و نخراشیده سنگ دارای تاثیر چشمگیری در ایجاد یک احساس روستیک در محیط می باشد به عنوان مثال می توان از سنگ کوه یا رودخانه جهت پوشش کف و دیوار استفاده کرد علاوه بر آن این سنگ ها در ساخت شومینه نیز مورد استفاده قرار می گیرد .

 

مواد و متریال در طراحی ویلا به سبک روستیک

  • منسوجات

استفاده از پارچه هایی که حالت صنایع دستی دارند بهترین گزینه برای ویلاهایی به این سبک محسوب می شود به عنوان مثال می توان از پارچه های ساده و طبیعی مانند چرم و کتان برای مبلمان و پرده استفاده کرد زیرا در محیط یک احساس برگرفته از طبیعت را ایجاد می کنند .

 

  • سفال و فلز

    مواد و متریال در طراحی ویلا به سبک روستیک

همان‌ طور که می‌دانید این سبک به نوعی یادآور طبیعت و روزگار آرام و دلنشین گذشته می باشد بنابراین جهت ایجاد چنین فضای دلنشینی در ویلا می‌توانید از وسایل تزیینی قلع اندود شده چراغ های زیبای قدیمی مشبک که از جنس مس و قلع و از فلزاتی که ظاهر براقی ندارند استفاده کنید .

 در بازسازی و دکوراسیون داخلی به سبک روستیک می‌توان از چراغ های آویز که دارای اشکال هندسی خاص می باشند استفاده کنید .در این سبک لوازمی که از جنس سنگ و یا چوب هستند بیشتر استفاده می شود و می توان جهت تزیین از سنگ های آنتیک و یا شاخه ها  استفاده کرد .

  • رنگ های پرکاربرد در طراحی ویلای سبک روستیک

طراحی ویلا به این سبک دارای یک پالت رنگی مخصوص است در این سبک اغلب از رنگ‌ های تند و براق استفاده نمی شود و  برخلاف  تصور  عموم  سبک روستیک ، انتخاب رنگ تنها محدود به رنگ قهوه‌ای نیز نمی باشد .

در دکوراسیون داخلی ویلا به سبک روستیک از رنگ‌ هایی مانند طلایی ، فیروزه ای کمرنگ و تنالیته های مختلف آن ، آبی ، قرمز چرک  ،سبز ، کهربایی و غیر می توان  استفاده کرد در حقیقت در این سبک اغلب از رنگ‌های گرم و طبیعی استفاده می شود .

مواد و متریال در طراحی ویلا به سبک روستیک

 در سبک روستیک جزئیات ناصاف و ساختاری خام را در دل خود جای داده است و همین جزئیات باعث ایجاد آرامش وصف ناپذیری برای ساکنین فضاهای طراحی شده به این سبک می باشد .

6 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات