طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

مهم ترین نکات طراحی دکوراسیون داخلی 2

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 18 دی 1398 در ساعت 14 : 4 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در ادامه مقاله پیشین که در شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا مبنی بر نکات برجسته و مهم دکوراسیون داخلی برای شما آماده کردیم در این مقاله به نکات برجسته و مهم دیگری میپردازیم که میتوانند دکوراسیون داخلی شما را بیش از بیش جذاب و معمارانه کنند .

4)انتخاب فرش مناسب برای منزل:

دکوراسیون داخلی

فرش یکی از مهم ترین عناصر دکوراسیون در هر خانه اس.انتخاب فرش با توجه به نوع کاربری و نوع دکوراسیون انتخاب می شود،به عنوان مثال فرشی که برای اتاق پذیرایی انتخاب می شود با فرش اتاق خواب از لحاظ جنس و طرح متفاوت است.

 در خرید فرش به نکاتی باید توجه شود از جمله:

  • انتحاب طرح فرش:

قبل از خرید فرش در ابتدا باید سبک بازسازی منزل خود را انتخاب کنید(مدرن،کلاسیک و...)چرا که با توجه به سبک دکوراسیون راحت تر است.فرش های مدرن طرح های ساده تری نسبت به انواع کلاسیک دارند،در صورتیکه اگر طرفدار طرح های شلوغ هستید تو صیه می شود فرش هایی با طرح سنتی را انتخاب کنید.

فرش

برای انتحاب طرح فرش به فضای اتاق حتما توجه کنید،طرح های ریز و شلوغ فضا را کوچک نشان می دهد.توصیه می شود اگر از فضایی وسیع و گسترده برخوردار هستید از طرح ها استفاده کنید.هم چنین توصیه می شود در انتخاب طرح فرش،مبلمان را نیز در نظر داشته باشید اگر مبلمان پر نقش و نگار دارید فرش ساده تری را انتخاب کنید.

مهم ترین نکات طراحی

  • انتخاب رنگ فرش:

انتخاب رنگ با کاربری فضا ارتباط مستقیم دارد، در بازسازی ساختمان برای ایجاد فضایی دلنشین وآرامبخش،برقراری تعادل و توازن میان رنگ ها عامل بسیار مهمی می باشد. به عنوان مثال برای فضا های کوچک استفاده از رنگ های خاکستری،طوسی،بژ،و... پیشنهاد می شود.برای اتاق نشیمن و آشپزخانه بیشتر رنگ های گرم توصیه می شود چرا که باعث حس نشاط و سرزندگی می شود، اما برای فضاهایی گسترده و باز مانند پذیرایی استفاده از رنگ هایی مانند کرم و طوسی بسیار روشن پیشنهاد می شود.

 رنگ فرش

4)دکوراسیون آشپزخانه:

در ابتدا توصیه می شود سبک اصلی طراحی دکوراسیون منزل را در نظر داشته باشید تا وسایل آشپزخانه با سایر وسایل منزل تناسب و هم خوانی لازم را داشته باشد.دیزاین آشپزخانه به علت اینکه اکثر خانم ها اوقات خود را در آن می گذرانند و هم چنین وسایل ریز و درشتی که در آن وجود دارد از اهمیت بالایی برخوردار است در ادامه ی مطلب نکاتی در رابطه با نحوه ی انتخاب درست  کابینت و کفپوش آشپزخانه رنگ دیوار و تهویه و...بیان می شود.

  • انتخاب جنس و رنگ کابینت:

از مهم ترین نکاتی که در دکوراسیون آشپزخانه باید به آن توجه کرد کابینت می باشد،همانطور که گفته شد برای انتخاب مدل کابینت سبک منزل را حتما در نظر داشته باشید،به عنوان مثال،اگر سبک منزل شما مدرن است باید ویژگی اصلی این سبک یعنی سادگی و تزئینات کم در طراحی کابینت آشپزخانه  هم رعایت شود.یا اگر سبک منزل شما کلاسیک میباشد از کابینت کلاسیک که کمترین تزئینات بر روی آن اجرا می شود اما استفاده از حاشیه های ابزار کاری شده و درب های شیشه ای باعث می شود که جلوه ی بصری و زیبایی خیره کننده ای خلق شود.کابینت کلاسیک برای آشپزخانه های بزرگ و بدون زاویه مناسب است.

در طراحی داخلی طرح و سبک های بسیاری برای انتخاب وجود داد اما عموما به دو بخش کلی تقسیم می شود:مدرن و کلاسیک در این بخش به برسی ویژگی های این دو مدل می پردازیم.

1)کابینت مدرن:

کابینت مدرن

همانطور که در مطالب بالا گفته شد در سبک مدرن سادگی حرف اول را می زند،سادگی این سبک باعث می شود که آشپزخانه شما منظم تر به نظر برسد و شامل ویژگی هایی از قبیل سطح صاف و بدون شیب،طراحی زاویه دار،براق،سادگی در درها و چهارچوب هایشان بدون هیچ کنده کاری و فرو رفتگی، از جمله ویژگی های سبک مدرن است.

کابینت های مدرن از لحاظ جنس عموما از مصالح مختلفی ساخته می شود به عنوان مثال:چوب،شیشه های مات،فلز،لمینت،Mdf،در ساخت این نوع کابینت ها استفاده می شود.

کابینت مدرن

انواع کابینت های مدرن عبارتند از:هایگلاس،مات و براق،طرح چوب،بدون دستگیره یا با دستگیره های سیار ساده،که از نمونه های گفته شده کابینت های هایگلاس به دلیل درخشندگی و براق بودن یکی از پرطرفدار ترین طرح هاست.

رنگ های پرکاربرد در این نوع کابینت ها عبارتند از:سفید،شیری،طوسی روشن و قهوه ای،که توصیه م شود اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است از رنگ های روشن انتخاب کنید که فضا را بزرگتر و دل باز تر جلوه دهد .

 دکوراسیون داخلی

کابینت مدرن

2)کابینت کلاسیک:

کابینت کلاسیک  با وجود اینکه یکی از یکی از قدیمی ترین  کابینت ها به شمار می آید اما از جمله سبک های پر طرفدار است.در کابینت کلاسیک بر خلاف کابینت های مدرن طرح ها شلوغ و منبت کاری و برجسته است،نمای این کابینت از چند بخش مجزا تشکیل شده است که عبارتند از:تاج،ستون،سرستون و درب ها.

جنس این کابینت ها عموما از چوب هست و از چوب درختانی چون:راش،افرا و سرو برای ساخت آن استفاده می شود. علت محبوبیت این طرح انعطاف پذیری و پوشش دهی بالای فضای آشپزخانه است و در آشپزخانه های کوچک و بزرگ  به راحتی قابل اجرا می باشد.

کابینت ممبران

انواع کابینت کلاسیک عبارتند از:رومی،کابینت ممبران ،تمام چوب،روکش چوبی، نئوکلاسیک، روکش pvc، در تمامی موار گفته شده نوع حکاکی که روی درب و ستون های آن انجام می شود تفاوت د ارد.

از پرطرفدارتین رنگ ها درکابینت کلاسیک رنگ سفید و مشتقات آن را می توان نام برد.

کابینت ممبران

5)دکوراسیون اتاق خواب:

از آنجایی که اتاق خواب معمولا در دیدرس همگان قرار ندارد ممکن است عده ای از افراد برای طراحی دکوراسیون داخلی و دیزاین آن زمان صرف نکنند در صورتیکه اتاق خواب جزو فضا های مهم منزل به شمار می آید چرا که  محل استراحت و آرامش هر فرد محسوب می شود،بنابراین در دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب توجه کنید.برای دیزاین اتاق خواب علاوه بر سرویس خواب،فرش و پرده و هم چنین رنگ دیوار ها نقش بسزایی در تکمیل کردن این مجموعه دارند.

در ادامه ی بخش نکاتی در رابطه با چیدمان اتاق خواب مطرح می شود که با توجه به آنها می توانید به راحتی فضایی ایده آل و آرامش بخش  برای خود ایجاد کنید.

  • سویس خواب: سرویس خواب از بخش و اجزای مختلفی تشکیل شده که عبارت است از:تخت خواب آیینه،کمد،میز آرایش،صندلی.خرید تمامی این لوازم ضروری نیست و توصیه می شود با توجه به نیازمندی خود وسایل ذکر شده را تهیه کنید .

تخت خواب از مهم ترین اجزاء اتاق خواب به شمار می رود و انواع مختلفی دارد از جمله:سرویس خواب از جنس فلزی یا چوبی،سرویس خواب جک دار،سرویس خواب طبقه ای و... که قابل ذکر است اگر اول متریال مد نظر خود را مشخص کنید و سپس اقدام به خرید نمایید.

سرویس خواب جک دار برای اتاق هایی با متراژ پایین پیشنهاد می شود که امکان  گذاشتن کمد درآن وجود ندارد به همین منظور می توان از فضای زیرین تخت به عنوان محلی برای نگهداری وسایل و... استفاده کرد.از سرویس خواب های طبقه ای برای اتاق خواب کودک و نوجوان با فضای کم  به منظور بهره برداری از بیشترین فضا پیشنهاد می شود، توصیه می شود حتما قبل از خزری از استحکام آن اطمینان حاصل فرمایید.

  • انتخاب پرده:قبل از خرید پرده حتما مشخصاتی از قبیل جنس و رنگ ، ارتفاع و... را مد نظر داشته باشید،چرا که پرده بخش بصری زیادی از اتاق را تشکیل می دهد.

اگر طرفدار اتاقی روشن و پر نور هستید از جنس پرده های حریری و ابریشمی استفاده کنید.

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات