طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

مهم ترین نکات طراحی دکوراسیون داخلی 1

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 18 دی 1398 در ساعت 13 : 29 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی قوانین و اصول بسیاری دارد که رعایت آنها منجر به ایحاد یک دکوراسیون زیبا و چشم نواز و در نهایت محیطی ایده آل می شود.

برخی از این قوانین عبارتند از: مکان و نحوه ی قرار گرفتن وسایل،فاصله ی مناسب وسایل،انتخاب رنگ مناسب دیوار ها وداشتن تناسب با سایر وسایل.

1)چیدمان مناسب مبلمان:

نحوه ی چیدمان مبلمان اگر به درستی انجام نگیرد فضای اتاق بهم ریخته و نا منظم جلوه می کند، اما اگر در چیدمان مبلمان دقت به عمل آید براحتی می توان فضایی دلنشین وآرام ایجاد کرد.در ادامه ی مطلب به باید ها و نباید ها در این خصوص می پردازیم:

  • هرگز صرفا بخاطر پر کردن فضای خالی از مبلمان اسفاده نکنید!

یکی از اشتباهات رایج در طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی این است که بسیاری از افراد برای پر کردن فضای خالی منزل خود از مبلمان استفاده می کنند، در صورتی که برای مبلمان باید جایگاه  درستی در منزل  در نظر گرفت.

اندازه مبلمان و کاناپه وهمچنین محل قرار گیری آن از مسائل مهم می باشد که توجه به آن بسیار مهم است و در صورت در نظر داشتن تغییر دکوراسیون بسیار توصیه می شود.

 دکوراسیون داخلی

  • فاصله ی مناسب مبلمان با یکدیگر و دیوار:

از دیگر نکاتی که  برای چیدمان مبلمان در بازسازی ساختمان باید توجه کرد، فاصله ی مناسب آن با دیوار است، این فاصله باعث بهتر دیده شدن مبلمان می شود.گاهی در محیطی با ابعاد کوچک برای بزرگ تر نشان دادن فضا ، مبلمان بسیار نزدی و فشرده به هم چیده می شود که این کار باعث سختی در رفت و آمد بین مبلمان می شود و ماهیت راحتی و آرامش را در فضا صلب می کند، در صورتی که چیدمان باید به گونه ای باشد که فضایی مناسب برای کنار هم بودن را ایجاد کند.توصیه می شود اگر کمبود فضا دارید از مبلمان با طرح ال (L)،و بهم چسبیده که به منظور استفاده در محیط های کوچک طراحی شده اند استفاده کنید. 

مبلمان

2)تناسب رنگ دیوار و اشیاء:

هارمونی در طراحی داخلی و ترکیب آن در هر فضایی به اقتضای نوع کاربری و عملکرد آن متفاوت است،هر رنگ تاثیرات روانی ویژه ای را روی ،روحیه ی افراد می گذارد.در طراحی دکوراسیون انتخاب رنگ برای دیوار ها و اشیاء از لحاظ روانشناسی بسیار مهم است و هر رنگ نشانه ای را به منزل شما می دهد.

انتخاب رنگی مناسب برای فضای منزل با توجه به آب و هوای محل زندگی و همچنین سلیقه ی شخصی ممکن است در نگاه اول سخت و پیچیده به نظر آید که در ادامه ی مطلب،نکاتی برای انتخاب درست رنگ مناسب اشیاء و دیوار ها گفته می شود.

  • درست انتخاب کنید!

قطعا ذر نگاه اول بسیاری از رنگ ها زیبا بنظر می رسند اما باید به این نکته توجه داشت که قراراست مدت ها با رنگی که انتخاب کرده اید زندگی کنید،پس دقت کنید رنگ انتخابی خود، شما را زود خسته و دل زده نکند، پیشنهاد می شود قبل از رنگ آمیزی بازسازی منزل در فروشگاه های مربوطه و اینترنت رنگ مد نظر رت جستجو کنید و از تنالیته های مختلف آن آگاه باشید.

در ابتدای مطلب به این نکته اشاره شد که هر رنگ دارای نشانه ایست و خلق و احساسات مختلفی را ایجاد می کند به عنوان مثال:

 _رنگ قرمز:سرشار از انرژی است و به میزان زیادی موجب ترشح آدرنالین،افزایش ضربان قلب و تنفس می شود.

 رنگ قرمز و آبی

_رنگ سبز:این رنگ موجب استراحت روح انسان است و برای همه ی مکان ها مناسب است،و استفاده از آن به عنوان رنگ اصلی  موجب آرامش،ظراوت و شادابی می شود.

 رنگ سبز

_رنگ بنفش:بنفش در ردیف رنگ هایی است که خواص رنگ سرد و گرم را با هم داراست و شجاعت و ارزش و اعتبار  را القا می کند.این رنگ به ویژه سایه های روشن تر و ملایم تر آن مانند یاسی از رنگ های پر طرفدار در طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می شود.

رنگ بنفش

_رنگ زرد:این رنگ انرژی دهنده است و به طرز قوی احساسات را بر می انگیزد،رنگ زرد به سرعت توجه را به خود جلب می کند، اما باید توجه داشت که استفاده ی زیاد آناذیت کننده می شود،این رنگ بیشتر برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده می شود.

رنگ زرد

امروز شاهد این هستیم که طیف های مختلفی از این رنگ مانند:طلایی و لیمویی بسیار پرطرفدار است.

در آخر باید به این نکته توجه داشت که احساساتی که رنگ ها ایجاد می کنند در افراد، مختلف است و تحقیق در رابطه با رنگ مدنظر با توجه به علایق و احساسات خود  را در الویت قرار دهید.

3)توجه به اشیاء و کفپوش ها:

از آنجا که زمین و دیوار ها جزء سطوح وسیع و از عناصر اصلی طراحی به شمار می روند باید در انتخاب رنگ و مصالح آنها دقت به عمل آید . انتخاب رنگ نامناسب کفپوش باعث تاریک و حتی کوچک دیده شدن فضا می شود،حتما ابعاد اتاق را در نظر داشته باشید چرا که ابعاد اتاقی که می خواهید برای آن کفپوش انتخاب کنبد در انتخاب رنگ کفپوش نقش بسزایی ایفا می کند.به عنوان مثال فضا های بزرگ با کفپوش های تیره یکپارچه و گرم تر بنظر می رسند در صورتیکه استفاده از کفپوش های  با رنگ روشن مانند:سفید بژ،کرم،مکان های کوچک را به فضایی دل باز و روشن تبدیل می کنند.

طراحی دکوراسیون داخلی

توجه به اشیاء و کفپوش ها

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات