طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

معماری پنت هاوس

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 5 ارديبهشت 1400 در ساعت 15 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

پنت هاوس به واحدهای واقع شده در آخرین طبقه یک برج یا ساختمان بلند اطلاق می گردد که از نظر معماری و طراحی داخلی بسیار مجلل و نفیس هستند. امکانات به کار رفته در ساخت این واحدها با واحدهای آپارتمانی دیگر به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست و می توان گفت که جریان زندگی در این واحدها توام با رفاه کامل است. مساحت پنت هاوس در هر ساختمان، کمتر از زیر بنای کلی برج است. به عبارت دقیق تر پنت هاوس ها دارای حیاط های دلباز و به دور از هیاهوی شهرها هستند.

نام گذاری این واحدهای اعیانی به نام پنت هاوس شگفتی برانگیز است. پنت هاوس معادل کلمه خانه نقاش در فارسی است. ایجاد ارتباط معنایی بین واحدهای لوکس پنت هاوس و کلمه خانه نقاشی ثقیل به نظر می رسد. اما انتخاب این نام به سال 1920 منتهی می گردد. در آن زمان نقاشان به دلیل تنگدستی قادر به تهیه خانه مقبول برای سکونت خویش نبوده اند. این گروه از افراد جامعه به ناچار اتاق های زیرشیروانی را برای سکنی گزیدن انتخاب می نمودند.

 با گذشت زمان قشر متمول علاقه مند به زندگی در خانه های مرتفع شده و اتاق های زیر شیروانی جای خود را به واحدهای اشرافی دادند. اما نام مکان، همچنان به نام خانه نقاش در اذهان شکل گرفته است.

ویژگی های پنت هاوس

واحدهای پنت هاوس دارای ویژگی های انحصاری هستند و صرف بودن در بالاترین طبقه یک ساختمان نمی تواند معرفی کننده یک پنت هاوس باشد. برخی از مشخصه های پنت هاوس عبارتند از:

  • داشتن تراس بزرگ در هوای آزاد

معماری پنت هاوس

اغلب پنت هاوس ها دارای یک تراس بدون سقف هستند که چشم انداز وسیعی را پیش روی فرد به نمایش می گذارند. استفاده از المان های مخصوصی در این فضا از قبیل استخر روباز، چمن کاری و گیاهان متناسب، چیدمان مبلمان و ...باعث ایجاد فضای خصوصی دلنشینی برای ساکنین می گردد. دکوراسیون لوکس تراس باعث افزایش جنبه تجملاتی شده و طبیعتا مزیتی برای پنت هاوس محسوب می گردد.

  • متفاوت در طراحی معماری نسبت به سایر واحدهای برج

معماری پنت هاوس

معماری پنت هاوس را نمی توان مستقل از سایر واحدهای برج دانست و در حقیقت پس از تکمیل طراحی معماری سایر واحدها، نوبت به طراحی پنت هاوس می رسد. طراحی معماری این طبقه از برج بسیار نفیس تر از سایر طبقات خواهد بود و طراحی داخلی مدرن زیبنده تمامی بخش های پنت هاوس است.

  • داشتن مساحت زیاد 

یکی از ویژگی های مهم پنت هاوس،  داشتن متراژ بالا می باشد. کمترین متراژ ایده آل برای یک واحد پنت هاوس 450 متر است. این عدد در بالاترین حالت به 1700 متر مربع می رسد، اما استثنائاتی نیز در این زمینه وجود دارد. مساحت تراس در محاسبه مساحت پنت هاوس بی اثر بوده و متراژ تراس جدا از متراژ واحد می باشد. متراژهای کمتر پاسخگوی تعبیه امکانات ویژه برای پنت هاوس نخواهند بود.

  • قیمت بالاتر نسبت به سایر طبقات برج

قیمت هر متر مربع واحد پنت هاوس بسیار بالاتر از قیمت سایر واحدهای برج است. گاها قیمت های درخواستی برای این واحدهای مجلل بسیار دور از ذهن بود و باعث تعجب شنوندگان می گردد. اما با توجه به امکانات منحصر به فرد پنت هاوس ها و کیفیت بالای مواد مصرفی در حین ساخت، بالا بودن قیمت نیز توجیه اقتصادی دارد.

سکونت در پنت هاوس چه مزایایی دارد؟

معماری پنت هاوس

استفاده از امکانات رفاهی به روز و سطح بالا یکی از محسنات اصلی سکونت در پنت هاوس محسوب می شود. همچنین آرامش حاکم بر فضای این واحد ها، حریم خصوصی را به درستی برای مصرف کنندگان به ارمغان آورده است. دید وسیع و چشم انداز بی نظیر موجود در این واحدها نیز از مزایای انکار ناپذیر این واحدها به حساب می آیند. طراحی نما در اینگونه برج های مسکونی بسیار مجلل است و این امر برای مصرف کنندگانی که خاص بودن در تمام امور برایشان اولویت دارد، پر اهمیت خواهد بود.

سکونت در پنت هاوس چه معایبی دارد؟

معماری پنت هاوس

با توجه به ارتفاع زیاد در این ساختمان ها، گرمایش در زمستان و سرمایش در تابستان برای این واحدها مستلزم هزینه زیادی خواهد بود. همچنین بلایای طبیعی از قبیل رعد و برق و غیره نیز می تواند باعث زحمت ساکنین گردد. همچنین در صورت نبود آسانسور اختصاصی برای واحد پنت هاوس، زمان زیادی صرف رفت و آمد ساکنین می گردد. در برخی از ساختمان ها نیز سقف پنت هاوس به عنوان فضای مشاعی برای تمام طبقات محسوب می گردد که از نظر ساکنین نامناسب است.

 

7 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
anita : خیلی ابدایی بود توضیحاتتون
0 0
نظر شما چیست ؟
مدیریت : پاسخ
0 0
ممنون از حسن توجهتون
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات