طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

معماری و دکوراسیون

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 6 آبان 1398 در ساعت 13 : 26 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

معماری و دکوراسیون دو مولفه ی مهم در صنعت ساختمان سازی و بازسازی منزل به شمار میرود .

در شرکت معماری و دکوراسیون هیرادانا این دو مولفه در کنار هم و در ترکیب و تعادل با یکدیگر قرار دارند .

شاید بتوان دکوراسیون داخلی را اینگونه تعریف کرد که ترکیب رنگ ها ، عناصر ، اشیا ، متریال ها و مبلمان در فضای داخلی خانه را دکوراسیون داخلی منازل بیان میکنند.

یک شرکت طراحی داخلی باید در طراحی دکوراسیون به گونه ای عمل کند که یک فضای آرامش بخش با کیفیت زندگی بالا و عملکرد و کارایی مناسب را در داخل خانه ایجاد کند .

عوامل مختلفی در طراحی دکوراسیون داخلی موثرند که به طور خلاصه آنها را بیان میکنیم :

رنگ

یک مجری دکوراسیون داخلی باید رنگ ها را بشناسد و با کاربرد های آن آشنا باشد ، اینکه چه رنگی میتواند برای کدام فضا مناسب باشد و چه رنگی در کدام فضا نباید استفاده شود ، ترکیب رنگها باید چگونه باشد و طیف رنگ ها از تیره تا روشن را بداند در چه ترکیب رنگی زیبا تر میشود .

فرم

فرم و شکل خانه به چه صورت است؟

آیا خانه حالتی قائم یا مستطیلی و مربعی دارد یا از منحنی ها و گوشه ها گرد استفاده برده است . با توجه به هر کدام از حالت ها و شکل خانه میتوان تصمیم گرفت چه نوع مبلمانی در آنجا استفاده کرد و چیدمان فضا بر اساس فرم خانه شکل میگیرد . منابع نوری و عناصر میتوانند در فرم های مختلف حالت های متنوعی با توجه به فرم خانه ایجاد کنند .

متریال

متریال ها در بازسازی و تعمیرات ساختمان بسیار مهم هستند . هر متریالی ویژگی ها و شرایط استفاده خاصی دارند . یک شرکت طراحی داخلی باید بداند برای چه سبک معماری باید از چه متریالی استفاده کرد .

کدام متریال میتواند در چه فضایی مورد استفاده قرار بگیرد و تحت چه شرایطی باشد . کدام متریال بهتر است در کدام سطح قرار بگیرد در کف ، سقف یا دیوار.

هم چنین در بازسازی ساختمان یک طراح  باید بداند انتخاب رنگ متریال ها ، تیرگی یا روشنی آنها تاثیر مهمی در دکوراسیون داخلی منازل دارد و بتواند تجسم کند چه ترکیب متریالی میتواند فضای داخلی خانه را جذاب کند .

مبلمان

مبلمان جز اولین عناصری است که در یک خانه نظر بیننده را به خود جلب میکند . مبلمان باید در ترکیب با فرم خانه ، رنگ و متریال به کار رفته در خانه باشد و اگر با آنها در تعادل نباشد میتواند نظم و توازن خانه را بر هم بزند . در بازسازی و دکوراسیون برای انتخاب مبلمان باید دقت داشت که رنگ و متریال مناسبی برای آنها انتخاب کنیم تا با فضای داخلی خانه هماهنگ باشد . چینش مبلمان در فضای داخلی بسیار مهم است . نحوه چیدمان مبلمان فضای داخلی باید به گونه باشد که از شلوغی و احساس هرج و مرج در خانه اجتناب کند و فضاهای آزاد و گردش مناسب در خانه ایجاد شود . استفاده از عناصر و اشیا تزیینی و کاربردی میتواند بر زیبایی کار بیفزاید .

سبک های دکوراسیون داخلی

در کنار مطالبی که گفته شد و باید دقت داشت به آنها عمل شود ، دکوراسیون داخلی دارای سبک ها و روش ها گوناگونی است که با توجه به درخواست مشتری و پیشنهاد طراح با توجه به شکل و فرم خانه میتوان از آنها استفاده کرد .

این سبک ها عبارت است از سبک های سنتی ایرانی ، مینیمال ، کلاسیک ، مدرن ، سبک آسیای شرقی ، سبک رومی ، ویکتوریایی ، اروپایی ، گوتیک و .... .

در مقاله های بعدی شرکت طراحی داخلی هیرادانا بیشتر با این سبک ها دکوراسیون داخلی منازل آشنا خواهیم شد .

باید توجه داشت که هر سبکی مناسب هر فضایی نیست و باید با علم و شناخت کافی از آنها استفاده کرد .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات