طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

معماری ساختمان سنگ نرم

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 9 آذر 1399 در ساعت 14 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پروژه دکوراسیون تجاری سافت استون(soft stone) ، در مسابقه بین المللی  architizer سال 2020  برنده ی جایزه مردمی در بخش معماری با سنگ  شده است ، جزئیات این پروژه به شرح زیر می باشد:

ساختمان سنگ نرم (soft stone)

معمار مسئول: سینا مصطفوی

مدیر ساخت و ساز: علیرضا سلامی

عکس ها: پرهام تقیوف ، بامداد نوریان

نوع: تجاری

وضعیت: ساخته شده

سال: 2018

سافت استون ساختمانی طبقه متوسط ​​است که در مرکز شهر یک منطقه در حال توسعه شهری واقع شده است. تراکم شهری و تغییرات کاربری زمین در نزدیکی بلوک­های مسکونی کم ارتفاع موجود با دفاتر تجاری یا تجاری بلند مرتبه است. در این زمینه، سافت استون یک راه حل معماری جایگزین برای یک پروژه دفتر بلند طبقه ساخته شده با سنگ محلی معرفی می­کند.

حجم یکپارچه از صفحات پیش ساخته در اندازه های مختلف ساخته شده است که با صفحات فلزی تاشو از قبل ساخته شده پشتیبانی می­شوند، و سپس با هم در محل مونتاژ می­شوند. انتقال نرم از اجزای کوچک به بزرگ باعث ایجاد سطوح منحنی از سنگ سخت می شود. نقاط کانونی این شیب ها ورودی­ها و دهانه­ها را مشخص می­کنند، پوسته ساختمان را تغییر شکل می­دهند، خط افق را تنظیم می­کنند و منظره حیاط خانه را تا راهروی پشت بام به راه پله متصل می­کنند.

نمای ساختمان نرم

برخی از استراتژی های طراحی دیگر عبارتند از:

  • محو کردن آستانه ساختمان برای جهت دادن مناظر به سمت آسمان و رشته­ کوه ­های تهران در بالکن­ ها یا ایوان­ ها و پایین رفتن به سمت خیابان پشت پنجره­های پانوراما فضاهای کاری چند منظوره
  •  فعال کردن قسمت پشتی پروژه با اتصال آن به پشت بام از یک طرف، و حل کردن آن به آرامی در یک منظره متحرک مانند فرش که تنها درخت موجود را در آغوش گرفته و گیاهان جدید را ادغام می­کند.
  • طراحی بلوک ساختمان داده شده به عنوان یک حجم و نه نمای مدرن دو بعدی جدا شده. این ادغام از طریق امتداد سه بعدی سطح شرقی و غربی به جلو و عقب و همچنین سقف به عنوان ارتفاع پنجم و فرش حیاط پشتی انجام می شود.
  • کنترل میزان تحمل مونتاژ با جبران انحراف جزئی در سنگهای تراش خورده با دقت بالاتر در تولید صفحات فلزی تاشو در معرض ؛
  • به حداقل رساندن مواد باقی مانده مواد با گسسته سازی سطوح پیوسته به عناصری با اندازه های مختلف از 60 میلی متر یا خیلی کوچک تا 1430 میلی متر یا خیلی بزرگ.

باز شو های ساختمان نرم

شما میتوانید با مراجعه به سایت شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا سایر مقالات منتشر شده در خصوص نماهای مدرن، دکوراسیون لوکس، بازسازی ساختمان و ... مطالعه کنید.

6 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات