طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

معماری دنیل لیبسکیند و آثار فوق العاده اش قسمت اول

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 16 مهر 1399 در ساعت 10 : 5 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شرکت معماری هیرادانا در این مقاله قصد دارد بیوگرافی معماری بزرگ و مشهور را بررسی کند که در کارها و آثار معماری خود از سبک منحصر به فرد و خاصی پیروی می کند. این معمار خلاق تعداد بسیار زیادی اثر بزرگ و برجسته را تا کنون خلق کرده است که عمدتا شامل موزه ها ، نمایشگاه ها و به طور کلی ساختمان های موسسات بزرگ فرهنگی می شوند.

اگر می خواهید بیشتر با این معمار هنرمند و توانا آشنا شوید و نگاهی به آثار شگفت آورش بیندازید .

بیوگرافی استاد بزرگ معماری ، دنیل لیبسکیند

دنیل لیبسکیند که یکی از چهره های برجسته بین المللی در معماری می باشد ، در سال 1946 در لهستان به دنیا آمد و از بازماندگان کشتار دسته جمعی لهستان نیز می باشد. این استاد توانا و خبره در بسیاری از دانشگاه های جهان تدریس کرده است و ارائه ایده های پیچیده و طراحی های با احساس را می توان از ویژگی های کارهای فوق العاده ی او دانست.

طراحی فوق العاده موزه هنر دنور با الهام از کوه های راکی

معماری دنیل لیبسکیند و آثار فوق العاده اش

اولین شاهکار معماری این هنرمند که به بررسی آن خواهیم پرداخت ، موزه ای با طراحی نما بسیار هیجان انگیز و فوق العاده ، صفحات اریب و گوشه های تیز می باشد که نظر هر بیننده ای را به سمت خود جلب می کند و در نگاه اول به شکل یک حجم سیال به نظر می رسد که در بالای یک سری از نقاط ، معلق شده است. همچنین متریال به کار رفته در طراحی نمای جذاب این موزه به زمان حال تعلق دارد که باعث شده است قسمت سنتی این شهر به قرن بیست و یکم پیوند داده شود. طرح لیبسکیند برای موزه هنر دنور در مسابقه ای که در سال 2000 با هدف توسعه موزه برگزار شد ، انتخاب شد و به اجرا رسید.

معماری دنیل لیبسکیند و آثار فوق العاده اش

طراحی داخلی این موزه به گونه ای بسیار هنرمندانه و ماهرانه انجام شده است که یک آتروم بلند 120 فوتی (حدودا 36 متر) در داخل فضای موزه می چرخد و  بازدیدکنندگان را پس از ورود به داخل ساختمان موزه به سمت دیدن آثار دعوت وهدایت می کند.

طراحی موزه یهود برلین با توجه به نشانه های بارز زندگی یهودیان

معماری دنیل لیبسکیند و آثار فوق العاده اش

یکی از مهم ترین و جذاب ترین آثار دنیل لیبسکیند که منجر به شهرت او شد ، طراحی و اجرای بخش الحاقی موزه یهود برلین با فرمی به شکل زیگزاگ می باشد که با ساختمان قدیمی موزه تفاوت بسیاری دارد.

 لیبسکیند برای طراحی فرم کلی این موزه که سطح آن از آلیاژهای تیتانیوم و روی پوشیده شده است ، از اشکال هندسی زاویه داری که به آن ها عنوان ماتریس خرد ستیزی را نسبت داده ، به کار برده است. همان طور که در ابتدا گفته شد این اشکال که با توجه به مظاهر و نشانه های بارز زندگی یهودی ها طراحی شده اند کاملا متضاد با ساختمان قدیمی موزه اند و به گونه ای نشان دهنده مفاهیمی مانند ظلم و ظالم ، جنگ و صلح و ... می باشند.

در نگاه اول به طراحی و اجرای نمای ساختمان بیننده تصور می کند که طراح از خطوط عمودی ، افقی و مورب توخالی بی هدفی در طراحی خود استفاده کرده است اما با کمی دقت بیشتر متوجه خواهد شد که این گونه نیست و همین امر کانسپت نمای او را به یکی از جذاب ترین کانسپت ها تبدیل کرده است.

در دکوراسیون داخلی مدرن موزه ، لیبسکیند سه مسیر را با هدف ایجاد سه حس متفاوت  طراحی کرده است که هرکدام از آن ها یک مفهوم را دارند. این مسیرها از مفاهیم ویرانی (مرگ) ، (سرگردانی) تبعید و وجود ( تداوم ) سرچشمه گرفته اند  و فقط مسیر سوم  یعنی مسیر تداوم است که به گالری می رسد.

معماری دنیل لیبسکیند و آثار فوق العاده اش

مسیر بعدی ، یعنی مسیر سرگردانی با هدف القای مفهوم سرگردانی طراحی شده است و شامل فضایی با تعدادی پنجره می باشد که به فضای خاصی دید ندارد و به باغ تبعید منتهی می شود.

مسیر آخر مسیر ویرانی است که طراحی جالب و شگفت انگیزی دارد. در کف این مسیر عجیب صورتک های چدنی ریخته شده اند که با قدم برداشتن بازدیدکنندگان بر روی آن ها صدایی دردناک مانند جیغ انسان شنیده می شود و دیوارهای غول آسای منتهی به آسمان که به صورت حجمی عظیم ، تهی و بتنی طراحی شده اند حس عجیبی به را در انسان به وجود می آورند.

 

9 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات