طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

معماری خلاق با شعار کم تر بیشتر است

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 29 شهریور 1399 در ساعت 11 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این مقاله ما قصد داریم به یکی از معماران و استادان بزرگ و تاثیر گذار که از طلایه داران سبک معماری مدرن به حساب می آیند ، و آثار منحصر به فرد ایشان سری بزنیم. این معمار بزرگ و توانمند کسی نیست جز میس ونده روهه. البته باید بگویم که در ابتدا کارهای این معمار نامدار تحت تاثیر یک معمار نئوکلاسیک آلمانی ، یعنی کارل فردریک شینکل طراحی می شد اما بعد از جنگ جهانی اول و به تدریج به طرف معماری مدرن کشیده شد.

از نظر این معمار و استاد نابغه ساختمان باید فاقد هر گونه تزیینات و اجزای اضافی باشد به همین دلیل شعار معروف او less is more به معنای کم تر بیشتر است را به گوش جهانیان رساند و با این شعار به شهرت رسید ، همچنین این شعار در سبک مینیمالیسم ایده اصلی طرح به کار رفته است. اگر شما هم می خواهید بیشتر با این معمار توانا و خلاق و همچنین آثار خیره کننده و در عین حال ساده ی او آشنا شوید ، در ادامه با ما در شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا همراه باشید و این مقاله را از دست ندهید.

ساختمانی با وقار و ساده در مرکز شهر نیویورک

معماری خلاق با شعار کم تر بیشتر است

نام این آسمان خراش با وقار و در عین حال ساده سیگرم می باشد که در مرکز شهر نیویورک واقع شده است. شاید بتوان میس ونده رو را تنها معمار مدرنی به حساب آورد که تا پایان عمر خود ساختمان های مکعبی شکل با طراحی نمای مدرن و اجرا شده با مصالح مدرن یعنی شیشه و فولاد را به زیبایی طراحی کرد و به نمایش گذاشت که البته در ادامه باید بگویم که این ساختمان ، یعنی ساختمان سیگرم از جمله کامل ترین این نوع ساختمان های مکعبی شکل به شمار می رود.

این ساختمان 38 طبقه نشان دهنده شکوه ، عظمت و اصول مدرنسیم می باشد که میس ونده رو با استفاده از مصالح و متریال مدرن از جمله برنز ، شیشه های تیره رنگ و سنگ گرانیت ، ساختمان اداری مدرن و بلند مرتبه ای را با ارتفاع 157 متر در مرکز شهر خلق کرد. البته این صفحه ی برنزی که در طراحی نمای مدرن استفاده شده است جنبه ی تزیینی داشته و سازه ای که در پشت آن به کار رفته است را پنهان می کند.

معماری خلاق با شعار کم تر بیشتر است

از دیگر نکات جذاب و زیبایی که در طراحی این ساختمان مدرن تمام چشمان را مجذوب خود می کند ، عقب نشینی حدودا 30 متری از لبه خیابان می باشد که محوطه ای زنده و پویا را با دو فواره و نیمکت هایی برای نشستن افراد در جلوی این ساختمان اداری به وجود آورده است.

در قسمت فضای داخلی این ساختمان نور طبیعی بسیار خوبی به دلیل وجود شیشه های تیره رنگ پهناور و گسترده به داخل بنا راه پیدا کرده است که البته دکوراسیون اداری این ساختمان توسط فیلیپ جانسون انجام شده است.

خانه فارنزورت

معماری خلاق با شعار کم تر بیشتر است

یکی دیگر از آثاری که در نمایش ایده سبک مینیمالیسم بسیار موفق بوده است ، خانه فارنزورت در آمریکا می باشد. فضای داخلی این بنا به گونه ای طراحی شده است که احساس پوشیدگی و خلوت را در درون آن مشکل می سازد و تنها دیوار داخلی این بنا ، استوانه ای از متریال آجر است که یک سرویس بهداشتی را پوشانده و بدنه ای برای تکیه گاه بخاری ایجاد کرده است. از دیگر نکات جالب و هیجان انگیز این طراحی داخلی می توان به جدا کردن فضا با استفاده از استوانه آجری ، کابینت های آشپزخانه و یک کمد کوتاه اشاره کرد.

طراحی پاویون آلمان در بارسلون

معماری خلاق با شعار کم تر بیشتر است

سطوح مسطح و صیقلی ، خطوط صاف و کشیده ، ترکیب فضای بیرونی و درونی و به طور کلی طراحی بی پیرایه دلیل شهرت این نمایشگاه بین المللی در اسپانیا می باشد. همچنین در طراحی داخلی مدرن این فضا مبلمان و صندلی هایی با طراحی خاص به نام صندلی بارسلونا به کار رفته است .

در پایان باید بگویم که این معمار بزرگ آثار بسیار مهم و شگفت انگیزی را از خود بر جای گذاشته است و بسیار تلاش کرد که در مسیر معماری ای قرار بگیرد که دارای حداقل چارچوب ساختمانی باشد و همان طور که خود مشاهده کردید او را می توان استاد و نابغه ی به کارگیری مصالح مدرن از جمله فولاد و شیشه دانست.

 

3 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات