طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

معروف ترین ویلاها در ایران

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 15 دی 1399 در ساعت 10 : 56 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ویلای بید مجنون ، کرج

یکی از معروف ترین ویلاهای ایران ، ویلای بید مجنون در کرج است . این ویلا یک پروژه منحصر به فرد و چشم نواز در طبیعت است . این پروژه با وجود داشتن دکوراسیون داخلی ظاهری مدرن ، گوشه هایی از معماری ایرانی را هم با طراحی نمای کلاسیک آجری خودش دارد . ویلای بید مجنون با مساحت حدود 2000 متر مربع در سال 1396 ساخته شده است .

دفتر معماری : استودیوی معماری برانیا

گروه معماران : محمدرضا نیازی ، محمد جواد نیازی ، شقایق نمازکار

این ویلا در باغی به مساحت 2000 متر مربع واقع در زیبا دشت کرج ساخته شده است. از آنجا که کارفرما علاقه زیادی به طبیعت داشته است ، از طراحان پروژه خواست که یک هماهنگی مناسب و پیوسته بین باغ و ساختمان طراحی شده ایجاد کنند . تا ساکنان ویلا بتوانند تغییرات فصلی و اتفاقات فضای بیرون را تماشا کنند . بنابراین ، این درخواست کارفرما باعث شد طراحان پروژه با افزایش شفافیت دیوارها ضمن از دست ندادن شخصیت هر فضا ، ساختمان و باغ را یکپارچه کرده و فضاهای داخلی را به بیرون ساختمان گسترش دهند و ارتباط بیشتری با طبیعت داشته باشند  .

ویلای بید مجنون

 ویلای گلخانه ، محمد شهر

شرکت معماری: دفتر شب

مسئول گروه معماری : شبنم حسینی

تاریخ شروع و پایان: 1393-1396

مساحت سایت پروژه: 10000 متر مربع

مساحت کل: 798 متر مربع

جوایز: تقدیر در بخش مسکونی یک واحدی در مسابقه معمار سال 96

 طراحی ویلا گلخانه با نمای آجری در محمد شهر کرج،  به عنوان ویلایی برای گذراندن آخر هفته ها و تعطیلات یک خانواده شش نفره طراحی شده است .

ویلا گلخانه

دو زمین این ویلا که مجاور هم اما مجزا هستند هرکدام دارای مساحت  5000 متر مربع است. یکی از زمین ها دارای درختان میوه قدیمی و زمین دیگر تقریباً تمام پوشش گیاهی خود را در آتش از دست داده است . حجم ویلا به صورت کشیده و مثل دیواری ضخیم شکل گرفته تا مانعی در برابر سر و صدای خیابان اطراف باشد و یک حریم خصوصی برای ساکنان ایجاد کند .

ویلا گلخانه

 ویلای رز ، تهران

معمار: رضا دانشمیر

سال: 1394-1396

در نگاه اول، دیدن یک ساختمان مدرن و چشم نواز در شهری پر از دود در تهران، با خانه های مکعبی و نمای سنگی بی روح ، دشوار است. اما این تنها بخشی از جذابیت بصری ویلای رز با طراحی نمای مدرن است . عابرانی که از جلوی رز ویلا رد می شوند برای چند دقیقه مشغول نگاه کردن به جلوه های زیبای ساختمان می شوند .

ویلا رز

در نگاه اول تصور می شود که ویلای رز یک ساختمان دو طبقه است ، اما در واقع یک ساختمان چهار طبقه است که طراح با ظرافت دو طبقه را در زیر زمین طراحی کرده است. جالب اینجاست که هر دو طبقه زیر کاملاً آفتابگیر هستند و ساکنان از نور خورشید سود می برند .

طراح ویلا رضا دانشمیر است . پردیس سینمایی ملت ، مسجد ولیعصر (عج) تهران (در ضلع جنوبی تئاتر شهر) ، برج تجارت جهانی 73 طبقه در تهران و مجتمع آواسنتر از جمله پروژه های دفتر طراحی معماری دانشمیر است . اما ویلای رز تفاوت عمده ای با دیگر پروژه های این طراح مشهور ایرانی دارد ؛ مقیاس کوچکتر و محدودیت های اعمال شده توسط شهرداری منطقه ، که اجازه ساخت یک ساختمان با ارتفاع بیش از دو طبقه را نمی دهد، جنبه های دیگری از خلاقیت و نبوغ طراح را در ارائه پروژه های مینیمالیستی نشان داد .

رضا دانشمیر در مورد ویلای رز می گوید: "ویلا در واقع ابزاری جالب برای کار است زیرا محدودیت آپارتمان برای طراحی را ندارد . این بدان معنی است که شما یک قطعه زمین دارید و می توانید یک روی آن بنا کنید که از چهار طرف باز است .

ویلای رز

در این پروژه زمین را تا سطح منهای دو کنده و اطراف آن را خالی کردیم تا بتواندد زیرزمین را به ویژه کف محل استخر را روشن و برای آن فضای سبز طراحی کنند . مهمترین ویژگی ویلا رز احساس آرامش است که با توجه به ساکنان آن از طراحی داخلی خاص منتقل می شود . تأکید بر فضای سبز در کل منطقه ، نمای بیرونی ، نور کافی ، سقف های شیشه ای و دیوارهایی که ساکنان و منطقه ویلا را از هم جدا نمی کند . عدم استفاده از ستون ها در سازه که نمای وسیع تری و تداوم کل فضای داخلی ویلا را ایجاد می کند از ویژگی های این ویلای با دکوراسیون لوکس است .

 

9 / 10
از 5 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات