طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

8 خیابان معروف دنیا که باید ببینید

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 1 مرداد 1402 در ساعت 15 : 53 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

8 مورد از معروف ترین خیابان های دنیا

خیابان شانزه لیزه

شانزه لیزه پاریس را بدون اغراق می توان یکی از معروف ترین و محبوب ترین خیابان ها در سرتاسر دنیا به شمار آورد که سالانه افراد زیادی را به تماشای خود می کشاند. می توان گفت وقتی بحث جاذبه های گردشگری و مناظر زیبای پاریس می شود حتما در کنار برج ایفل اسم خیابان شانزه لیزه نیز آورده می شود. این خیابان تنها به دلیل جاذبه های تاریخی که در آن است معروف و محبوب نشده است بلکه کافه ها، فروشگاه های بزرگ و کوچک شیک و دیگر فضاهایی که در آن وجود دارد نیز دلیلی برای محبوبیت بیشمار آن است.

خیابان شانزه لیزه

از نکات قابل توجه در زیبایی بینظیر خیابان شانزه لیزه، طراحی نمای ساختمان های برندهای محبوب در آن میباشد که خلاقیت در نمای ساختمانشان بسیاری از معماران را به خود مجذوب میکند. 

ساختمان های برند در خیلبان شانزه لیزه 

طاق پیروزی پاریس

یکی از بناهای معروف تاریخی ای که در پاریس واقع است در انتهای غربی این خیابان است که نام آن طاق پیروزی می باشد. بسیاری از افراد برای انداخت عکس یادگاری با این بنا و تماشای آن بعد از گشتن در خیابان شانزه لیزه به سراغ این بنا می روند. این بنا به دستور ناپلئون بعد از پیروزی در جنگ به سبک نئوکلاسیک با ارتفاع و عرض 50 و 45 متر مربع ساخته شده است و به تعداد 284 تا پله دارید که از بالای آن میتوان دیدی 360 درجه به شهر زیبای پاریس، عروس اروپا داشت. ناپلئون قبل از به پایین رسیدن این معماری عظیم از دنیا رفت و زیر این بنا به خاک سپرده شد. نام ژنرال های فرانسوی تا سربازان گمنام همگی در این مقبره حک شده است.

برج طاق پیروزی پاریس

خیابان لومبارد

خیابان لومبارد را میتوان خیابانی که در میان خیابان های لیونورث و هاید واقع در سانفرانسیسکو دانست. این خیابان به دلیل پیچ و خم ها و تغییر مسیرهایی که دارد در سطح جهانی معروف می باشد. این خبابان دارای پیچ های زیاد و تندی بوده و به همین علت سرعت مجازی که رانندگان می توانند در آن رانندگی کنند 8 کیلومتر در ساعت می باشد. این خیابان درواقع با این پیچ و خم ها، زیبایی زیادی را در شهر ایجاد کرده و به همین علت بسیاری از افراد علاقه مند به رانندگی در این خیابان و تماشای چشم انداز آن می باشند.

خیابان لومبارد

خیابان پنجم نیویورک

خیابان پنجم را می توان از دیگر خیابان های معروف دنیا به شمار آورد. این خیابان که به عنوان بهشتی برای دوستداران مد و لباس به شمار می رود در منهتن واقع بوده و یکی از گرانقیمت ترین خیابان ها برای خرید لباس و ... محسوب می شود. در خیابان چنجم برندهای معروف و گران طراحی لباس که در سرتاسر دنیا دارای اعتبار می باشند فروشگاه هایی داشته که از جمله ی آن ها می توان به کارتیه، لویی ویتون، گوچی، آرمانی، شنل، ورساچه و ... اشاره نمود. همچنین ساختمان امپایر استیت که به عنوان یکی از اصلی ترین نمادهای شهر بزرگ نیویورک شناخته می شود در تقاطع میان این خیابان و خیابان سی و چهارم واقع می باشد. یکی دیگر از نمادهای خیابان پنجم که بسیاری از افراد را مجذوب خود می کند مکعبی شیشه ای با لوگوی اپل می باشد که دارای ارتفاع بیشتر از 9 متر بوده و ورودی یکی از فروشگاه های مربوط به برند اپل می باشد. دکوراسیون کافه های این خیابان نگاه هر بیننده ای را جلب میکند.

خیابان پنجم نیویورک

بلوار سانتا مونیکا

بلوار سانتا مونیکا را می توان یکی از جمله جاهایی دانست که تمامی دوستداران ایالت کالیفرنیا دوست دارند زمانی را در آن بگذرانند. این خیابان رو به بلوار آرام بوده و دارای کافه ها، رستوران ها، مغازه ها و همچنین مناظری زیبا با وجود نخل ها می باشد. جالب است بدانید که تا چند دهه پیش این بلوار خالی از هر چیزی بود به طوری که تنها چیزی که در آن وجود داشت ریل های راه آهنی بود که متروکه محسوب می شدند. با رسیدگی به این خیابان و استفاده از چشم اندازها و طبیعت موجود توانستند این خیابان را به خیابانی معروف و محبوب در سرتاسر دنیا تبدیل کنند که بسیاری از افراد آرزوی دیدن و بودن در آن و نوشیدن یک قهوه در رستوران ها و کافه هایی با طراحی روف گاردن های زیبا را داشته باشند.

بلوار سانتا مونیکا

خیابان گینزا

این خیابان را به عنوان مرکز مد توکیو می توان معرفی نمود که روی خاکسترهای آتش سوزی بزرگی که در سال 1872 اتفاق افتاد بنا شده است. این خیابان در جنگ جهانی دوم نیز به دلیل بمب گذاری و دیگر آسیب هایی که دید بعد از آن مورد بازسازی قرار گرفت. می توان ادعا کرد که امروزه خیابان گینزا از جمله خیابان های معروف دنیا و توکیو به شمار می رود که مرکز مد و رونق توکیو نیز به شمار می رود. این خیابان انواع رستوران ها، گالری های هنری بزرگ، فروشگاه های مرتبط با برندهای معروف دنیا مانند اپل ، شنل ، گوچی و ... و بسیاری امکانات دیگر را در دل خود جای داده است و روزانه افراد زیادی را به دل خود می کشاند. خیلی ها معتقدند این خیابان یادآوری از خیابان برادوی نیویورک است که در آن میدان تایمز قرار دارد اما با فرهنگ خاص و هویتی ژاپنی و به همین علت که گردشگران را به سوی خود می کشاند.

خیابان گینزا

خیابان بیل

خیابان بیل را می توان مهد موسیقی ممفیس دانست. در این خیابان هنرمندان بزرگی در زمینه موسیقی که از جمله ی آن ها می توان به لویی آمسترانگ، مادی واترز و بی بی کینگ و ... می باشند آثاری بزرگ و فوق العاده را به وجود آورده اند. بسیاری از گردشگران در سرتاسر جهان علاقه مند به رفتن به این خیابان و گذران وقت و داشتن سرگرمی های مختص به این خیابان را دارند که از جمله ی آن ها می توان به کافه ها، کلوپ ها، نوازندگان خیابانی و ... با طراحی داخلی های بینظیر اشاره نمود. درواقع خیابان بیل خیابانی مختص به علاقه مندان هنر و موسیقی می باشد و بدون شک می تواند هم برای این افراد هم برای دیگران باعث شادی شود و همین موضوع این خیابان را در دسته ی خیابان های معروف و محبوب دنیا قرار داده است.

خیابان بیل

وال استریت

وقتی حرف از خیابان ها در میان باشد اسم وال استریت در ذهن همه خطور می کند. این خیابان که مرکز اصلی بورس نیویورک به شمار رفته شاهد بزرگترین معاملات سهام آمریکا در خود می باشد. وال استریت درواقع یک خیابان باریک شیبدار بوده از سمت برادوی تا سمت رودخانه ی شرقی نیویورک ادامه دارد. نام این خیابان از دیواری که هلندی ها در قرن هفتم برای محافظت از مناطق مربوط به خود در شهر ساخته اند گرفته شده است. تبدیل شدن این خیابان به مرکز بورس نیز در اواخر قرن هجدهم صورت گرفت. درواقع در اواخر قرن هجدم افراد برای معامله های غیر رسمی خود در این خیابان دور هم جمع می شدند تا در نتیجه در سال 1817 بازار بورس نیویورک را راه انداختند. 

خیابان وال استریت

بلوار هالیوود

پیاده رویی میان خیابان وین و بلوار هالیوود در کالیفرنیا وجود دارد که دارای بیش از 2600 ستاره برای هنرمندان و آرتیست های بزرگ دنیای هالیوود می باشد. این هنرمندان می توانند بازیگر، موسیقی دان، کارگردان، تهیه کننده، شخصیت های تخیلی و ... باشند. این پیاده رو را بخش بازرگانی هالیوود مدیریت کرده و بخش هالیوود هیستوریک تراست اس هالیوود از آن نگهداری می کند. از آنجایی که این پیاده رو به عنوان پیاده رویی پر ستاره در هالیوود شناخته می شود و چشم اندازی زیبا به هالیوود دارد بسیاری از افراد در سرتاسر دنیا علاقه مند به دیدن آن و عبور از آن می باشند و همین این خیابان را یکی از معروف ترین خیابان ها در سرتاسر دنیا کرده است. همچنین عکاسان و نقاشان زیادی تمایل به عکس برداری از اینجا و یا کشیدن نقاشی آن دارند.

خیابان هالیوود

به طور کلی خیابان های معروف زیادی در سرتاسر دنیا می باشد که هر کدام ویژگی ها و زیبایی های خاص خود را دارند. این موارد گفته شده بعضی از آن ها بودند و بعضی دیگر از آن ها عبارتند از: جاده آبی، خیابان لارامبلا، خیابان جاج هری، خیابان اورکارد و ... .

در ایران نیز خیابان هایی مانند خیابان ولیعصر و انقلاب در تهران، خیابان چهارباغ در اصفهان، خیابان سپه در قزوین، خیابان ارم در شیراز و ... از جمله خیابان های معروف به شمار می روند که گردشگران و افراد علاقه ی زیادی به دیدن این خیابان ها و گشت و گزار در آن ها دارند. بعضی از این خیابان ها به واسطه مکان های تاریخی ای که در آن ها هستند و بعضی دیگر به واسطه طراحی نمای زیبایی که دارند و بعضی دیگر به واسطه دکوراسیون مغازه ها و فروشگاه های معروفی که در خود جای داده اند محبوب و معروف شده اند. با هیرادانا همراه باشید.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات