طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

معرفی ویژگی های بارز سبک کلاسیک در طراحی داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 29 ارديبهشت 1400 در ساعت 13 : 41 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این مقاله از گروه معماری هیرادانا به بررسی سبک کلاسیک و ویژگی های بارز آن می پردازیم .

سبک کلاسیک یکی از لوکس ترین ، زیبا ترین و ظریف ترین سبک ها در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود . این سبک باعث ایجاد فضایی لوکس و مجلل میگردد .

معرفی ویژگی های بارز سبک کلاسیک در طراحی داخلی

 در خصوص دیزاین کلاسیک  در دکوراسیون داخلی می توان گفت که دکوراسیون کلاسیک در واقع یک نوع دیزاین می باشد که به سبک سنتی غربی بوده و تغییراتی مطابق زمان حال در آن انجام شده است .

در دکوراسیون کلاسیک تمام اجزاها  یکی یکی و با هماهنگی و با نظم  و دقت زیادی مشخص شده و تعریف دقیقی بر اصول دکوراسیون انتخاب و چیده می شود .

تقارن و هندسه مشخص ، نظم و فاصله اصولی ، رنگ و نقوش خاص و مطرح و استفاده از متریال (مصالح ) با ارزش که از طبیعت مانند چوب ، صدف ، سنگ ، عاج ، مرمر بر گرفته شده است و دیگر المان های لوکس جزء جدایی ناپذیر این سبک معماری داخلی به حساب می آیند .

ویژگی سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی

معرفی ویژگی های بارز سبک کلاسیک در طراحی داخلی

سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی مشخصه های بسیاری دارد که بعضی از آنها با سایر سبک ها مثل نئوکلاسیک یا حتی مدرن مشترک می باشند و بعضی  فقط مخصوص همین سبک خاص هستند .

سبک کلاسیک چند ویژگی بارز در دکوراسیون داخلی دارد که در اکثر دیزاین و چیدمان به این سبک دیده می‌ شود که به این شرح می‌باشد :

  • نظم در تمام اجزا
  • تقارن در چیدمان
  • حکاکی و منبت کاری
  • دیوارکوب های شاخص و گچبری های زیبا و  برجسته
  • تنالیته های رنگی  غنی
  • اکسسوری های لوکس
  • بکارگیری مصالح با کیفیت و ارزشمند

دکوراسیون به سبک کلاسیک ، معنای نظم در محیط

در طراحی داخلی به سبک کلاسیک تمام اجزا باید دقیق و اصولی انتخاب و چیدمان شود .

در این سبک از مبلمان سبک کلاسیک کا دارای ظرافت و کنده کاری میباشد استفاده می شود این مبلمان باید اصولی و در مکان مشخصی چیده شود و با اکسسوری های کاملاً هماهنگ با این سبک  تزیین شود .

  • تقارن وسواس گونه در طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک

(OCD) یا اختلال وسواس فکری در برخی افراد باهوش و قدرتمند با شدت های مختلف مشاهده می شود و چندین مشخصه بارز دارد که افراد مبتلا را درگیر می کند , ۲ وسواس متداول در افراد مبتلا نظم بسیار دقیق و قرینگی چیدمان می باشد که این افراد بسیار زیاد وسواس دارند و اصرار دارند که تمام لوازم به صورت کاملاً دقیق و منظم و بدون هیچ اختلافی اجرا و چیده بشود و نمی توانند خانه را با فضای غیر قرینه تحمل کنند.

در معماری و دکوراسیون به سبک کلاسیک مبلمان ، اکسسوری ها ، تزیینات دیواری و حتی اجزایی که المان‌ها را تشکیل داده‌اند مانند نقوش و حکاکی ها به صورت جفت طراحی شده و نسبت به یک المان یا خط مرکزی به نحو متقارن چیده شوند و این نظم دقیق و کاملا اصولی جلوه ای بسیار باشکوه در طراحی داخلی منزل به وجود می‌آورد و بیننده به راحتی تحت تاثیر این فضای لوکس قرار می گیرد.

  • حکاکی و منبت کاری

در سبک کلاسیک تمام مبلمان و وسیله های  دکوراتیو تزئینی  بدون تزیینات شاخص رها نمی شوند .

کافیست شما نگاهی به طراحی اجرا شده سبک کلاسیک چه دیزاین کاخ های شاهنشاهی در  و چه قصر های پادشاهی فرانسوی و بناهای تاریخی ایتالیا بیاندازید .

تک تک اجزا مبلمان و المان های مختلف با دقت بسیاری حکاکی و کنده کاری شده می باشد و از حالت سادگی در آمده است. نرده های پله ،  دسته های چوبی مبلمان و تزیینات دیواری همه و همه بسیار هماهنگ و زیباچ به دست استادان هنرمند طراحی و رنگ آمیزی شده می باشد .

معرفی ویژگی های بارز سبک کلاسیک در طراحی داخلی

  • دیوارکوب های شاخص و گچبری های برجسته

    معرفی ویژگی های بارز سبک کلاسیک در طراحی داخلی

یکی از ویژگی های بارز طراحی داخلی کلاسیک در دکوراسیون خانه ها و فضاهای رسمی طراحی دیوار ها و سقف های بسیار فاخر و پرکار می باشد.

استفاده از گچبری های پیوسته و یکپارچه که به شکل قاب های متعدد و یا  تابلو های برجسته بر روی دیوار ها  طراحی میشوند در کنار پتینه کاری های سقف و نقاشی خطوط برجسته کلاسیک سقفی بسیار رایج می باشد این عناصر در کنار یکدیگر فضایی با شکوه و ابهت و همچنین لوکس ایجاد می کنند .

قرینگی در تمام اجزا و حتی در اجرای گچبری های زیبای این سبک نیز به خوبی قابل مشاهده می باشد .

8 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات