طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

معرفي پردیس سينما گالري ملت

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 15 آذر 1399 در ساعت 12 : 52 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نوع كاربري: سینما

شهر: تهران

معماران: معماران حرکت سيال (رضا دانشمير، كاترين اسپریدونف)

مشاور سازه: حمید باستانی پاریزی  (مهندسین مشاور N.A.S)

مشاور مکانیک: بدری رحیم زاده

مکانیک و برق: شرکت ارکان ارزش

مشاور برق: امیر شعبان زاده

تجهیزات سینما: مسعود روستایی

گرافیک محیطی: پیمان بانی شرکاء

کارفرما: شهرداری تهران

مساحت:6000  متر مربع و زيربنا 15400 متر مربع

سال ساخت: 1387

جوایز: رتبه 1 ساختمان‌های عمومی جایزه معمار ۱۳۸۷

پروژه منتخب در فستیوال ۲۰۰۹ شهر بارسلونا- اسپانیا

سينما گاري ملت، واقع در منطقه 3 شهرداری تهران در زمینی به طول 6000 مترمربع در ضلع جنوب شرقی پارک ملت ساخته شده است که با طراحی نمای مدرن و بسیار زیبای خود در این توجه عده ی زیادی را به خود جلب میکند.

این پروژه با مساحت کل 15400 متر مربع، شامل 4 سالن فیلم که هر یک داراي ظرفيت 300 نفر، و یک سالن نمایش کوچک با ظرفیت 30 نفر، همراه با محوطه های نمایشگاه، رستوران، کافی شاپ، فروشگاه کتاب و CD ، دفاتر و... می باشد که هر یک زیر مجموعه ی فضاهاي خدماتي است و بصورت جداگانه برای هر فضا بخش طراحی و هم چنین دکوراسیون داخلی مغازه در نظر گرفته و اجرا شد. سالن‌ها سیستم پخش دالبی دیجیتال دارند و یکی از سالن­های سینما دارای صحنه (سن) می‌باشد و امکان برگزاری همایش­ها و کنسرت­های موسیقی را دارد. با توجه به شکل دراز و نامشخص زمین و امکان قرار دادن 2 سالن فیلم در طبقه همکف و 2 سالن فیلم دیگر در زیرزمین،  چیدمان و دکوراسیون داخلی پروژه به گونه ای تعریف شده است که فضا متناسب با با برنامه فیزیکی و ساختار پروژه و همچنین تعامل با طبیعت و محیط باشد. از این راین و، با اتصال دامنه های دوار دو سالن فیلم به یکدیگر ، میدان وسیعی تحت پوشش (ایوان) ایجاد شد که موفقیت اصلی این پروژه برای شهر است و محلی برای گفتگو ، تبادل ایده ، یک مناسبت و انواع دیگر رویدادهای فرهنگی و اجتماعی را جشن بگیرید.

سبک کلی این پروژه درگروه سبک دکوراسیون داخلی مدرن قرار دارد و بسیار سعی شده که تمامی آلترناتیو های طراحی پروژه و هم چنین دکوراسیون و مبلمان تهیه شده با این سبک همخوانی و تطبیق لازم را داشته باشد.

پردیس سینمایی ملت

ویژگی های اصلی این پروژه را می توان در 5 موضوع اصلی خلاصه کرد:

1-  بازیابی فضاهای از دست رفته در شهر برای بازآفرینی آنها در فضاهای فعال شهری.

2-  مطابقت با محیط پارک و چشم انداز کوهستان های شمال تهران

3-  ادغام ، معماری ، ساختار و برنامه

4-  ایجاد تعامل با شهر از طریق تولید فضاهای باز شهری (ایوان).

5-  طرح مساله حرکت و زمان از طریق ایجاد ساختاری انعطاف پذیر و متغیر در طول پروژه با بکارگیری رمپ های عمومی ؛ پویایی و تغییر به صورت مفهومی و به معنای واقعی ارائه شده است.

سازه مجموعه فرهنگی پارک ملت از سه بلوک جداگانه تشکیل شده است. سیستم سازه ای بلوک های جانبی ، که از نظر پلان تقریباً مستطیل شکل هستند، از نوع خمشی است و در طبقه های پایین از دیوارهای بتونی مسلح و در طبقه آخر از سازه فلزی قاب خمشی و مهاربند فولادی ساخته شده است. سیستم سازه بلوک میانی که بیشترین تغییرات را در هندسه نقاط از هر سه جهت x ، y و z دارد ، دیوار باریر بتنی است. دیوار اصلی ساختمان از دو دیوار بتونی طولی در طول سالن ها تشکیل شده است. دو دیوار بتونی عرضی در انتهای هر سالن. این سیستم تا طبقه آخر نگهداری می شود و برای سقف نهایی ، از سازه فلزی خمیده و مهاربندی شده در هر دو جهت استفاده می شود.

پردیس سینمایی ملت

تیرهای باربری بتنی از نظر نحوه کار بارهای ثقلی و انتقال آنها به تکیه گاه های دیوار انتهایی و همچنین همکاری آنها با تیرهای سقف فولادی از طریق ستون های لوله نگهدارنده نمای شیشه ، یک سیستم رفتاری پیچیده ایجاد کرده اند. در بعضی موارد ، بار روی تیر توسط این ستون ها به سقف نهایی منتقل می شود و در برخی موارد ، تیر بتونی توسط یک نما و یک سقف فولادی پشتیبانی می شود. اما به طور کلی ، بیشتر نیروهای افقی ناشی از بارهای مرده و زنده به عنوان نیروی داخلی سیستم تنظیم شده اند و فقط بارهای زمین لرزه و خاک باعث ایجاد وضعیت انتقال بار یک طرفه در سیستم می شوند.

 سینما پردیس ملت

 

 

7 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات