طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

محبوب ترین سبک های طراحی داخلی قسمت دوم

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 10 آذر 1399 در ساعت 14 : 32 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سبک اسکاندیناوی

در حقیقت این سبک نوعی ادای احترام به زندگی ساده مردم شمال اروپا میباشد از ویژگی های رایج در این سبک می توان به ترکیب رنگی تمام سفید و ترکیب عناصری مانند آلومینیوم های لعابی و استیل و کفپوش ورقه ای پلاستیک براق و چوب اشاره کرد .اگر جز سفید رنگ دیگری وجود داشته باشد معمولاً در آثار هنری یا یک قطعه مبلمان شاخص و یا در بافت طبیعی کوسن ها دیده می شود .

مبلمان استفاده شده در سبک اسکاندیناوی در عین سادگی و داشتن ظاهری زیبا مانند یک اثر هنری میباشد استفاده از لوازم جانبی کمتر و مبلمان کاربردی و نورپردازی طبیعی از دیگر ویژگیهای این سبک می باشد.

  • سبک سنتی

    سبک سنتی

این سبک از احساسات اصیل اروپایی سرچشمه می گیرد و شامل لوازم جانبی فراوان ، عناصر کلاسیک و مبلمان مجلل می شود خانه های سنتی از چوب های تیره و پرداخته شده و بافت های متنوع و خطوط منحنی و رنگ های غنی استفاده می شود تنوع زیادی در طرح و بافت مبلمان در طراحی داخلی کلاسیک وجود دارد و استفاده از پارچه های ابریشمی و مخملی رایج میباشد در این سبک شاهد عمق لایه بندی و همچنین ابعاد بیشتر در طراحی هستیم .

  • سبک انتقالی

این سبک یکی از سبک های محبوب در میان مردم می باشد زیرا در حد تعادل و ترکیبی از دو سبک متضاد است و یک تعادل  غیرمنتظره به وجود آورده است در این سبک ممکن است عناصری از سبک مدرن مانند شیشه و استیل در کنار مبلمان مجلل و پرده های مخملی دیده شود.

 در سبک انتقالی از ترکیب رنگی نسبتاً خنثی برای ایجاد فضایی آرام بخش در طراحی داخلی منزل استفاده می گردد که علاوه بر ایجاد فضایی زیبا و مجلل فضای صمیمانه و گرمی  نیز به وجود می آورد.

در این سبک مبلمان منطقه مرکزی را به خود اختصاص می‌دهند و این قطعات معمولاً بزرگ هستند و در فضای داخلی حضور آمرانه دارند و به طور کلی آنها  اساس طراحی شما را ایجاد می کند و بقیه فضای اطراف را می سازند . ان ها باید به اندازه کافی زیبا و باشکوه باشند تا در اتاق  حس راحتی و همچنین خوش آمدگویی ایجاد گردد .

  • سبک  فرنچ کانتری

از ویژگی های اصلی این سبک می توان به استفاده از رنگ های گرم و خاکی کنار مبلمان چوبی قدیمی و منبت کاری شده اشاره کرد این سبک الهام گرفته از خانه های کشاورزی فرانسه می باشد.

 ممکن است در این سبک از طیف های ملایم و گرم رنگ زرد ، قرمز و یا طلایی کنار مواد طبیعی مانند آجر و سنگ به کار گرفته شود مجموعه ای از پارچه های سنگین و روتختی های تزیین شده و ظروف چینی از دیگر ویژگی‌های بارز این سبک می باشد .

  • سبک بوهمی

این سبک یکی از دیگر از سبک های محبوب در طراحی داخلی می باشد. سبک بوهمی بازتابی از یک زندگی آرام با کمترین قوانین می باشد و فقط از خواسته های قلبی شما پیروی مینماید و از مبلمان قدیمی ، وسایل روشنایی و وسایل دکوری و فرش هایی از سراسر دنیا در کنار هم استفاده کرد .

زمانی که شما این سبک را برای طراحی دکوراسیون داخلی انتخاب می کنید می توانید با استفاده از بالش های روی زمیای فضایی راحت برای نشیمن ایجاد کنید  که  ایده ای رایج در این سبک می باشد .

این سبک حتی می‌تواند گلچینی از وسایلی مانند یک فرش فرسوده با یک لوستر فوق العاده شیک و یک صندلی و قرون وسطی باشد .

  • سبک روستایی

    سبک روستایی

این سبک از عناصر طبیعی الهام می‌گیرد و در آن از مواد طبیعی همچون سنگ و چوب به صورت خام و اغلب ناتمام استفاده می گردد تا فضایی آرام و به سبک خانه های روستایی خلق کند .

در این دکوراسیون لوکس ممکن است بخش هایی با تقلید از فضای بیرونی به خانه اضافه گردد تا بتوان طبیعت را وارد خانه کرد مانند سقف های طاقی شکل از تیرهای چوبی.

 امروزه در بسیاری از طرح‌ها سبک روستایی را با لوازم جانبی و مبلمان مدرن ترکیب می‌نماید و فضایی فوق العاده زیبا ایجاد می گردد.

  • سبک  شابی شیک

این سبک از عناصر قدیمی الهام می‌گیرد اما نسبت به سبک بوهمی و سایر سبک ها زنانه تر و لطیف تر می باشد در این سبک مبلمان شبیه به مبلمان قدیمی است یا به گونه‌ ای رنگ‌ آمیزی می‌ شود که عتیقه به نظر آید.

 ترکیب رنگی در سبک شابی شیک مجموعه ای از رنگ های روشن، کرم و سفید می باشد . وسایل استفاده شده در این سبک ما را یاد کاخ های انگلیسی و یا فرانسوی می اندازد.

از دیگر ویژگی های این سبک می توان به استفاده از پارچه های ظریف گلدار و لوسترهای ظریف و زیبا اشاره کرد.

  • سبک طراحی فریبنده هالیوودی

این سبک به سبک هالیوودی سلطنتی نیز معروف می باشد دکوراسیون بسیار لوکس ،شیک و مجللی را خلق می کند سبک هالیوودی ، طراحی ویکتوریایی را در درون خود جای داده است مانند مبلمان شیک و باشکوه مخملی عتیقه جات و پارچه‌های تافته .

در مورد ترکیب رنگ نیز اغلب از رنگهای برجسته و تند مانند قرمز ، بنفش و فیروزه ای استفاده می شود .

  • سبک ساحلی

    سبک ساحلی

سبک ساحلی به نام سبک همپتونز نیز نام برده می‌شود که برگرفته است تفرجگاه ساحلی همپتونز در شمال شرقی آمریکا می باشدکه در بازسازی و  دکوراسیون استفاده می شود.از ویژگی های بارز سبک ساحلی می توان به بکارگیری از ترکیب رنگ های روشن و سایه های خنثی در کنار رنگ سبز و آبی اشاره کرد در این سبک معمولاً از مبلمان سفید یا بژ و همچنین بالش های راه راه سفید آبی استفاده می‌کنند و لوازم جانبی از دریا الهام می گیرند.

طراحی پنجره های بزرگ ، لوازم چوبی و همچنین مبلمان راحتی سفید رنگ از دیگر ویژگی های بارز در سبک ساحلی کلاسیک می باشد. هدف اصلی از طراحی داخلی به این سبک خلق فضایی راحت و آرام با الهام از دریا و اقیانوس می باشد .

 

4 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات