طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

متریال مناسب از نظر قیمت جهت بازسازی نما

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 21 اسفند 1400 در ساعت 9 : 27 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بازسازی به طور کلی مجموعه فعالیت هایی است که انجام آن ها روی یک ساختمان سبب تغییر و تعمیر آن شده و می توان گفت باعث بهبود آن در وضعیت سلامت و زیبایی آن می شود . با اینحال باید دقت نمود که بازسازی به ویژه بازسازی نما مانند طراحی اولیه ی نما یکسری قانون و شرایط دارد که باید حتما در ابتدا آن ها بررسی شده و طرح تایید شود سپس به اجرا در بیاید . از طرفی سبک ها و متریال های مختلفی برای بازسازی نما وجود دارند که می توان از آن ها بهره برد . برای آنکه بتوان یک بازسازی نمای مقرون به صرفه و تاثیر گذار داشت لازم است که حتما از نکات ، متریال ها و سبک های مختلف بازسازی آگاه بود و با توجه به بررسی تمامی آن ها و نیازهای ساختمان و بودجه ی کارفرما بهترین بازسازی را روی نمای ساختمان انجام داد .

 بازسازی-نما-1

انواع متریال ها با قیمت مناسب برای بازسازی نما :

  • سیمان های سفید

سیمان سفید را از جمله متریال هایی می توان دانست که ارزان بوده و به راحتی قابل دسترس است . از این متریال می توان در طراحی نما و بازسازی نما به راحتی استفاده نمود . این متریال دارای تنوع رنگی زیادی بوده و از مقاومت خوبی نیز برخوردار می باشد . پانل های سیمان سفید اصولا به صورت پیش ساخته در کارخانه ها با ابعاد دلخواه مهندس پروژه با توجه به نیاز نما ساخته شده و سپس به محل ساختمان فرستاده می شود . همین نکته سبب شده تا زمان اجرای این متریال در نما بالا برود که از مزیت های آن به شمار می رود . همچنین این نکته قابل توجه است که از آنجایی که مقاومت این نما زیاد بوده می توان به راحتی از آن در مناطقی که زلزله خیز می باشند استفاده نمود و همچنین در مناطقی که دارای آب و هوای معتدل و خشک می باشند نیز کاربرد دارد .

از جمله ویژگی ها و مزایایی که این متریال دارد می توان به نصب و اجرای آسان آن ، عمر و مقاومت زیاد آن ، قیمت تمام شده ی کم ، عایق بودن در برابر صدا ، مقاومت خوب در مقابل آتش و حرارت و نور خورشید ، نگهداری آسان بعد از اجرا و ... اشاره نمود .

  • سیمان های شسته

سیمان های شسته از جمله ی دیگر متریال هایی هستند که مهندسین در شرکت معماری در طراحی نما و بازسازی نما از آن استفاده می کنند . این متریال را با روش های مختلفی در نما استفاده می کنند و همچنین ویژگی های گوناگونی نیز دارد . از جمله ویژگی های این متریال می توان به مقاومت بسیار خوبی که در برابر عواملی مانند باد و طوفان و ... دارد اشاره نمود . سرعت اجرا و نصب آن در نما پایین بوده و به همین دلیل وقت گیر می باشد . اما اگر کارفرمایی عجله ای برای پایان پروژه ندارد و می تواند صبر کند بهتر است که از این متریال بهره ببرد چرا که صرفه ی اقتصادی خوبی دارد . از دیگر ویژگی های این متریال می توان از تنوعی که در رنگ دارد ، ممکن بودن اجرای آن در طرح ها و سبک های مختلف ، استحکام و مقاومت بالا در برابر گرما و سرما و ... نام برد .

  • انواع سنگ ها

استفاده از انواع سنگ ها در نما به طور کلی این احساس را به افراد می دهند که این نما نمایی گرانقیمت است . اما باید به این نکته توجه نمود که سنگ انواع مختلف و کیفیت ها و اشکال گوناگون دارند و با توجه به همین تفاوت دارای قیمت های مختلفی نیز می باشند . از جمله سنگ هایی که هم بسیار زیبا و با شکوه بوده و هم از قیمت خوبی برخوردار است و در استفاده از نما طرفداران زیادی دارد سنگ تراورتن است . از جمله ویژگی های این سنگ می توان به این نکته اشاره نمود که هر چقدر این سنگ یکدست تر و روشن تر و بدون رگه تر باشد دارای ارزش اقتصادی بیشتری بوده و هر چقدر از این شکل و شمایل فاصله بگیرد قیمت آن کمتر می شود . سنگ در تمامی سبک های معماری می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و تفاوت آن در سبک های مختلف در این است که تنها و یا در کنار متریال های مختلف استفاده شود . این متریال همچنین دارای مزایایی می باشد که عبارتند از : سازگار بودن با شرایط مختلف آب و هوایی ، زیبا و دارای مقاومت خوب در برابر گرما و سرما و حریق ، مقاومت بالا در برابر ضربه ، عایق صوتی و ... . از این متریال می توان در طراحی نما و بازسازی نما به راحتی استفاده نمود .

بازسازی-نما-3

  • آجرها

این متریال را می توان از پرکاربردترین و قدیمی ترین متریال های ساختمان سازی و طراحی نما و بازسازی نما در کشور ما دانست که به دلیل قابل دسترس بودن آن از قیمت خوبی برخوردار می باشد . همچنین آجرها دارای تنوع زیادی بوده و برای آنکه بتوانید یک نمای آجری زیبا و با کیفیت داشته باشید حتما باید از متخصصینی کمک بگیرید که به انواع مختلف آجرهایی که در بازار موجود بوده آگاهی داشته باشند . در این صورت است که می توان نمایی آجری ، شیک ، به روز و با کیفیت و با قیمت مناسب داشته باشید . از جمله ویژگی هایی که این متریال دارد می توان به مقاومت خوب در برابر شرایط و عوامل مختلف جوی ، اسحتکام و عمر خوب ، مقاوم در مقابل حریق ، زیبایی ترکیب آن با دیگر متریال ها و ... اشاره نمود .

  • چوب مناسب نما

چوب پلاست را می توان یکی از متریال هایی دانست که برای داشتن یک نمای چوبی ارزان به ما کمک می کند . البته می توان از متریال هایی که دارای طرح چوب نیز بوده برای نما استفاده نمود که از جمله ی این متریال ها می توان به سمنت برد و یا حتتی کامپوزیت هایی با طرح چوب اشاره نمود . چوب پلاست ها نسبت به متریال هایی مانند ترموود دارای ارزش اقتصادی کمتری بوده ولی با اینحال از مقاومت و عمر خوبی برخوردار می باشد . ویژگی هایی که این متریال دارد عبارت اند از : تنوع زیاد در رنگ و شکل ، قیمت نسبتا پایین ، عمر بالا ، نصب راحت ، قابلیت بازیافت  و ... .

 

دیگر متریال هایی که دارای قیمت مناسبی بود و می توان از آن ها در بازسازی نما بهره برد کدامند ؟

متریال های متنوع زیادی بوده که هم مزایای زیادی داشته و هم از قیمت خوبی برخوردار بوده و می توان از آن ها در بازسازی نما استفاده نمود . این متریال ها عبارتند از : کامپوزیت ها ، سمنت بردها ، نماهای پاششی و ... . هر کدام از این متریال ها در سبک های مختلف استفاده شده و دارای ویژگی های گوناگونی می باشند .

عواملی که در قیمت نمای یک ساختمان تاثیر می گذارد چیست ؟

نکات و پارامترهای مختلف زیادی وجود دارد که روی قیمت اجرای یک نما تاثیر می گذارد . اگر بخواهیم چند عدد از این پارامترها را نام ببریم می توانیم به مقدار ارتفاع ساختمان ، متریالی که انتخاب می شود برای نما ، متراژ و مساحت نما ، موقعیت و منطقه ی پروژه ، مقدار دستمزد کارگران ، سیستمی که برای اجرای نما استفاده می شود ، طول شروع و پایان پروژه و ... اشاره نمود .

 بازسازی-نما-2

کلام آخر

شرکت طراحی نما هیردانا از بهترین شرکت های ایرانی در زمینه ی معماری و طراحی نما و بازسازی و دکوراسیون می باشد که طی سال هایی که شروع به فعالیت کرده است توانسته است پروژه های زیادی را در سرتاسر ایران در زمینه های مختلف معماری و مشاوره انجام دهد به طوریکه همه ی آن ها مطابق با قوانین شهرداری بوده و رضایت کارفرما را کسب نموده اند . شما میتوانید برای دریافت مشاوره و یا خدمات مختلف این شرکت بسیار سریع با دفتر شرکت طراحی نما هیرادانا ارتباط برقرار کرده و از خدمات مختلف آن ها بهره ببرید .

از طریق شماره 09125754921 و یا تلگرام و واتساپ موجود در سایت جهت بازسازی نما ساختمان خود با هیرادانا در ارتباط باشید .

9 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات