طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

لاک پارکت چیست؟

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 25 بهمن 1401 در ساعت 13 : 58 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

لاک پارکت چیست؟

لاک پارکت (Parquet lacquer) همانطور که از نام آن می توان متوجه شد، برای زیباتر و همچنین درخشان تر کردن پارکت ها و لمینت و محافظت از آنها استفاده می شوند. لاک پارکت را روی سطح پارکت و چوب مورد نظر کشیده و با این عمل باعث بخشیدن درخشندگی و زیبایی به آن ها می شویم. این ماده از پلی اورتان (Polyurethane) به تولید می رسند و همانطور که مشخص است ماده ای درخشان بوده که پس از استفاده سریعا خشک می شود و دارای مقاومت بسیار خوبی می باشد چرا که به داخل پارکت نفوذ کرده و آسیب پذیری آن را کاهش می دهد. در ادامه با شرکت معماری و دکوراسیون هیرادانا جهت خرید لاک پارکت خود و آگاهی از سوالات زیر همراه باشید:

  • انواع لاک پارکت

  • قیمت لاک پارکت

  • نحوه استفاده از لاک پارکت و زمان لازم برای خشک شدن آن

  • مزایا و معایب لاک پارکت

  • تفاوت استفاده از لاک پارکت و روغن جهت محافظت از کف

لاک-پارکت-2

پارکت ها به عنوان کفپوش در انواع فضاها در طراحی داخلی استفاده شده و به همین علت امکان آسیب دیدن آن ها و از بین رفتن تازگی و کیفیت آن ها اتفاقی مشخص و بدیهی می باشد. خصوصا در فضاهای اداری تجاری که در دکوراسیون اداری آنها از کفپوش پارکت چوبی سنگین استفاده شده است و رفت و آمد زیادی دارند یا در طراحی باشگاه یا سالن های رقص و ... . به همین دلیل کارشناسان به تولید آن روی آوردند تا بتوانند زیبایی آن ها را دوباره برگردانند. شرکت های زیادی در حال تولید این محصول با کیفیت ها و قیمت های متعددی هستند که ما امروز در هیرادانا با بررسی صفر تا صد آن از جنس و مزایا و ... شما را در خرید بهتر یاری خواهیم کرد.

لاک-پارکت-3

انواع لاک پارکت ها کدامند؟

همانطور که گفته شد لاک پارکت ها دارای انواع مختلفی بوده که برای آنکه بدانیم باید از کدام لاک پارکت استفاده کنیم تا تاثیر بهتری بگذارد باید ویژگی های لاک پارکت ها را شناخته و به چگونگی استفاده از آن ها آگاه باشیم. بعضی از انواع لاک پارکت لمینت ها عبارتند از:

  • لاک پارکت آکریلیک

آکریلیک را می توان نوعی پلیمر دانست و به همین علت لاک پارکت آکریلیک نیز پوششی پلیمیری بوده است. لاک پارکت آکریلیک از تغییر رنگ دادن کفپوش ها ممانعت کرده و کیفیت بسیار خوبی دارد و به همین علت می توان آن را مناسب دانست. یکی دیگر از مزایای نوع لاک پارکت آکریلیک این است که در برابر حوادثی مانند ساییدگی و یا خراشیدگی محافظت می کند و باعث حفظ کیفیت کف منزل شما می شود. لازم است بدانید که به دلیل کیفیت بالای این محصول قیمت آن نیز زیاد می باشد. درواقع برای مساحت های کوچک بیشتر استفاده می شود و در غیر این صورت می تواند هزینه ی بسیار زیادی را به کارفرما تحمیل می نمایند.

  • لاک پارکت نیتروسلولز

نوع لاک پارکت نیتروسلولز باعث محافظت در برابر ساییدگی و خراشیده شدن می شود و همچنین رنگ آن را به خوبی حفظ می کند. نکته ای که راجع به لاک پارکت نیتروسلولز باید بدانید این است که استفاده از آن باید حتما با احتیاط صورت بگیرد چرا که امکان آتش گرفتن دارد.

  • لاک پارکت بر پایه ی آب

لاک پارکت بر پایه ی آب نسبت به لاک پارکت آکریلیک دارای قیمت کمتری می باشد. اما همچنان کیفیت خوبی را دارا می باشد. لاک پارکت بر پایه ی آب، دوام خوبی داشته به طوری که تا 5 سال جوابگوی نیاز شما می باشد. از جمله ویژگی های آن می توان به خشک شدن سریع، کم بودن مواد سمی و راحتی تهیه ی آن اشاره نمود. لاک پارکت بر پایه ی آب را می توان برای مساحت های بزرگتر استفاده نمود تا هزینه ها کاهش پیدا کند چرا که هزینه این نوع نسبت به سایرین مقرون به صرفه تر می باشد.

لاک-پارکت-4

قیمت لاک پارکت

قیمت این کفپوش بسته به موارد زیر متغیر است:

  • مساحت فضا و متراژ
  • جنس و کیفیت محصول انتخابی از جمله لاک پارکت ضد آب و لاک پارکت ضد خش.
  • کیفیت و جنس پارکتی که قرار است لاک پارکت بخورد.
  • نوع سابی که روی پارکت خورده است.

و ...

لاک-پارکت-5

استعلام قیمت و خرید لاک پارکت ارزان و با کیفیت: 09125754921

نحوه استفاده از لاک پارکت و زمان خشک شدن آن

اولین مرحله این است که کف را به خوبی تمیز نماییم و اگر درگیر بازسازی منزل می باشید، حتما کفپوش ها را تعویض و یا تعمیر کرده و سپس از محافظ برای آن بهره ببرید. درواقع باید گفت که هر گونه گرد و غبار و آلودگی از روی آنها باید کاملا برداشته شود. سپس آن را سنباده زده ( خصوصا در لایه های دانه 180 و با سنباده شماره 220 و 224 ) و مقداری چرب کنید. سپس 3 لایه از دو نوع متفاوت که یکی از دیگری سخت تر باشد را ترکیب کرده و با غلطک و قلم مو شروع به پخش کردن آن کنید. این کار باید با دقت صورت بگیرد تا تمامی سطح به لاک آغشته شده و در نهایت سطحی یک دست و براق را به شما بدهد. بعد از حدود 2 ساعت خشک شده و بعد از 10 ساعت قابل شستشو میباشد.

لاک-پارکت-6

انواع رنگبندی این محافظ کف

  • لاک پارکت بی رنگ مات
  • لاک پارکت بی رنگ براق

نحوه پوشش دهی کفبا لاک پارکت

به ازای هر لیتر حدود 10 تا 12 متر مربع دارای پوشش دهی میباشد.

لاک-پارکت-7

استفاده از لاک پارکت ها چه مزایایی دارد؟

  • زیباتر کردن کف

همانطور که گفته شد با استفاده از لاک پارکت می توان کفپوش ها را درخشان تر و نوتر جلوه داد و به همین علت به جذابیت و زیبایی آن ها افزوده می شود. این لاک  پارکت ها در انواع مات و روشن و ... در بازار موجود می باشند و شما بنا به سلیقه خود و سبک فضایتان می توانید از آن ها بهره ببرید. نوع لاک پارکت مات، نور خورشید را کمتر انعکاس داده در حالی که نوع لاک پارکت روشن باعث انعکاس بیشتر نور خورشید می شوند. در کل این دو نوع لاک پارکت لمینت تفاوت چندانی ندارند.

  • بیشتر کردن کیفیت پارکت ها

یکی از جمله مسائلی که باید به آن دقت کنید این است که لاک پارکت، نقش مهمی را در دکوراسیون مدرن ایفا کرده و به عنوان کفپوش به طور مداوم در معرض تماس با افراد بوده و به همین دلیل امکان آسیب دیدن آن ها زیاد می باشد. با استفاده از لاک پارکت ها می توان باعث بیشتر شدن کیفیت و همچنین مقاوم تر شدن پارکت ها در برابر عوامل مختلف مانند رطوبت، سایش، خراش و ... شد و به همین علت می توان ادعا نمود که یکی از مزایای لاک پارکت ها بیشتر کردن کیفیت کف می باشد.

  • ممانعت از نشستن گرد و غبار

از آنجایی که با استفاده از این لاک پارکت درواقع لایه ای را روی کف قرار داده اید، در نتیجه می توان گفت که از جذب گرد و غبار جلوگیری کرده اید و همین باعث تمیزتر دیده شدن و بیشتر شدن عمر مفید آن می شود.

  • نگه داری آسان

از آنجایی که لاک پارکت از نشستن گرد و غبار جلوگیری میکند، پس به راحتی و با یک دستمال نم دار قابل نظافت است.

  • عمر طولانی کفپوش به دلیل محافظت در برابر آب و رطوبت

شاید مهم ترین مزیت لاک پارکت این باشد که مانع از نفوذ رطوبت و آب میشود و برخلاف سایر لوازم چوبی خراب نمیشوند.

معایب استفاده از آن چیست؟

همچنین باید بیان نمود که در کنار تمامی مزایای زیادی که لاک پارکت دارد و تاثیری که در دکوراسیون مدرن دارد، دارای معایبی نیز می باشد و باعث نمایان تر و شفاف تر شدن کفپوش ها شده بنابراین خراش ها و ایرادات آن را نیز دقیق تر از قبل نشان می دهند.

لاک-پارکت-8

تفاوت استفاده از لاک پارکت و روغن چیست؟

این دو ماده روی کف پوش دارای تفاوت هایی می باشند که بعضی از آن ها عبارتند از:

  • لاک پارکت ها نسبت به روغن ها سطح را براق تر می کنند. درواقع می توان گفت تاثیر روغن ها بیشتر به صورت مات می باشد.
  • روغن از لایه های درونی و بیرونی محافظت می کنند در حالی که لاک بیشتر از لایه بیرونی محافظت می کند.
  • لاک پارکت نسبت به روغن ها در برابر عواملی مانند رطوبت مقاومت بیشتری دارد و درواقع می توان گفت روغن ها در برابر آب آسیب پذیر هستند.
  • روغن نسبت لاک پارکت مقاومت بهتری در برابر خراش دارد.
  • لاک پارکت ها عمر مفید بیشتری داشته و بیشتر می مانند در صورتی که روغن ها را به طور مدوام باید تمدید نمود.

بازدید و مشاوره رایگان دکوراسیون شما با هیرادانا: 09125754921

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات