طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

لاکچری ترین شرکت طراحی نما

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 22 شهریور 1400 در ساعت 14 : 54 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نمای یک ساختمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد . زیرا در نگاه اول به یک ساختمان ، نکته ای که توجه شما را به خود جلب می کند ، نمای یک ساختمان می باشد .

نمای هر ساختمان می تواند نشان دهنده ی یک سبک معماری باشد . از این روی می توان پروسه ی طراحی نما را یکی از مهم ترین قسمت های ساخت و ساز در نظر داشت .

شرکت معماری هیرادانا در این مقاله قصد دارد تا شما را با طراحی نما و نکاتی در این باره آشنا کند .

نورپردازی

اگر قصد دارید ساختمان شما در شب جلوه ی زیبایی داشته باشد ، باید به نورپردازی اهمیت دهید . بهتر است از نور ملایم استفاده کنید تا جلوه ی ساختمان شما در شب زیباتر باشد .

سادگی

سادگی در طراحی نما ، باعث افزایش جذابیت یک ساختمان می شود . بهتر است از تزئینات شلوغ جلوگیری کنید . جالب است بدانید که طراحی نما با توجه به فاکتورهای گوناگونی چون طراحی داخلی ساختمان صورت می گیرد . برای مثال اگر طراحی یک ساختمان کلاسیک باشد ، نمای آن نیز باید از همین سبک پیروی کند .

هزینه ها

هزینه ها در طراحی نمای هر ساختمان با دیگری متفاوت است . این هزینه ها تحت عوامل مختلفی مانند متریال به کار برده شده ، میزان طبقات ، سختی کار و ... تغییر خواهد کرد . از این رو نمی توان قبل از مشاهده ی ساختمان ، به صورت دقیق میزان هزینه ها را مشخص کرد . برای این کار لازم است است شرکت هایی که در این زمینه فعالیت دارند ، یاری بجویید . شرکت معماری هیرادانا می تواند در زمینه ی طراحی نما گزینه ی مناسبی باشد .

استقامت نما

علاوه بر زیبایی یک نما ، عامل دیگری که باید به آن توجه بسیار زیادی داشته باشید ، مقاومت نما می باشد . نمای یک ساختمان باید در برابر عواملی چون باران ، باد ، گرما و یا سرما مقاومت داشته باشید . از این رو بهتر است از مصالح با کیفیت در این زمینه استفاده کنید و هم چنین این کار را به دست افراد با تجربه بسپارید .

لاکچری ترین شرکت طراحی نما

آب و هوا و موقعیت شهری

قبل از طراحی نما باید به یک سری گزینه ها توجه داشته باشید . توجه به عواملی چون آب و هوا و یا زلزله خیز بودن یک منطقه ، می تواند تاثیر بسیار زیادی در تعیین متریال یک ساختمان داشته باشد .

کاربری ساختمان

قطعا نمای یک ساختمان اداری با نمای ساختمان مسکونی متفاوت خواهد بود . از این روی می توان کاربری یک ساختمان را نیز یکی از عوامل تاثیر گذار در طراحی نما در نظر داشت . همان طور که پیش تر اشاره کردیم طراحی داخلی یک ساختمان نیز باید بر اساس نمای آن صورت بگیرد . رنگ نما ، متریال به کار برده شده و ... همگی می تواند با توجه به کاربری یک ساختمان تغییر پیدا کند .

حال که با یک سری نکته در خصوص طراحی نما آشنا شده اید ، قصد داریم تا شما را با انواع مختلف سبک های طراحی نما آشنا کنیم .

طراحی به سبک کلاسیک

یکی از محبوب ترین و البته زیبا ترین نماها ، کلاسیک می باشد . در این سبک از طرحی استفاده از سنگ های ارزشمند رواج دارد . هم چنین نصب کتیبه و ستون نیز در این سبک رایج است . این سبک از طراحی هزینه ی نسبتا بالایی را به همراه دارد .

لاکچری ترین شرکت طراحی نما

طراحی به سبک مدرن

این سبک از طراحی نما که بیشتر مورد توجه ویلا می باشد نیز ، یکی از پر طرفدارترین سبک ها است . در این سبک همان طور که از نامش پیداست ، از متریال های امروزی استفاده می شود . هم چنین برای نصب آن از روش های جدید به کار برده می شود .

نمای روستایی

در این سبک از طراحی از متریال های ساده ای نظیر چوب و یا آجر استفاده می شود .

بخشی از متریال های مورد استفاده در طراحی نما به شرح زیر می باشد .

  • سنگ
  • آجر
  • سیمان
  • چوب
  • کامپوزیت

کلام آخر:

در این مقاله با طراحی نما آشنا شده اید . به منظور انجام این کار بهتر است به افراد متخصص اعتماد کنید . یکی از بهترین گزینه ها شرکت معماری هیرادانا می باشد . این شرکت با تجربه و توانایی که در این زمینه دارد ، می تواند گزینه ی بسیار مناسبی برای شما باشد .

6 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات