طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

قیمت مسکن و بازسازی ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 13 شهریور 1400 در ساعت 9 : 57 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

این روزها از آنجایی که قیمت مسکن در تهران و حتی شهرستان ها روز به روز افزایش می یابد ، افراد بیشتر به فکر استفاده از ساختمان های قبلی خود حتی اگر آسیب دیده و فرسوده هستند ، افتاده اند . به این صورت که به جای خرید ساختمان جدید و گرون قیمت ، ساختمان های خود را با حداقل قیمت بازسازی کرده ، آسیب های آن را رفع کرده و از آن استفاده می کنند . هر ساختمان پس از گذشت مدتی و طی گذر از طول عمرش بخاطر عوامل متعدد دچار خرابی ها و آسیب هایی می شود که گاهی این آسیب ها می تواند سازه ای باشد و گاهی هم ظاهری و گاهی هم هر دو . در هر صورت باید به شناسایی این آسیب ها پرداخت و هر چه سریع تر دست به ترمیم و مرمت ساختمان زد . اگر این عمل به موقع صورت بگیرد می تواند عمر ساختمان را تا حد قابل توجهی افزایش دهد و اگر اینگونه نباشد ممکن است نیاز به تغییرات جدی تر و بازسازی ساختمان حس شود . به همین جهت نیاز است که یک ساختمان هر چند وقت یکبار تحت بررسی های ظاهری و سازه ای قرار بگیرد تا از سلامت آن مطمئن شویم و اگر آسیب جزیی ای وارد شده بود سریع آن را ترمیم کنیم.

 

نکات قابل توجه در برآورد هزینه ی بازسازی ساختمان

  • پیدا کردن قسمتی از ساختمان که آسیب دیده است و نیازمند بازسازی است .

گاهی ممکن است کارفرما نیاز و علاقه ای به بازسازی کل ساختمان نداشته باشد و فقط خواستار بازسازی قسمت های آسیب دیده ی ساختمانش باشد . در این صورت باید با مشورت با شرکت بازسازی ساختمان ، قسمت های آسیب دیده را شناسایی کرده و ایراداتی که شرکت بازسازی ساختمان پیدا کرده است رفع شود .

  • توجه به مقدار بودجه ی کارفرما برای بازسازی ساختمانش .

برای کشیدن هر طرحی نیاز است که اول از هر چیزی مقدار بودجه ی کارفرما سنجیده شود . چرا که باید طرح و برنامه ریزی های صورت گرفته برای بازسازی ساختمان مطابق با بودجه باشد تا بتواند عملی و اجرا شود .

  • آیا کارفرما سبک و طرح خاصی را برای بازسازی ساختمانش در نطر دارد ؟

در بازسازی سلیقه ی کارفرما از اهمیت بالایی برخوردار است . باید سبک و طرحی که در بازسازی مد نظرش است را در الویت قرار داده و با مشورت با وی دست به طراحی بزنیم .

قیمت مسکن و بازسازی ساختمان

  • لیست کردن مصالح مورد نیاز برای بازسازی ساختمان مورد نظر .

تمام مصالحی که قرار است در عملیات بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار بگیرد باید لیست شود و به تایید کارفرما برسد تا کارها به صورت منظم و با برنامه ریزی درست پیش برود .

با جواب دادن به سوالات مطرح شده و دانستن حداقل موضوعات شما می توانید یک حداقل قیمتی برای هزینه های صرف شده در طول مدت بازسازی ساختمان تعیین کنید و طبق آن دست به بازسازی ساختمان بزنید .

  • مشخص کردن برنامه ی بازسازی برای هر فضا یا فضای آسیب دیده .

به محض مشخص شدن فضاهای آسیب دیده و قسمت هایی که نیاز به بازسازی دارند باید برنامه ای برای مراحل بازسازی آن فضاها تهیه شود و همه چیز طبق مراحل لیست شده ی همان برنامه جلو رود .

  • مصالح مورد نیاز پیش از شروع و پس از مشورت با کارفرما خریداری گردد .

مصالحی که به تایید کارفرما رسیده اند و در لیست مصالح یاداشت شده اند باید هر چه سریع تر خریداری شوند تا سرعت کار بالا رود .

  • از مواد و مصالح با کیفیت بالا استفاده کنید ، تا سالهای سال نیاز دوباره به بازسازی حس نشود .

استفاده از مصالح با کیفیت باعث می شود تا طول عمر ساختمان بالا رود و نیاز دوباره به بازسازی ساختمان به تعویق بیفتد . این عمل همچنین باعث صرفه جویی در هزینه ها هم می شود .

  • در طی مدت بازسازی توجه کنید که نباید به خانه ها و فضاهای اطراف آسیبی وارد کنید .

طی عملیات بازسازی از آنجایی که گاهی نیاز است قسمت هایی از ساختمان تخریب شود باید توجه شود که طی تخریب آسیبی به فضاهایی که نیازمند تخریب نیستند و یا ساختمان های اطراف ، وارد نکنیم تا هزینه ی اضافی برای کارفرما ایجاد نشود .

 قیمت مسکن و بازسازی ساختمان

کلام آخر

برای بازسازی ساختمان خود یک سری اقدامات باید انجام دهید که اولین این اقدامات مشورت با یک شرکت بازسازی ساختمان است که راه و روش این کار را به شما نشان دهد و بتواند از مرغوب ترین مصالح و بهترین طرح با توجه به بودجه تان استفاده کند . شرکت معماری هیرادانا که از شرکت های معروف و نام آور در این زمینه در سطح کشور است می تواند در این عمل و دکوراسیون داخلی ساختمانتان به خوبی کمکتان کند و آسیب های ساختمانتان را با دقت شناسایی کرده و مشکلات را رفع کند . پس پیشنهاد می کنم اگر به دلایل مختلف به فکر بازسازی ساختمانتان هستید ، این کار را سریع تر قبل از آن که آسیب های جدی تری به ساختمان وارد شود انجام دهید و به سراغ شرکت های معماری بروید .

9 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات