طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

عناصر تاثیر گذار در طراحی ویلا کلاسیک

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 18 دی 1402 در ساعت 10 : 37 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

عناصر تاثیر گذار در طراحی ویلا کلاسیک

سبک کلاسیک، سبکی اصیل در طراحی داخلی ویلا و نیز نمای ساختمان می باشد. این سبک توانایی ایجاد فضایی مجلل و باشکوه را دارد. ما در این مقاله قصد داریم عناصر مهم و تاثیر گذار در طراحی این سبک از ویلا را به شما عزیزان ارائه دهیم:

نورپردازی فضای کلاسیک

در نورپردازی فضای کلاسیک معمولاً از چراغ‌ها و لوسترهایی با طراحی و استایل کلاسیک استفاده می‌شود. در زیر ویژگی‌های نورپردازی فضای کلاسیک را بررسی می‌کنیم:

لوسترها با طراحی شیک: لوسترها در نورپردازی فضای کلاسیک معمولاً دارای طراحی شیک و با جزئیات ظریف هستند. آن‌ها از مواد مانند بلور، شیشه، فلزات گرانبها و کریستال ساخته می‌شوند و به شکل‌های منحصر به فردی مانند آبشاری، شاخه‌های شاخص و تنوعی از الگوهای هندسی (مانند پیچ و خم‌ها) طراحی می‌شوند.

استفاده از سنتیتون‌ها: نورپردازی کلاسیک از سنتیتون‌ها و روشنایی‌های فرعی برای ایجاد جو گرم و دلپذیر استفاده می‌کند. این شامل میزان مناسب نور، نرمی نور و استفاده از رنگ‌های گرم و طبیعی برای ایجاد جو صمیمی و آرام در فضا می‌شود.

استفاده از لمسات ظریف: در نورپردازی فضای کلاسیک، از لمسات ظریف و جزئیات دقیق برای ایجاد تمامیت و زیبایی استفاده می‌شود. این می‌تواند شامل اشکال منحصر به فرد در طراحی لوسترها، استفاده از تزئینات مجسمه‌ای و نقوش فریبنده در فضا باشد.

استفاده از روشنایی محلی: در نورپردازی کلاسیک، استفاده از روشنایی محلی نیز متداول است. به عنوان مثال، استفاده از آباژورها، لامپ‌های رومیزی، لامپ‌های دیواری و آویزهای کوچک در کنار لوستر بزرگ به جهت ایجاد نقاط روشنایی تکمیلی و جلوه‌های نورپردازی محلی استفاده می‌شود.

استفاده از چراغ‌های دیواری: چراغ‌های دیواری در نورپردازی کلاسیک در طراحی ویلای کلاسیک نقش مهمی را ایفا می‌کنند. این چراغ‌ها معمولاً دارای طراحی کلاسیک با جزئیات فراوان هستند و به عنوان منبع نور فرعی و اضافی در فضا به کار می‌روند.

استفاده از ستون‌ها و تزئینات معماج کلاسیک: در نورپردازی فضای کلاسیک، استفاده از ستون‌ها و تزئینات معماری کلاسیک نیز می‌تواند جزئی از طراحی باشد. ستون‌ها با طرح و ستایل کلاسیک که معمولاً از مواد مانند سنگ، مرمر و چوب ساخته می‌شوند، به فضا اعتبار کلاسیک می‌بخشند.

استفاده از نقاشی‌ها و تابلوهای دیواری: در نورپردازی فضای کلاسیک، استفاده از نقاشی‌ها، تابلوهای دیواری و تزئینات هنری نیز متداول است. این تزئینات می‌توانند عناصر کلاسیک مانند تصاویر مجسمه‌ها، صحنه‌های تاریخی و نقاشی‌های طبیعت را شامل شوند که باعث افزایش زیبایی و جذابیت فضا می‌شوند.

 عناصر تاثیر گذار در زراحی ویلا کلاسیک

نورپردازی در این سبک مانند بسیاری از سبک ها  بسیار مهم  می باشد و باید به صورت کاملا قرینه و با نورهای خنثی طراحی و اجرا شوند.

عناصر تاثیر گذار در طراحی ویلا کلاسیک

برای اتاق خواب ها می توان از لوستر های کوچک با نورهای ملایم استفاده کنید. استفاده از دیوارکوب ها، لوسترهای بزرگ بلورین و یا از جنس برنج، استفاده از چراغ خواب ها و آباژور ها بسیار مرسوم می باشد. نورپردازی نمای ویلاهای کلاسیک بسیار مهم هستند و به زیبایی هرچه بیشتر طرح ویلا  کمک می کند.

ستون ها

یکی از المان هایی که در طراحی ویلا کلاسیک بسیار دیده می شود، ستون هایی با ارتفاع زیاد و  نقوش و تزیینات زیبا و با شکوه است که در ورودی و در اطراف بنا ساخته می شود. طراحی ویلای کلاسیک بیشتر دارای احساس تعادل و تقارن، چه در فضای بیرون و چه در داخل ویلا است.

سقف بنا

در این سبک ارتفاع سقف ها بسیار بلند بوده و از گچبری های ظریف برای القای احساس عظمت و قدرت در داخل و طراحی نما ویلا استفاده می شود. البته می توانیم برای مخفی کردن سیستم های تهویه مناسب در سقف ها ازین گچ بری ها استفاده کنیم.

گرم و سرد کردن این فضاها به دلیل متراژ و ارتفاع بالا با استفاده از سیستم های گرمایش و سرمایش معمولی تقریبا می توان گفت غیر ممکن می باشد و به همین خاطر می توان از فن های مناسب در سقف به منظور انجام این کارها استفاده کرد.

عناصر تاثیر گذار در طراحی ویلا کلاسیک

کفپوش ها

برای کف پوش های ویلا های طراحی شده به سبک کلاسیک می‌توان از مصالحی مانند سنگ های طبیعی و چوب استفاده کرد. زیرا این مصالح می‌ توانند تداعی ‌کننده احساس زندگی آرامش در فضای داخلی ویلا شوند.

طراحی داخلی

در طراحی داخلی و طراحی نما ویلای کلاسیک همه چیز در تقارن و نظم می باشد و باید طراحی و چیدمان به گونه ای باشد که بتوان تقارن و تعادل را در تمام قسمت های آن مشاهده کرد.

عناصر تاثیر گذار در طراحی ویلا کلاسیک

دکوراسیون داخلی ویلا های کلاسیک اغلب با استفاده از سنگ های زیبا، ستون‌ های بلند، پنجره های متقارن، دیوارهایی با ارتفاع بلند، مبلمان با شکوه و استیل، اشیای تزیینی از جمله کاغذ دیواری، آینه های قدی و مجسمه ها و استفاده از رنگ های روشن مثل سفید، کرم، بژ در ویلای کلاسیک نشان داده میشود.

عناصر تاثیر گذار در طراحی ویلا کلاسیک

مصالح

در طراحی ویلا های کلاسیک تنوع متریال و مصالح ساختمانی نسبت به طراحی ویلاهای مدرن کمتر است و بیشتر از نمای سنگی برای طراحی این نوع ویلاها استفاده می شود.

باید به این موضوع اشاره کرد که سبک ویلاهای کلاسیک به دلیل وجود تزئینات زیبا و پیچیده و متریال و مصالح طبیعی یک سبک گرانی به شمار می رود و برای کاهش  هزینه در طراحی این نوع از ویلاها میتوان از مصالح های جایگزین مانند سیمان در طراحی نما و کم کردن تزیینات لوکس استفاده کرد.

طراحی نمای کلاسیک رومی

عناصر تاثیر گذار در طراحی ویلا کلاسیک

در ویلاهای کلاسیک اولین مشخصه یک ویلای کلاسیک نمای کلاسیک می باشد. نمایی پرکار و گاهاً پر هزینه.

در نمای رومی از سنگ و یا سیمان بری استفاده می کنند و مهمترین مشخصه نمای رومی و یا همان نمای کلاسیک ستون‌ ها و سر ستون ها می باشد و از برش‌های ظریف و چندگانه، پایه ستون های متفاوت، ستون های گرد و یا مربعی، سرستون های ساده و یا پرکار و با نقش های برجسته ی انسان نما، گیاهان، و یا نمادی از سر حیوانات اجرا می شود.

عناصر تاثیر گذار در طراحی ویلا کلاسیک

نما های سنتی و کلاسیک به دلیل اینکه در معماری فرهنگ‌ های گذشته  و مدل‌ های مختلف از بناهای رومی، تخت‌جمشید و ساختمان های معروف اروپایی و ... وجود دارد و حس اصالت و تجمل را القا می‌کند و به همین دلیل طرفداران بسیار زیادی دارد.

7 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات