طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

عجایب معماری مدرن جهان قسمت دوم

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 15 شهریور 1399 در ساعت 12 : 58 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در مقاله قبلی در سایت شرکت معماری هیرادانا شما عزیزان را با چند عجایب معماری مدرن دنیا آشنا کردیم در ادامه نیز به معرفی برخی دیگر از آنها خواهیم پرداخت با همراه باشید:

  • مرکز ملی هنرهای نمایشی پکن

    عجایب معماری مدرن جهان

مرکز ملی هنرهای نمایشی به عنوان بزرگترین آمفی تئاتر شناخته شده و جز باشکوه ترین مراکز هنر پکن می باشد طراحی این ساختمان به شکل بیضی است و کاملا از شیشه و تیتانیوم ساخته شده است و همانند یک تخم مرغ غول پیکر می باشد.

در طراحی داخلی مدرن این ساختمان یک سالن کنسرت، یک خانه اپرا و یک نمایشگاه به مساحت   118900  متر مربع توسط پل اندرو معمار فرانسوی طراحی شده است.

این مرکز از سال ۲۰۰۱ شروع و در سال ۲۰۰۷ به پایان رسید .

عجایب معماری مدرن جهان

در طراحی آن   1000 ورق شیشه سفید و ۱۸000 صفحه تیتانیوم به کار گرفته شده است در واقع باید گفت که این سازه بشری همه ی مردم را متحیر کرده است و بسیار زیبا طراحی و اجرا شده است و به همین دلیل این مرکز یکی از عجایب معماری مدرن دنیا محسوب می شود این بنا یکی از باشکوه ترین سازه ها به شمار می رود.

  • برج خلیفه دبی

    عجایب معماری مدرن جهان

این برج یکی از برجسته ترین معماری های دبی را به نمایش می گذارد و جزء عجایب معماری مدرن دنیا محسوب می شود این برج دارای ارتفاع ۸۲۸ متری بوده و بلندترین برج دنیا به شمار می رود و دارای بیش از ۲۰۰ طبقه می باشد که ۱۶۰ طبقه آن قابل سکونت است.

 در اصل باید گفت که این برج شاهکار مهندسی دبی می باشد و در سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ توسط شرکتی آمریکایی به نام SOM ساخته شد و به طور رسمی در چهار ژاونیه ۲۰۱۰ افتتاح گردید و در معماری و طراحی آن از معماری و الگوی اسلامی بهره گرفته اند.

برج خلیفه دارای سه بال مجزا می باشد که در دکوراسیون داخلی آن دفاتر تجاری واحد های مسکونی و فروشگاه ها طراحی شده است. در طرح مهندسی برج خلیفه از حرف Y ایده گرفته اند.

همچنین در طراحی این برج برای احترام به محیط زیست یک سیستم تراکم زاویه در نظر گرفته اند و هر سال از طریق یک سیستم محیطی ۱۵ میلیون گالن آب تامین می نماید.

در اصل باید گفت که علاوه بر اینکه این برج یکی از عجایب معماری مدرن دنیا می باشد بلکه یکی از بی نظیرترین سازه ها است که هر فردی را متحیر می کند و هر ساله میلیون ها نفر برای بازدید از این برج به این کشور سفر می نمایند.

  • خانه اپرا سیدنی

    عجایب معماری مدرن جهان

در واقع می ‌توان گفت که خانه اپرای سیدنی را تقریباً در تمام دنیا می شناسند و یکی از نشانه ها و سمبل های سیدنی است در اصل این بنا یکی از معروف ترین معماری های دنیا می باشد و همانطور که مشاهده می کنید این بنا دارای طرحی از بادبان می ‌باشد و به همین علت این ساختمان از سایر ساختمان ها متمایز است.

  این ساختمان در سال ۲۰۰۷ توسط یونسکو به عنوان یکی از میراث جهانی دنیا ثبت شده و جزء محبوب ترین سازه ها در دنیا می باشد از سال ۱۹۵۷ ساخت خانه اپرای سیدنی شروع شده و ساخت این پروژه ۱۶ سال  طول کشید .معمار این بنا یک معمار دانمارکی به نام جورن اوتزون  می باشد.

تاکنون خانه اپرای سیدنی میزبان بیش از ۱۵۰۰ نمایش بوده و میلیون ها بازدید کننده سالانه از سراسر دنیا برای دیدن این ساختمان بی نظیر به این این کشور سفر می کنند.

 طراحی نمای ساختمان دارای کاشی سرامیکی و طرح های بی نظیر و زیبا بر روی سقف می باشد این بنا در بندر سیدنی چشم اندازی بی نظیر را به نمایش می گذارد و بیش از یک ملیون نوع کاشی در طراحی آن به کار گرفته شده است علاوه بر آن در طراحی داخلی این خانه اپرا شاهد استفاده از رنگ ‌های مختلفی مانند قرمز ،کرم و زرد هستیم.

خانه اپرای سیدنی دارای پنج بخش اصلی می باشد و به طور کلی  تمام بخش های این ساختمان دارای طراحی بی نظیر و نفس گیر می باشد که توجه هر فردی را به خود جلب می نماید.

عجایب معماری مدرن جهان

 

3 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات