طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طیف رنگی مناسب برای دکوراسیون داخلی ویلا

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 18 اسفند 1399 در ساعت 12 : 53 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا شامل بخش‌هایی مانند اتاق خواب اتاق بسته بالکن تراس سالن نشیمن تی وی روم سرویس بهداشتی آشپزخانه و سایر بخش ها می باشد با یک برنامه ‌ریزی مناسب و انتخاب طیف رنگی صحیح و اصولی می توان فضای آرام بخشی را برای زندگی و گذراندن تعطیلات در ویلا ها طراحی کرد .

انتخاب رنگ یکی از انتخاب های مهم در طراحی داخلی محسوب می‌شود زیرا به طور مستقیم بر روی رفتار و روحیه افراد تاثیر می گذارد .

اولین چیزی که به محض ورود در یک فضا شما را تحت تاثیر قرار می دهد و انرژی خاصی از آن محیط به شما منتقل می نماید رنگ هایی است که در معماری آن فضا استفاده شده است .با استفاده از رنگ ها می توان به فضا روح و جان بخشید و در کنار یک چیدمان اصولی و مناسب آن را به یک محیط منحصر به فرد تبدیل کرد .

طیف رنگی مناسب برای دکوراسیون داخلی ویلا

انتخاب رنگ به عوامل مختلفی بستگی دارد و یکی از آنها سبک طراحی داخلی می باشد به عنوان مثال در سبک مدرن نسبت به سبک کلاسیک شما گزینه های بیشتری برای انتخاب رنگ در طراحی داخلی دارید .

  • پالت رنگی چیست

 

به احتمال زیاد اصطلاح پالت رنگی را در دنیای مد و دکوراسیون داخلی شنیده‌اید در واقع پالت رنگی ترکیب چند رنگ در کنار هم با یک قاعده خاص می باشد و یا به بیان ساده تر شما می توانید با ترکیب تنها سه رنگ در کنار هم برای طراحی ویلا خود یک پالت رنگی  بسازید.

 اهمیت به این پالت های رنگی حدودا از دهه ۶۰ میلادی میان مردم مرسوم شد و با پیشرفت روز به روز تا جایی رسید که امروزه یکی از ارکان اصلی طراحی دنیای دکوراسیون داخلی منزل می باشد .

  • ۵ قاعده قانون ترکیب رنگ در پالت های رنگی برای طراحی ویلا

در ادامه شما را با چند قاعده کلی در رابطه با ترکیب رنگها در پالت های رنگی آشنا خواهیم کرد با ما همراه باشید .

  • پالت رنگی رنگ های اصلی

در این مدل پالت رنگی شما باید چند رنگ خالص و اصلی را همزمان و در کنار هم برای طراحی داخلی ویلای خود استفاده کنید جهت استفاده از این پالت رنگی در ویلا می توانید رنگ زمینه را یک رنگ خنثی و آرام مانند رنگ سفید انتخاب کرده و سپس از دو یا سه رنگ اصلی در فضا به خصوص برای اشیای بزرگ استفاده نمایید .

 طراحی داخلی ویلا با استفاده از این پالت رنگی حال و هوایی مدرن و در عین حال ساده به خانه شما می بخشد .

  •  پالت رنگ رنگ های مکمل هم

    طیف رنگی مناسب برای دکوراسیون داخلی ویلا

در یک طراحی داخلی با استفاده از این حالت رنگی شما باید رنگ‌هایی را انتخاب کنید که متضاد و مکمل هم می باشد به این نکته توجه داشته باشید که رنگ های هم خانواده را در چنین پالت رنگی استفاده نکنید ترکیب های محبوب و پرکاربرد داریم پرادا رنگی می توان به ترکیب های رنگ  قرمز و مشکی و قرمز و بنفش و یا زرد و آبی یا سبز و نارنجی در کنار هم اشاره کرد .

 ویلا هایی که با استفاده از این پالت رنگی طراحی شده باشند فضای شاد و مدرن را ایجاد می‌کند و نشاط و انرژی به افراد منتقل می نماید .

طیف رنگی مناسب برای دکوراسیون داخلی ویلا

  • پالت رنگی رنگ هایی با تنالیته های یک رنگ

    طیف رنگی مناسب برای دکوراسیون داخلی ویلا

برای استفاده از چنین پلات رنگی شما باید از رنگ هایی در آن استفاده کنید که در آن رنگ تمام اشیا از یک خط رنگی با توانایی ها و طیف های گوناگون هستند در حقیقت تمام رنگ ها در محیط از طیف  های مختلف یک‌رنگ با شدت زیاد و کم در فضا تکرار می شود .

طیف رنگی مناسب برای دکوراسیون داخلی ویلا

در هنگام استفاده از این پالت رنگی نکته مهم این است که توجه داشته باشیم تا شدت رنگ و سایه های استفاده شده در فضا صحیح و با ریتم مناسبی تکرار شود این پالت رنگی در طراحی ویلا کلاسیک و سبک معاصر بسیار به چشم می خورد .

  • پلات رنگی رنگ های مشابه

    طیف رنگی مناسب برای دکوراسیون داخلی ویلا

این پالت رنگی شامل رنگ هایی از یک خانواده می باشند که با قرار دادن آنها در کنار هم یک طیف رنگی لطیف و آرام  و در عین حال دکوراسیون لوکس را ایجاد می شود .

 در چنین پالت رنگی ابتدا یک رنگ به عنوان رنگ اصلی انتخاب می گردد و سپس یک یا دو رنگ  در کنار آن استفاده می شود ویلاهای طراحی شده با استفاده از این پالت رنگی به شما حسی عمیق و فضای آرام و دلچسب را  ایجاد می کند .

  • پالت رنگی رنگ های خنثی

    طیف رنگی مناسب برای دکوراسیون داخلی ویلا

 در طراحی داخلی مدرن از پالت رنگی خنثی استفاده می شود ، همانطور که از نام این پالت مشخص است در چیدمان هایی که با استفاده از این پالت در رنگ انجام می شود شما باید از رنگ‌های خنثی استفاده کنید با استفاده از این پالت رنگی شما می‌توانید فضای مدرن و زیبایی را ایجاد کنید .

 

9 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات