طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی کافی شاپ ام ولنجک

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 27 دی 1399 در ساعت 11 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این مقاله از شرکت بازسازی و دکوراسیون داخلی هیرادانا به بررسی کافی شاپ ام واقع در تهران ، مرکز تجاری ولنجک که توسط مهندس هومن بالازاده طراحی شده و برنده جایزه معماری داخلی شده است می پردازیم .

این کافی شاپ  در فضایی با زیربنای ۵۲ متر مربع در سال ۲۰۰۹ طراحی شده است .

 برای طراحی داخلی مدرن این کافی شاپ  جهت اتصال ورودی سالن به قسمت خدماتی یک توده جامد در نظر گرفته شده است .

جهت دکوراسیون داخلی این پروژه سقف و دیوارها به صورت کاملا یکپارچه طراحی شده اند و برای دیزاین آنها از یک سری شیارهای موازی با ظاهری زیبا استفاده شده است .

  • نورپردازی پروژه

 نورپردازی و سیستم روشنایی این  کافی شاپ بسیار دقیق و اصولی طراحی شده است و نور در محیط به صورت غیر مستقیم و بدون هیچ  گونه  نور مزاحم و آزاردهنده تامین گردیده است .

کافی شاپ ام   رستوران ام

  • طراحی و استفاده از متریال ها

 جهت طراحی فضاها به طور کلی از دو منحنی استفاده شده است  که هدف از آن ایجاد پرسپکتیوهای متنوع می باشد .

برای بازسازی و دکوراسیون این کافی شاپ تنها از دو ماده اولیه استفاده شده است که البته هدف از انجام این کار جلوگیری از تعدد متریال ها می باشد .

  • رنگ ها

رنگ کرم برای سقف و دیوارهای این کافی شاپ در نظر گرفته شده است که حس بسیار خوب و مطلوبی به افراد حاضر از این فضا می بخشد .جهت ایجاد ارتباط پیوسته در فضای این کافی شاپ از نوعی چوب تیره در مبلمان ، کف ، بخش هایی از دیوار و پیشخوان استفاده شده است .

کافی شاپ ام

 طراحی چنین فضایی با استفاده از مصالح ویژه نیاز به دقت بالایی دارد تا بتوان با استفاده از آن ها دیوارها و سقف را به شکلی خاص و زیبا طراحی کرد در حقیقت می توان گفت که جذابیت این پروژه به دلیل نورپردازی ویژه است که به شکل مناسب و اصولی از آن استفاده شده است بازی با خطوط پیوسته و منحنی ها در سقف  و استفاده از دو منحنی باعث  ایجاد پرسپکتیو های زیبا و متفاوتی در این محیط شده است .

جهت جلوگیری از تعدد متریال و مصالح استفاده شده از دو متریال اصلی در کنار نورپردازی زیبا جهت ایجاد فضایی خواص با ظاهری زیبا استفاده شده است .

 همچنین از دو رنگ نور برای نورپردازی سقف و دیوار استفاده کرده اند و با استفاده از چوب های تیره در دیوارها ظاهری  زیبا در محیط ایجاد کرده اند .

 در حقیقت مصالح ، نورپردازی و مبلمان در این فضا به زیبایی با یکدیگر تلفیق شده اند و فرم و متریال با یکدیگر هماهنگ شده و دیزاینی متفاوت را خلق می کنند .

همان گونه که گفته شد فرم کلی این کافی شاپ از طریق شکل گیری دو منحنی روی هم دیگر ایجاد شده است که باعث تنوع در پرسپکتیو های مختلف از هر نقطه شده است .

  • کانسپت و چکیده ویژگی ها

۱_برای این طراحی جهت اتصال ورودی سالن و بخش خدماتی از یک توده جامد استفاده شده است و نمایش سقف و دیوارها به صورت یکپارچه می باشد .

۲_تامین نور مورد نیاز فضا به صورت غیر مستقیم و بدون ایجاد نورهای آزاردهنده  می باشد.

۳_استفاده از دو منحنی جهت ایجاد پرسپکتیو های مختلف به گونه ای که زمانی که یک فرد در طول این کافی شاپ راه میرود بتوانند پرسپکتیو های متفاوت و غیر مشابه را تماشا کند .

۴_بکارگیری از دو ماده اولیه جهت جلوگیری از تعدد متریال های پروژه

 ۵_استفاده از پوشش کرم روشن در  طراحی داخلی برای دیوار و سقف های کافی شاپ و استفاده از چوب تیره در پیشخوان ،مبل، دیوار و کف

 کافه ام دارای فضایی به ابعاد  حدودا  ۵۲ متر مربع مساحت بوده و با توجه به پایین بودن متراژ اجرای یک طرح خاص چالش بسیار بزرگی بود در واقع در مرحله اول نگرانی کارفرما ارائه یک طرحی با کیفیت اما با بودجه محدود بود اما در نهایت طراحی این پروژه با موفقیت انجام گرفت این پروژه دارای ابعاد ۵ * ۱۰.۵ و ۴.۵ متر ارتفاع سقف  می باشد و برای ۴۲ نفر ظرفیت طراحی شده است .

 

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات