طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی کافه گاسیب روم

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 2 آذر 1399 در ساعت 9 : 49 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مسابقه طراحی A’ Design Award یکی از مسابقات بین‌المللی طراحی است که برای معرفی طراحی­ های خلاقانه در دنیا در تمام زمینه های صنعتی، برگزار می­شود. در میان نتایج مسابقه سال 2019 برندگانی از کشور ایران هم دیده می­ شوند که به معرفی آن­ها می­ پردازیم.

 

نام پروژه:

کافه گاسیب روم

طراح: علیرضا شفیعی تبار

عملکرد اولیه: کافی شاپ

الهام:

ماهیت این کافی شاپ از مفهوم شایعات الهام گرفته است. اساساً شایعات در ابتدا احساس لذت را بر می ­انگیزد، اما بعد از مدتی به شخصی که این کار را انجام می­دهد احساس ناراحتی می­دهد. آینه های شکسته سعی می­کنند در اولین لحظه انجام این کار به عنوان نمادی از قطع رابطه شخص با موضوع شایعه سازی شناخته شوند، اما پس از آن پروانه های سیاه، به عنوان نمادهای گناه، نتیجه شایعات را به تصویر می­کشند. آنها سعی می­کنند تلویح کنند که شایعات به تاریکی منجر می شود. ترکیب رنگهای به کار رفته در مبلمان نیز نمادی از این عمل گناه آلود است.

ویژگی های منحصر به فرد / شرح پروژه:

کافه گاسیب روم

طراحی داخلی این محیط برای تفسیر آزاد است و بازدیدکنندگان می توانند آن را به هر روشی که بخواهند توضیح دهند ، اما هیچ کس نمی تواند تأثیر نام کافی شاپ و سایه فضاهای طراحی شده برای آن را انکار کند. روشی که هر قسمت از این محیط طراحی شده است می تواند برای هر انسانی قابل تأمل باشد. ممکن است فرد مدام به این فکر کند که هر یک از این اشکال و تنظیمات چه کاری انجام می دهد. عملکرد آنها چیست و چه مفهومی را معرفی می کنند؟ در طراحی کافی شاپ ، نکته بسیار مهم این بود که این مفهوم را از طریق جزئیات رنگها و شکل ها به ذهن مخاطب برسانید.

عملکرد / جریان / تعامل:

قرار نیست هیچ مشتری ای در قسمت شمالی کافی شاپ که برای قسمت آماده سازی طراحی شده است ، بنشیند. بنابراین ، هیچ گفتگویی در آنجا انجام نمی شود. به همین دلیل است که نحوه طراحی داخلی کلاسیک این قسمت ارتباط مستقیمی با مفهوم شایعات ندارد. با این وجود از پروانه های سیاه در قسمت جنوبی کافی شاپ استفاده شده است که مهمترین مکان برای نشستن مشتریان محسوب می شود. این پروانه ها به معنای منطقی و کاربردی تر کردن ترکیب عنصری به نام "sin" و نام کافی شاپ "Gossip" هستند. شکوفه های صورتی همراه با آینه های شکسته ، بشقاب های بتنی سرد روی میزها ، پروانه های سیاه ، شکل و رنگ مبلمان و شکل لوسترها نمی توانند چنین احساسی را به مخاطب بدهند ، اما وقتی کنار هم قرار بگیرند ، کنند برای مشتری یک محیط شگفت انگیز ایجاد می­کنند.

فناوری تولید و تحقق:

دکوراسیون لوکس کافه گاسیب روم

برای طراحی دکوراسیون لوکس 3700  شکوفه که همه از پارچه ساخته شده اند ، روی دیوارها طراحی و نصب شده اند. تمام پروانه های سیاه روی دیوار با تخته های کاغذ و روکش های مخملی ساخته شده اند. جداول از بتن و پیشخوان های ساخته شده از کوریان ساخته شده اند. آینه ها 1 میلی متر ضخامت دارند و با دقت و ظرافت بسیار زیادی طراحی و ساخته شده اند.

مشخصات / ویژگی های فنی:

مساحت کافه 95 متر مربع است. مواد اصلی مورد استفاده در ساخت پروژه شامل سنگ گرانیت ، بتن ، آینه ، پارچه و کورین است.

چکیده تحقیقات:

طراحی داخلی کافه گاسیب روم

ایده اصلی دکوراسیون داخلی این کافی شاپ زمانی شکل گرفت که تصمیم گرفتیم کانسپت موجود در فضا را به فرم تبدیل کنیم. به عبارت دیگر ، ما تصمیم گرفتیم از روش هرمنوتیک در طراحی کافی شاپ استفاده کنیم. در طراحی فضای داخلی کافی شاپ ، ما از کلمه "شایعات" استفاده کردیم که در نام کافی شاپ نیز استفاده می شود. ما سعی کرده ایم که از ابتدا تا انتها با استفاده از اشکال تأثیرگذار ، فرآیند حسی انجام عملی به نام شایعات را طی کنیم.

چالش:

ما هنگام طراحی این کافی شاپ با دو چالش بزرگ روبرو بودیم: چالش اول این بود كه کافی شاپ به یك قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده و دارای یك طرح L شكل است. بنابراین ، جدا کردن فضاها و اختصاص یک قسمت به یک آشپزخانه بسیار دشوار بود. و چالش دوم تبدیل مفهوم شایعات به شکل قابل درک برای مخاطب بود.

شما میتوانید سایر مقالات منتشر شده در خصوص پروژه های برتر مسابقات معماری را با مراجعه به سایت  بازسازی و دکوراسیون منزل هیرادانا مطالعه بفرمایید.

5 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات