طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی پاساژ تجاری

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 12 ارديبهشت 1400 در ساعت 10 : 45 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

از دیرباز بازار به عنوان نبض تجارت شناخته می شد اما با پیشرفت صنعت و تکنولوژی بازارهای قدیم به شکل مراکز خرید و پاساژ تجاری تغییر ماهیت دادند . در حقیقت پاساژهای امروزی همان بازارهای گذشته با طراحی داخلی مدرن هستند .

پاساژ در زبان انگلیسی به کوچه های مملو از مغازه اتلاق می گردد که نمونه های آن در جای جای ایران ما نیز به چشم می خورد. در زبان فارسی پاساژ به معنای ساختمانی است که واحدهای تجاری و فروشگاه های متعدد و متنوعی در آن مشغول به فعالیت هستند . ارتباط بین واحدهای تجاری از طریق راهروهای تعبیه شده در پلان معماری ساختمان حاصل می گردد .

طراحی پاساژ تجاری

پاساژهای تجاری دارای کاربری های گوناگونی هستند. برخی از انواع پاساژ، اختصاص به فعالیت تجاری مربوط به یک کالای خاص دارند . در نقطه مقابل این گونه از پاساژها، مراکز خریدی قرار دارند که در آن ها خدمات متنوعی به مشتریان عرضه می شود و تنوع ارائه کالا در سطح بالایی قرار دارد. نکته مهم در طراحی کلیه پاساژها این است که تمام واحدهای تجاری واقع شده در پاساژ، اعم از واحدهای  بزرگ و کوچک، نیازمند طراحی داخلی هستند .

نقش طراحی داخلی بی نقص در موفقیت پاساژهای تجاری

طراحی پاساژ تجاری

نخستین ویژگی مهم در طراحی پاساز تجاری توجه به شکل و طراحی نمای ساختمان پاساژ است . داشتن یک طرح گیرا مشتری را در لحظه صفر مجذوب نموده و به سمت بازدید از مرکز تجاری تشویق می نماید. همچنین در طراحی پلان راهرو ها و واحدهای تجاری باید به جنبه های روانی افراد از دید کسب و کار به دقت توجه شود .

 دکوراسیون لوکس فروشگاه ها و واحدهای تجاری می تواند تاثیر مثبت زیادی بر جذب مشتری و رونق کسب و کار داشته باشد . از این رو توصیه می گردد که این امر به شرکت طراحی داخلی سپرده شود و توامان با استفاده از دانش روز متخصصان، تجارت موفقی عاید فروشندگان گردد .

نکات مهم و بایدها در طراحی پاساز تجاری

برای کسب موفقیت در طراحی پاساژ تجاری باید به نکات مهم زیر توجه شود:

  • داشتن طرح خلاقانه و بدون مشابه

طراحی داخلی یک پاساژ با استفاده از ایده های نوین و مصالح خاص و بدون تکرار می تواند ضامن موفقیت کسب و کار در آن مرکز خرید گردد. اغلب افراد جامعه در نگاه اول جذب تفاوت های ظاهری پاساژ تجاری با سایر مجتمع های تجاری که پیش از این تجربه بازدید از آن را داشته اند ، می شوند. استفاده از اکسسوری های منحصر به فرد، طراحی آب نماهایی که دارای ویژگی های خاص و تکرار نشدنی هستند ، می تواند زمینه ساز رونق پاساژ گردد .

  • طراحی ورودی فریبنده

ورودی پاساژ نقش بسیار مهمی در جذب مشتری داشته و رسیدن به هدف را برای فروشندگان تسهیل می نماید . از این رو باید با استفاده از یک طرح کاربردی و گیرا ، ضریب موفقیت کسب و کار مرکز خرید را بالا برد . می توان با استفاده از مجسمه های با مضامین مرتبط با هدف تجاری پاساژ در قسمت ورودی ، نمای خوشایندتری نیز ایجاد نمود .

  • طراحی راهروها بدون پیچیدگی

    طراحی پاساژ تجاری

استفاده از پلان هایی برای راهروها که باعث سردرگمی مشتری می گردد به هیچ عنوان توصیه نمی شود . پلان مطلوب برای راهروهای پاساژ تجاری ، پلانی ساده است که فهم آن برای مشتریان با دشواری همراه نباشد .

  • طراحی پارکینگ با اندازه مناسب

    طراحی پاساژ تجاری

پارکینگ پاساژ تجاری باید گنجایش و ظرفیت قابل قبولی برای پارک خودرو فروشندگان شاغل در پاساژ و بازدید کنندگان را داشته باشد . همچنین پارکینگ باید ایمنی لازم برای مصرف کنندگان را نیز تامین کند .

  • تهویه مطبوع هوای پاساژ

یکی از نکات مهمی که در زمان بازسازی و طراحی پاساژ تجاری باید مورد توجه عمده قرار گیرد ، تهویه مطبوع هوای پاساژ است . چنانچه در این زمینه دقت کافی مبذول نگردد، داشتن انتظار موفقیت از مجتمع تجاری بی معنا خواهد بود .

  • طراحی فضای استراحت مطلوب برای بازدیدکنندگان

طراحی کافی شاپ و رستوران در هر پاساژ تجاری ضروری بوده و اهتمام در این امر می تواند مزیت رقابتی برای مجتمع به ارمغان آورد . انتخاب مکان مناسب برای این المان ها بسیار مهم است . تجدید قوا در میان راه بازدید از مرکز خرید باعث بررسی فروشگاه های بیشتر از جانب مشتریان شده و احتمال خرید را افزایش می دهد .

  • نورپردازی پاساژ

    طراحی پاساژ تجاری

نورپردازی امری کاملا تخصصی است که نتایج بسیار ایده آلی را برای مصرف کنندگان فراهم می نماید. استفاده از اقسام نورپردازی ها ، در طراحی پاساژها کاملا ضروری است و حذف این عامل مهم می تواند تاثیر معکوس در رونق کسب و کار داشته باشد .

 

 

8 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات