طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی و ساخت ویلا در چابهار با بهترین شرکت معماری و دکوراسیون در ایران

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 24 مهر 1400 در ساعت 13 : 50 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 چابهار یکی از شهرستان های زیبای استان سیستان و بلوچستان واقع در جنوب شرقی ایران است که در مجاورت آب های دریای عمان قرار دارد . این شهرستان از یک طرف با کشور پاکستان و از طرف دیگر با استان های کرمان و هرمزگان مرز دارد و می توان گفت به آن ها محدود می شود . نام این شهر از آنجایی که این شهر در چهار فصل دارای درختان سبز و زنده و زیبا می باشد ، چهاربار نام گرفت و رفته رفته بخاطر راحت تر شدن گویش مردم ، به چابهار تغییر یافت . می توان این شهر را یکی از زیباترین شهرهای جنوب ایران دانست که به دلیل زیبایی ها و چشم اندازهای فوق العاده ای که در تمام فصول دارد به بهشت ایران معروف شده است . هر ساله مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی است و به همین علت سرمایه داران و حتی خیلی از افرادی که در این منطقه کار می کنند تمایل به داشتن ویلایی زیبا در مناطق خوش آب و هوای این شهر پیدا کرده اند که هم بتوانند در شهری زیبا و آرام و همیشه سرسبز ویلایی داشته باشند و هم به کارهای خود برسند و به همین منظور دست به ساخت ویلا زده اند .

 

هدف از ساخت ویلا از زبان شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا :

خیلی از افراد برای داشتن تعطیلاتی خوب و یا آخر هفته های آرام و به دور از شلوغی های شهر و خانه ی خود ، تمایل به داشتن مکانی خصوصی در منطقه ای خوش آب و هوا و آرام با چشم اندازهای زیبا هستند به همین علت دست به طراحی و ساخت ویلا میزنند تا بتوانند اوقات تعطیل خود را با خانواده و حتی دوستان و آشنایان در جایی زیبا با خیال راحت بگذرانند .

انواع سبک ها در طراحی ویلا از زبان شرکت معماری و دکوراسیون هیرادانا :

  • طراحی ویلا به سبک کلاسیک
  • طراحی ویلا به سبک مدرن
  • طراحی ویلا به سبک مینیمال
  • طراحی ویلا به سبک سنتی ایرانی
  • طراحی ویلا به سبک روستایی

نکات قابل توجه برای ساخت ویلا در یک منطقه از زبان شرکت معماری و دکوراسیون هیرادانا :

  • نکته ی اول : توجه به میزان بودجه ی کارفرما

ممکن است شما چیزی را طراحی کنید که بسیار عالی باشد و از هیچ نظر هیچ عیبی نداشته باشد و با تمام شرایط دیگر خوانایی داشته باشد و مورد قبول همه باشد اما کارفرما از پس هزینه های آن برنیاید ، در نتیجه این طرح نمی تواند عملی شود . به همین علت است که می گوییم مهندسین در شرکت معماری و شرکت دکوراسیون در ابتدای هر کاری باید به بودجه ی کارفرما بیش از هر چیزی توجه کنند و تمام طرح ها از طراحی ویلا و طراحی نما و ... تا ساخت ویلا و دکوراسیون داخلی و ... را با توجه به بودجه ی کارفرما و مابقی شرایط جلو ببرند .

  • نکته ی دوم: توجه به اقلیم

آب و هوای هر اقلیم با توجه به شرایط جوی و جغرافیایی خود متفاوت عمل کند . شهری ممکن است در اکثر ماه های سال بسیار بارانی باشد و در یک شهر ممکن است فقط یکی دوماه در سال باران ببارد و شهری هم ممکن است همیشه آفتابی باشد . همه ی این ویژگی ها و یکسری ویژگی های دیگر آب و هوایی و اقلیمی که نیاز است معمار آن ها را بشناسد در معماری و تمام جزییات آن تاثیرات مستقیم می گذارد به همین علت معماری جنوب کشور نمی تواند شبیه شمال کشور باشد و ... . برای طراحی ویلا و طراحی نما در شهر چابهار باید توجه کرد که این شهر در چه منطقه با چه شرایط اقلیمی ای قرار دارد و همه ی جزییات را با توجه به همین اقلیم طراحی کرد که برای دانستن این نکات نیاز به مشورت با مهندسین در شرکت معماری دارید .

طراحی و ساخت ویلا در چابهار با بهترین شرکت معماری و دکوراسیون در ایران

  • نکته ی سوم : توجه به میزان ارزش زمین در منطقه

دانستن ارزش زمین منطقه ای که قصد ساخت ویلا در آن را داریم باعث می شود طرحی برای آن برنامه ریزی شود که مناسب آن منطقه هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی است . اگر در منطقه ای که همه ی ویلا ها بسیار لوکس هستند ویلایی با نما و طرح معمولی ساخته شود ارزش زیادی پیدا نمی کند و نمی توان روی آن سرمایه گذاری کرد و بر عکسش هم همینطور است . به هر حال بهتر است که هر طرحی برگرفته از شرایط منطقه و مناسب با حال و هوا و همه چیز منطقه ی مورد نظر باشد .

  • نکته ی چهارم : توجه به میزان اتفاقات طبیعی و جوی منطقه مانند زلزله و ...

علم داشتن به همچین نکاتی جلوگیری از خطرات احتمالی می کند و همچنین گرفتن مجوز ساخت ویلا و طراحی نما و ... را برای مهندسی در شرکت معماری و شرکت دکوراسیون راحت تر می کند و به کارها سرعت می بخشد . خدایی ناکرده اگر زمینی بسیار زلزله خیز باشد و ندانسته روی آن ویلایی ساخته شود هم امکان تخریب آن از طرف شهرداری بالا می رود و هم امکان خراب شدن آن با اولین زلزله ی احتمالی و اگر زمینی با زلزله خیزی معمولی باشد دانستن این نکته به مهندسین در شرکت معماری کمک می کند تا طراحی ویلا را طوری جلو ببرند که در برابر زلزله یا حوادث مختلف مقاوم باشد و کمترین آسیب به ساختمان و ساکنین برسد .

  • نکته ی پنجم : توجه به وجود منابع مختلف مورد نیاز انسان

وجود منابعی مثل آب، گاز و برق حداقل امکانات رفاهی ای هستند که باید چک شود در منطقه ای که می خواهیم ویلا بسازیم بدون هیچ مشکلی وجود داشته باشند تا بتوانیم در ویلای خود حداقل رفاه را داشته باشیم و به آسانی تعطیلات خود را بگذرانیم و لذت و آسایشی را که از ساخت ویلا قصد رسیدن به آن را داریم را به دست بیاوریم .

  • نکته ی ششم : توجه به میزان دسترسی به مکان های عمومی

برای داشتن یک ویلای خوب و مناسب بهتر است که تمامی نکات گفته شده در بالا قبل از طراحی ویلا سنجیده شود و طراحی ویلا با توجه به آن و با توجه به نظرات کارفرما جلو برود . یکی دیگر از این نکات توجه به در دسترس بودن مکان های عمومی مانند پمپ بنزین ، بیمارستان ، سوپر مارکت و ... است که برای خیلی از افراد می تواند دارای الویت باشد و بلاخره مکان هایی هستند که هر انسانی ممکن است به آن ها نیاز پیدا کند و در دسترس بودن آن ها باعث بیشتر در رفاه بودن و آسایش بیشتر شما می شود .

طراحی و ساخت ویلا در چابهار با بهترین شرکت معماری و دکوراسیون در ایران

کلام آخر

در مطالب بالا به بررسی شهر چابهار و زیبایی های این شهر پرداختیم و همچنین به دلایل مختلف برای ساخت ویلا و نکات قابل توجه مختلف در طراحی ویلا که باید هنگام ساخت ، به تک تک این نکات توجه کرد و تمامی شرایط را سنجید و سپس دست به طراحی زد .

سنجیدن شرایط قبل از طراحی و رعایت کردن آن ها باعث می شود تا در نهایت طرحی مطلوب اشته و ویلایی که ساخته می شود ویلایی باشد که عمری طولانی دارد و کارفرما و هر آنکس که از آن استفاده  می کند رضایت کامل داشته باشد .

شرکت معماری هیرادانا در زمینه ی طراحی داخلی ،طراحی ویلا ، طراحی نما و ساخت ویلا تجربه های زیادی در سرتاسر ایران دارد و توانایی انجام انواع فعالیت های معماری و دکوراسیون را در همه ی اقلیم ها با توجه به کارنامه ی موفقش دارد . بهتر است هنگام تصمیم گیری برای ساخت ویلا در چابهار با این شرکت مشورت کرده و کارهایتان را به مهندسین آن بسپارید تا بهترین نتیجه را بگیرید .

6 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات