طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی ویلا و ساخت ویلای روستیک با حفظ کیفیت و قیمت

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 30 بهمن 1400 در ساعت 12 : 28 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ویلاها اغلب به عنوان فضایی برای گذراندن تعطیلات و استراحت در کنار خانواده و دوستان می باشد . بنابراین طراحی آن هر چه گرم و تر و صمیمی تر باشد ، می توان اقامت بهتر و راحت تری را در این فضا ها داشت .

طراحی ویلا با استفاده از سبک های مختلفی قابل طراحی و اجرا میباشد . اما یکی از سبک های محبوب و پرطرفدار که فضایی فوق العاده صمیمی و گرمی را در محیط ویلا ایجاد میکند ، سبک روستیک است .

سبک روستیک یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین سبک ها در طراحی و ساخت ویلا می باشد .

طراحی ویلا و ساخت ویلای روستیک با حفظ کیفیت و قیمت

 سبک روستیک یا همان روستایی به معنای استفاده از طرح خانه های روستایی است . یعنی در طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی نما خصوصیات و ویژگی های یک خانه روستایی به خوبی مشاهده می‌ شود . این سبک ، سبکی با رویکرد زمخت و بی تکلف می باشد .

تاکید بر زیبایی طبیعی اصل اول طراحی ویلا به این سبک است . بی تکلفی در متریال طبیعی و خام بدون هیچ گونه پرداخت و ظریفکاری نمایی زیبا و جذاب ایجاد می کند و گرما و صمیمیت ارگانیکی را به فضا های داخلی ویلا می بخشد . به طور کلی این سبک با الهام از طبیعت طراحی و اجرا می گردد .

سبک روستیک به دلیل استفاده از متریال ها و مصالح خام و طبیعی و همچنین فضای روستایی و زیبایی که ایجاد می‌ کند . یکی از بهترین گزینه ها برای دیزاین و طراحی ویلا می باشد .

 

  • مهمترین ویژگی سبک روستیک چیست ؟

یکی از مهمترین ویژگی های طراحی ویلا به سبک روستیک ارتباط نزدیک با طبیعت می باشد . به طوری که استفاده از متریال و عناصر طبیعی در فضاهای داخلی مشهود است .

در این سبک از مصالح و متریال ها به صورت خام و طبیعی استفاده می‌ شود . زیرا در ساخت خانه های روستایی اغلب از متریال ها به شکل خام و طبیعی و بدون ایجاد تغییری در بافت و ظاهری کلی آن ها استفاده می شود . استفاده از این متریال ها ظاهری زمخت و طبیعی به فضا می بخشد .

مصالح مورد استفاده علاوه بر طبیعی بودن باید بوم اوررد نیز باشد تا با محیط اطراف هماهنگی و همخوانی ایجاد کند .

طراحی ویلا و ساخت ویلای روستیک با حفظ کیفیت و قیمت

در طراحی ویلا به سبک روستیک با ایجاد طرح های ساده ، ترکیب احجام ساده و حتی تک حجم گرما و صمیمیت سبک روستیک به راحتی وارد فضاهای داخلی می گردد .

در طراحی ویلا به سبک روستیک اغلب برای قسمت نشیمن شومینه طراحی می شود تا به این ترتیب فضایی گرم ، دنج و صمیمی تر ایجاد شود . در این سبک طراحی شومینه نیز از طبیعت الهام گرفته می‌ شود و به همین خاطر برای ساخت آن از سنگ های صیقل نخورده  و ناهموار استفاده می شود .

در واقع سبک روستیک در طراحی ویلا نمای بهتری دارد . زیرا با طبیعت بسیار نزدیک و سازگار میباشد . در طراحی ویلا به این سبک باید از طرح های ساده استفاده شود تا فضایی آرام بخش طراحی شود .

  • در ساخت ویلای روستیک از چه مصالحی استفاده می شود ؟

یکی از مهمترین نکات در طراحی و اجرای پروژه های ویلایی انتخاب نوع متریال می‌ باشد که باید با توجه به سبک انتخابی و نوع دیزاین انتخاب شود . انتخاب متریال باید دقیق و هوشمندانه باشد . پیشنهاد می کنیم پیش از انتخاب با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید تا بتوانید از مصالح با کیفیت بالا و هزینه مناسب و مناسب سبک انتخابی استفاده کنید .

یکی از از مهم ترین نکاتی که در طراحی ویلای روستیک باید به آن توجه داشته باشید ، شناخت صحیح مصالح و متریال های مورد نیاز می باشد .

در سبک روستیک اغلب از متریال های طبیعی به شکل خام استفاده می شود . زیرا هدف اصلی در طراحی به این سبک القای حس آرامش و ایجاد فضایی مشابه فضای زندگی گرم و صمیمی گذشتگان و روستایی ها می باشد .

طراحی ویلا و ساخت ویلای روستیک با حفظ کیفیت و قیمت

به طور کلی از مصالح پرکاربرد در طراحی ویلا به سبک روستیک می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد ؛

  • چوب طبیعی

یکی از اصلی ترین و پرکاربرد ترین متریال ها در ساخت پروژه های ویلایی روستیک چوب طبیعی می باشد .  زیرا همانطور که از نام این سبک پیداست هدف از اجرای سبک روستیک ، ایجاد محیطی روستایی مانند با الهام است طبیعت می باشد .

چوب درخت کاج یکی از بهترین گزینه ها است . زیرا چوب این درخت دارای گره و حفره است و ظاهری بسیار طبیعی و جذاب دارد .

به این نکته توجه داشته باشید که چوب مورد استفاده باید حالتی طبیعی ، خام و دست نخورده داشته باشد تا به این ترتیب حس خوب حال و هوای بودن در طبیعت را به افراد القا کند .

طراحی ویلا و ساخت ویلای روستیک با حفظ کیفیت و قیمت

به طور کلی اگر در طراحی داخلی از چوب طبیعی به درستی استفاده شود ، باعث ایجاد فضایی گرم ، صمیمی و دنج می گردد و همین خاطر است که ویلا های طراحی شده به سبک روستیک دارای فضایی بسیار راحت ، گرم و صمیمی می باشند .

یکی از متفاوت ترین و جذاب ترین دیزاین های سقف ویلا سقف ویلا های طراحی شده به سبک روستیک می باشد ، از چوب طبیعی میتوان برای تیرهای بلند در سقف ویلا نیز استفاده کرد که علاوه بر ظاهر زیبا و جذابی که ایجاد می‌ کند ساکنین در آن محیط احساس راحتی و آرامش بیشتری خواهند داشت .

  • سنگ طبیعی

سنگ طبیعی نیز مانند چوب یکی از پرکاربردترین مصالح در این سبک می باشد .

سنگ دارای مقاومت ، دوام و عمر بسیار بالایی است . بنابراین یکی از بهترین گزینه ها برای پروژه های ویلایی میباشد ‌. سنگ های مورد استفاده در این سبک دارای سطحی ناهموار هستند تا به این ترتیب احساس سرزندگی القا کنند .

در طراحی ویلا های سبک روستیک از سنگ برای اجرای محوطه سازی ویلا ، کفپوش ، دیوارپوش و ... استفاده می گردد .

  • سفال و فلز

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم ، هدف از انتخاب سبک روستیک ایجاد حال و هوای زندگی نوستالژی و زندگی های روستایی می باشد ، برای تحقق این هدف می‌ توان از وسایل و اشیای قدیمی از جنس سفال و فلز استفاده کرد . به عنوان مثال می توانید از کوزه های زیبای سفالی به عنوان وسایل دکوری استفاده کنید یا استفاده از لامپ های قدیمی از جنس مس نیز گزینه مناسبی میباشد .

طراحی ویلا و ساخت ویلای روستیک با حفظ کیفیت و قیمت

  • در سبک روستیک از چه پارچه هایی استفاده میشود ؟

استفاده از پارچه هایی که حالت صنایع دستی دارند ، در این سبک بسیار پرکاربرد می باشد . امروزه اغلب از پارچه های ساده و طبیعی برای ویلا های سبک روستیک استفاده می کنند . به عنوان مثال می توان برای پرده و مبلمان از پارچه های مانند چرم و کتان استفاده کرد . زیرا این پارچه ها برگرفته از طبیعت هستند و می توانند به راحتی حس بودن در طبیعت را وارد فضاهای داخلی کنند .

چه رنگی هایی مناسب طراحی ویلا به سبک روستیک است ؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که اغلب رنگ‌ هایی که در دیزاین و طراحی ویلای روستیک مورد استفاده قرار می گیرد . از طبیعت الهام گرفته شده اند رنگ های براق و جیغ در این سبک هیچ جایگاهی ندارد .

از پرکاربردترین رنگ ها می توان به تنالیته های مختلف رنگ قهوه ای ، سبز ، طیف های رنگ قرمز ، آبی و … اشاره کرد .

  • طراحی سقف در سبک روستیک به چه صورت است ؟

در طراحی ویلا به سبک روستیک ، سقف دارای ظاهری بسیار زیبا ، جذاب و متفاوت می باشد . علت آن هم استفاده از چوب برای دیزاین آن است .

اگر به ویلاهای طراحی شده به این سبک دقت کرده باشید ، برای دیزاین دیوار اغلب از الوارهای چوبی به شکل موازی یا ضربدری استفاده می شود و هدف از این نوع طراحی نما ، ایجاد نمای طبیعی با استفاده از چوب های قطعه قطعه شده می باشد که در نتیجه این کار آرامش و زندگی در طبیعت را به ساکنین القا می کند ‌.

طراحی ویلا و ساخت ویلای روستیک با حفظ کیفیت و قیمت

  • نورپردازی در سبک روستیک به چه صورت است ؟

در طراحی ویلا به سبک روستیک بهره مندی از نور طبیعی از اهمیت بالایی برخوردار است که این کار با استفاده از پنجره های بزرگ انجام می شود با طراحی پنجره علاوه بر اینکه نور طبیعی به راحتی وارد فضاهای داخلی می‌ شود ، می‌ توان از منظره و طبیعت زیبای اطراف ویلا نیز لذت برد . مرحله بعدی نورپردازی مصنوعی است به طور کلی طراحی و اجرای نورپردازی در این سبک باید ساده و به دور از تجمل گرایی باشد و همین خاطر توصیه می‌کنیم که از اکسسوری های فلزی ، چوبی و یا حتی سفالی ساده و در عین حال زیبا و جذاب استفاده کنید .

  • سخن آخر

در طراحی و اجرای پروژه های ویلایی طراحی شده به سبک روستیک و یا هر سبک دیگری باید به این نکته توجه داشته باشید که اجرای پروژه با استفاده از مصالح مرغوب و با کیفیت و با قیمت مناسب باشد . اگر از مصالح با کیفیت پایین و ارزان قیمت برای ساخت ویلای خود استفاده کنید ، مطمئن باشید که پس از گذشت چند سال مجبور به بازسازی بنا خواهید شد که این کار هزینه چشمگیری در بردارد . بنابراین پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که در ابتدای کار از مصالح مرغوب و با کیفیت استفاده کنید تا مجبور به پرداخت چنین هزینه‌ هایی نشوید .

شرکت معماری هیرادانا یکی از بهترین شرکت های معماری در داخل و خارج از کشور می باشد . این شرکت دارای کادری مجرب و حرفه ای در زمینه دیزاین و طراحی پروژه های ویلایی است . طراحان حرفه‌ ای تیم هیرادانا با ارائه بهترین طرح ها با مناسب ترین قیمت در تمام مراحل طراحی و اجرای پروژه های ویلایی همراه شما عزیزان می باشند .

5 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات