طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی و دکوراسیون اتاق خواب کودک

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 23 دی 1398 در ساعت 9 : 55 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی اتاق خواب در بازسازی ساختمان و بازسازی منزل اهمیت فراوانی دارد . اتاق خواب محلی است که شما پس از بازگشت به منزل بیشتر اوقات خصوصی و شخصی خود را در آنجا سپری میکنید .  در طراحی دکوراسیون داخلی برای طراحی اتاق خواب ها به ابعاد و نوع استفاده ی آن توجه میشود .  یکی از فضاهای مهم از نظر طراحی و اجرا در تعمیرات ساختمان و دکوراسیون داخلی منازل ، اتاق خواب کودکان است .

1-    چرا طراحی اتاق خواب کودک اهمیت دارد؟

طراحی و دکوراسیون اتاق خواب کودک

طراحی اتاق کودک باید با نهایت دقت و حوصله و با توجه به بحث های زیبایی شناسی ، روان شناسی ، رنگ شناسی و جامعه شناسی صورت گیرد تا فضایی برای کودک ایجاد کنیم تا بتواند در اتاق مخصوص به خود به بازی کردن بپردازد ، استعداد ها و خلاقیت های خود را شکوفا کند ، به او جرات ایده سازی و رویا ساختن بدهد و شخصیت او را برای حضور در جامعه یا در آینده شکل دهد .

2-    طراحی اتاق خواب کودک با توجه به سن او

طراحی و دکوراسیون اتاق خواب کودک

برای این که محیط اتاق خواب کودک را به درستی طراحی کنیم باید به محدوده ی سنی کودک که قرار است در آن اتاق خواب باشد توجه کنیم . به عنوان مثال برای کودکان زیر دو سال مهم ترین نکته ی طراحی ثبات در طراحی داخلی خانه  است . به این معنا که هیچ عنصر یا وسیله ای از آن محیط کم نشود زیرا این اثرات نامطلوبی در ذهن کودک بر جای میگذارد و فکر میکند آن عنصر نابود شده است .  کودکان تا سنین نوزادی و خردسالی به رنگ های شاد و تند علاقه نشان میدهند و این رنگ ها میتواند باعث ایجاد خلاقیت در انها شود . برای طراحی اتاق خواب کودک باید همانند یک کودک فکر کرد و فضا را آن طور که برای او جذاب است ایجاد کرد . برای این کار حضور یک شرکت معماری و طراحی داخلی مجرب یا استفاده از نظرات روانشناسان کودک میتواند بسیار حائز اهمیت باشد .

3 -چه رنگ هایی برای اتاق خواب کودک مناسب است ؟

طراحی و دکوراسیون اتاق خواب کودک

بهترین جواب برای این سوال این است که اگر کودک به سن عقل رسی رسیده است و رنگ ها را تشخیص و آنها را از هم متمایز میکند ، برای این کار باید به سلیقه و رنگ مورد علاقه کودک توجه کنیم و آن را در فضای اتاق خواب به وجود آوریم . البته شرکت طراحی داخلی میداند که چگونه از ترکیب های رنگی مناسب و جذاب در کنار رنگ های مورد علاقه کودک استفاده کند تا هارمونی فضایی از بین نرود و زیبایی فضا کماکان حفظ شود . برای این منظور توجه به جنسیت کودک نیز مهم است . پسران اغلب رنگ های گرم و پر انرژی مانند قرمز ، زرد و نارنجی را میپسندند در حالیکه دختران به رنگ هایی مانند بنفش ، آبی و صورتی علاقه مندند .

4 - حضور عناصر جذاب در اتاق خواب

طراحی و دکوراسیون اتاق خواب کودک

یکی دیگر از مواردی که میتواند در شخصیت کودک در فضای بازسازی اتاق خواب تاثیر مثبت بگذارد ، حضور عناصر جذاب و جالب برای کودکان است . این عناصر میتواند استفاده از نقاشی ها یا تصاویر انیمیشن های مورد علاقه ی او باشد . یا هر عنصر و شی ای که کودک به آن علاقه مند است حال میخواهد توپ فوتبال باشد یا ماشین های کنترلی یا هر مورد دیگر ، میتواند در فضای اتاق خواب قرار بگیرند و طرح های متنوع و جذابی را بوسیله ی آنها در فضای اتاق خواب کودک به وجود آورد . البته باید توجه داشت که فضای اتاق خواب را زیاد شلوغ نکنید تا هم کودک دچار سردرگمی و کلافگی نشود و هم فضا برای بروز خلاقیت و فعالیت های او فراهم شود .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات