طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی و بازسازی و تبدیل اتاق زیر شیروانی به خانه در برلین آلمان

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 24 شهریور 1398 در ساعت 12 : 25 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا قصد داریم برترین و جذاب ترین آثار معماری در جهان را برای شما معرفی کنیم ، امروز در ادامه روند مجموعه مقالات مربوط به طراحی دکوراسیون منزل   و  بازسازی و تعمیرات ساختمان قصد داریم یکی از پروژه های مربوط به طراحی خانه ای در کشور آلمان را برای شما معرفی کنیم .

این خانه ی 175 متری در سال 2017 به مرحله اجرا در آمده است .

طراحی دکوراسیون منزل

این ساختمان که در محله ای با چند مجتمع مسکونی قرار دارد ، مالک این ساختمان تصمیم گرفت اتاق زیر شیروانی که فضای نسبتا بزرگی را نیز داشت طی روند بازسازی منزل از متروکه و بلا استفاده بودن در بیاورد و با استخدام یک گروه معماری این اتاق زیر شیروانی را به یک واحد مسکونی برای اقامت خود و خانواده اش تبدیل کند .

معمار این پروژه توانسته است با محدودیت هایی که سقف در گوشه هایی از خانه برای او بوجود میاورد مقابله کند و دکوراسیون داخلی منزل را به گونه ای طراحی کند که بتواند با این محدودیت های ارتفاعی کم  ، هماهنگ شود . مثلا آشپزخانه در این قسمتها قرار دارد و معمار توانسته است در  طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه  ، قسمت کابینت ها را در جایی که ارتفاع کمتر است تعبیه کند و با یک پیشخوان چوبی که گاز رومیزی در آن قرار دارد و هم به عنوان میز غذاخوری میتوان از آن استفاده کرد ، از این محدودیت سقفی نهایت استفاده را ببرد  . هم چنین وجود پنجره های قدی که روبروی قسمت غذاخوری و آشپزخانه قرار دارد و یک چشم انداز عالی را برای افراد خانه در هنگام غذاخوردن برای آنها به ارمغان میاورد ، جلوه ای زیبا تر به این فضا بخشیده است .

بازسازی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه

علاوه بر این ، دو اتاق خواب که مخصوص فرزندان این خانه است نیز در قسمتی قرار دارد که شیروانی رو به پایین است و ارتفاع سقف نیز کاهش میابد ولی همچنین با تعبیه کمد ها در آن قسمت و قرار دادن تخت ، معمار توانسته است به خوبی این مشکل را نیز حل کند .

از ویژگی های این بازسازی ساختمان و خانه میتوان به پنجره های متعدد اشاره کرد ، هم چنین وجود نورگیر های سقفی که قبلا در روی این شیروانی قرار داشت ، توانسته اند این خانه را از نور مصنوعی در طول روز بی بهره کنند و نور طبیعی روز به طور کامل و مناسب در تمام قسمت های این خانه وارد کند . هم چنین این پنجره ها تهویه طبیعی را نیز بر عهده دارند و با باز شدن آنها میتوان جریان خنک شبانه را وارد  خانه کرد ، در ضمن این ساختمان به دلیل این که در طبقه آخر قرار دارد افراد این خانه در  هر کجا که حضور داشته باشند میتوانند به منظره ی زیبا ی بیرون ، دید کامل داشته باشند .

اما این ها تمام جذابیت های این خانه نیست .

اگر به قسمت نشیمن این خانه نگاهی داشته باشیم میبینیم تنها با یک کاناپه راحتی که روبروی تلویزیون و سیستم نمایش خانگی آن قرار دارد ، فضای آرام بوجود آمده است که با تراسی که در کنار آن قرار دارد و پنجره های وسیع ، نور و گرمای مناسبی را وارد فضای نشیمن میکند . تراس این خانه نیز با یک چشم اندازه 360 درجه میتواند در ساعات صبح و عصر و در مواقع طلوع و غروب خورشید ، یک چشم انداز زیبا و فوق العاده را از برلین برای ساکنین خانه بوجود آورد .

بازسازی منزل

از دیگر نکات طراحی این بازسازی منزل این است که معمار با ایجاد یک راهروی خصوصی در پشت خانه توانسته است حمام و سرویس و اتاق والدین را در فضایی خصوصی تر طراحی کند و فضایی آرام با همان چشم انداز زیبا را برای والدین تدارک ببیند .

اما حرف آخر درباره متریال این خانه است . چیزی که بیشترین دید را به خود جلب میکند . تمام دیوار ها و سقف سفید رنگ آمیزی شده اند و به غیر از قسمتی از آشپزخانه و میز روبروی نشیمن که تلویزیون در آن و به رنگ سیاه است الباقی همه به رنگ سفیدند . حتی مبلمان این خانه که کاملا مینیمال و در حد نیاز در این خانه قرار دارد . کف این فضا نیز از تخته های چوب بلوط روغنی تشکیل شده است که توانسته است به خوبی در  کنار این رنگ سفید تعادل و هارمونی فضایی خانه را حفظ کند .

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات