طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی و بازسازی خانه ی شگفت انگیز در شانگهای چین

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 27 شهریور 1398 در ساعت 10 : 41 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

از آنجا که هدف ما در شرکت بازسازی ساختمان  هیرادانا معرفی برترین و جذاب ترین آثار معماری در اقصی نقاط جهان است ، امروز در ادامه روند مجموعه مقالات مربوط طراحی دکوراسیون منزل   و  بازسازی و تعمیرات ساختمان قصد داریم یکی از پروژه های مربوط به طراحی خانه ای در کشور چین را برای شما معرفی کنیم .

بازسازی منزل

 این خانه 120 متری که از سه اتاق خواب و دو فضای نشیمن با متراژ کم تشکیل شده بود طی روند بازسازی منزل این فضاها از بین رفت و یک سالن اصلی که فضا ها را در هم ادغام میکند و یک اتاق خواب برای والدین و یک اتاق خواب کودک که در فضای نشیمن ترکیب شده است ، یک فضای بزرگ و وسیع متشکل از تمام کاربری های مورد نیاز خانواده برای مواقع مختلف به وجود آورده است .

این خانه ی شگفت انگیز بر خلاف روند کلی و عمومی خانه سازی در چین که همان روند قبلی این خانه بود از سه یا دو اتاق خواب تشکیل میشود و هدف نهایی خرید خانه برای خانواده ها بود و این خانواده این روند را شکست و با از بین بردن شکل کلاسیک خانه های سه اتاق خوابه ، آنها را از بین برد و یک مجموعه ی دیدنی و جذاب را برای این خانه تدارک دید .

برای به حداکثر رساندن فضای روشنایی طبیعی در این خانه ، همان پنجره های قدیمی بازسازی و در همان قسمت ها قرار داده شده اند .

جریان آزاد فضای ایجاد شده با از بین بردن دیوار های جدا کننده اتاق خواب ها ،  فضایی ایجاد شد که سه منطقه اجتماعی را در این خانه شکل میداد و هر یک از اعضای خانه آنچه را که لازم دارد ، مورد استفاده قرار میدهد و میتوانند حریم خصوصی خود را داشته باشند ولی همزمان میتوانند از این فضای باز ایجاد شده استفاده کنند . از دیگر نکات طراحی این پروژه دو حمام قوسی شکل شیشه ای مات است که در فضای نشیمن ادغام شده است ولی حریم خصوصی آن برای اعضای خانه حفظ میشود .

بازسازی و دکوراسیون داخلی

استفاده از رنگ های سفید و روشن و نورپردازی های مناسب سقفی در بازسازی ساختمان و هم چنین مبلمان هم رنگ با محیط و هم چنین حضور دو عنصر قوسی شکل شیشه ای مات و استیل این فضا را به فضایی پر نور چه نور طبیعی چه نور مصنوعی تبدیل کرده است . معمار سعی کرده است با استفاده از مواد ساده ای مانند شیشه در دو حجم قوسی شکل ، چوبهای استفاده شده در کمد ها و تخت والدین و اتاق خواب و بازی کودک ، چوب های کف سالن اصلی ، پارچه های سفید مبلمان و فولاد ضد زنگ در حاشیه ها ، همه برای بیان صفات فضایی استفاده شده است .

هم چنین برای ایمنی کودک ، تمام گوشه های دیوار به صورت گرد طراحی شده اند .

اما این بازسازی منزل پر است از ایده های تازه و بکر که قبلا در هیچ یک از خانه های ساخته شده ی چینی رواج نداشت و شاید بتوان گفت برای اولین بار این خانه آغاز کننده این حرکت باشد .

یکی از این ایده های بکر یک ننوی شیشه ای آویزان از سقف در وسط فضای نشیمن است که فضایی جذاب و دیدنی را برای استراحت کودک و والدینش فراهم میکند .

هم چنین در قسمت اتاق خواب کودک که در گوشه ای از سالن قرار دارد و با این کار نظارت و مراقبت والدین از کودکشان بیشتر میشود ، قسمت بازی کودک نیز طراحی شده است و قسمت هایی به شکل خانه های نقاشی شده کودک که از یک مثلث در بالا و یک مربع در پایین ایجاد میشود ، در این خانه در داخل فضا تعبیه شده است و فضای خواب و تخت کودک ، کمد لباس ها ، یک پیانوی کوچک برای نواختن کودک در آنها مورد استفاده قرار میگیرد . هم چنین یک سرسره چوبی نرم و یک کتابخانه دیواری چوبی و چند بالشتک توپر برای بازی و مطالعه کودک در این قسمت طراحی شده است .

طراحی دکوراسیون اداری آشپزخانه

در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه  نیز از رنگ سفید که در تمام خانه مشاهده میشود استفاده شده است و آشپزخانه ی جزیره ای با میز و صندلی هایی برای قسمت غذاخوری در کنار آن فضایی مناسب برای غذاخوردن این خانواده فراهم کرده است .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات