طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی و بازسازی خانه ای مینیمال در برزیل

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 17 : 50 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در دنیای امروز که بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی  روند رو به رشد در صنعت ساختمان سازی دارد ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا تلاش میکنیم تا در این مجموعه مقالات برای شما پروژه هایی را معرفی کنیم که از لحاظ معماری و زیبایی شناسی حرفی برای گفتن داشته باشند و بتوان از آنها ایده گرفت در همین راستا پروژه های بسیاری را در زمینه دکوراسیون اداری و بازسازی و تعمیرات ساختمان به طور کلی برای شما عزیزان گرد آوری کرده ایم . پروژه ای که امروز میخواهیم به آن نگاهی بیندازیم بازسازی منزل   است که با یک ایده جالب وارد میدان شده است . و این ایده بازسازی و تبدیل یک کانتینر به خانه ای برای یک فرد مجرد یا یک زوج جوان است  . این خانه یا همان کانتینری که تبدیل به خانه شده است تنها 60.0 m2 مساحت دارد و همین امر باعث شده است  طراحی دکوراسیون منزل  این خانه ی کوچک به یکی از مینیمالیست ترین و مدرن ترین پروژه های معماری در سال 2019 بدل شود .

هدفی که معمار پروژه داشته است این بود که نشان دهد چگونه میتوان یک وسیله ی حمل و نقل را به یک خانه ی مدرن و کاربردی تبدیل کرد . کانسپت این پروژه بر پایداری و استفاده مجدد از مواد ، استوار است .

علیرغم مزایای بسیاری که طراحی این فضاها دارد ، هنوز یک بدبینی و بی اعتمادی خاصی بین مردم و حتی بعضی معماران وجود دارد که میگوید این فضاها برای استفاده و تبدیل شدن به یک مکان برای زندگی افراد مناسب نیست و نمیتوان تمام کارایی ها و عملکرد های مورد نیاز یک خانه را از آن انتظار داشت و از طرفی این فضاها به ساکنین خانه یک حس سرد و بی روحی را منتقل میکند .

این خانه ی 60 متری از اتصال دو کانتینر 30 متری به یکدیگر تشکیل شده است و دارای یک فضای نشیمن ، یک اتاق خواب ، آشپزخانه ، یک فضای شستشوی لباس به همراه سرویس و یک حمام خیلی راحت است.

خانه بدون هیچ اضافاتی ، فضاهایی که برای زندگی یک فرد لازم است را در مناسب ترین حالت دارد . این خانه به دو بخش تقسیم شده است ، فضای خصوصی و فضای عمومی . اتاق خواب به همراه سرویس و حمام در یک طرف ، فضای نشیمن به همراه آشپزخانه در طرف دیگر . مبلمان کاملا ساده و متشکل از یک کاناپه راحتی در نشیمن به همراه میزهای چوبی و شیشه ای که طراحی خاص معمار بر روی آنها است و یک تخت خواب دو نفره در اتاق خواب . از این نکته هم نمیتوان گذشت که معمار با ایجاد شکاف هایی در سقف منابع نور مصنوعی خود را در آن قرار داده است و کل فضا را روشن میکند بدون نیاز به حضور هیچ منبع نور در معرض نمایش یا آویزان از سقفی .

اما یک چیز جالب توجه درباره خانه این است که به گفته ی خود معمار او با الهام گرفتن از خانه های ژاپنی و تحت تاثیر فضاهای خانه های ژاپنی این خانه را طراحی کرده است . که این از عجایب معماری است که فرهنگ و ایده ای که در یک کشور در شرق جهان است را وارد یک کشور در غرب جهان بکند بدون اینکه نقص یا اشکالی ایجاد شود .

اما متریال و پوشش انتخاب شده برای این خانه جذاب استفاده از رنگ تماما سفید برای دیوارها ، کف ، سقف ، طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه  است تا این خانه را یکدست کند و با دوری از استفاده از چند متریال یا رنگ ، خانه را از شلوغی و پیچیدگی و نامنظمی نجات دهد و یک حجم خالص و پاک را به چشم بیننده ارائه دهد و به معمار این اجازه را میدهد که فضای داخلی و خارجی کانتینر را به یک حجم متحد تبدیل کند و به آن شکل یک خانه ی مدرن را میدهد و این باعث میشود که کسی نگوید این خانه از یک کانتینر تشکیل شده است .

استفاده از سنگ مرمر در قسمتی از دیوار آشپزخانه و دیوار سرویس و حمام و کف حیاط از این رو است که این متریال دارای خواص مقاومتی بالایی در برابر اشعه خورشید ، خراش ، ایجاد لکه و سایش است .

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات