طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی و بازسازی خانه ای در هانوی ویتنام

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 12 بهمن 1399 در ساعت 14 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این مقاله  از شرکت طراحی داخلی هیرادانا  قصد داریم یکی از پروژه های مربوط به طراحی خانه ای در کشور ویتنام را برای شما معرفی کنیم .

این منزل با متراژ 110 متر در سال 2016 به اجرا در آمده است .

 

سبک طراحی داخلی

بازسازی خانه ای در هانوی ویتنام

این خانه به سبکی مدرن ، کاملا مینیمالیستی و با فضایی وسیع و باز و حداکثر قابلیت استفاده در خانه طراحی شده است . بازسازی منزل این آپارتمان شامل قسمت های آشپزخانه ، فضای نشیمن ، سرویس ، اتاق خواب به همراه حمام و یک اتاق چند منظوره است .

ورودی این آپارتمان به سمت فضای نشیمن باز میشود و در کنار ورودی ، آشپزخانه و قسمت غذاخوری وجود دارد و روبروی آشپزخانه ، اتاق چند منظوره قرار دارد . هدف از طراحی این اتاق این بود که در موقعیت های مختلف بتواند منعطف باشد و کاربری های متفاوتی به خود بگیرد . هم میتواند در زمان لازم از آن به عنوان اتاق مهمان استفاده کرد و در زمان های دیگر از آن به عنوان اتاق کار یا مطالعه یا هر فضایی که بتوان در آنجا از آن بهره برد . این اتاق هیچ دری ندارد و تنها با یک پرده میتوان این فضا را از قسمت های دیگر جدا کرد و حریم خصوصی این اتاق را حفظ کرد .

دکوراسیون داخلی فضاهای عمومی

 در ادامه ی عملکردهای دیگر این طراحی داخلی منزل ، با یک فضای نشیمن وسیع روبرو هستیم که به دور از وسایل و مبلمان اضافی است . تنها چند کاناپه راحتی طوسی رنگ به همراه بالش های زرد رنگ و دو میز چوبی در جلوی آن تمام مبلمان فضای نشیمن را تشکیل میدهند . ایده ی جذاب معمار برای این فضای نشیمن استفاده از یک صفحه چوبی ساخته شده از درخت بلوط که دارای رنگ گرمی نیز هست که در روبروی فضای نشیمن قرار دارد و نقش کمد را بر عهده دارد که میتوان در آن وسایل ها را انبار کرد و هم چنین تلویزیون نیز در داخل این صفحه قرار دارد و در مواقع لزوم محفظه ی چوبی جلوی آن کنار میرود و تلویزیون نمایان میشود .

طراحی داخلی اتاق خواب ها

بازسازی خانه ای در هانوی ویتنام

اتاق خواب این خانه دارای فضایی وسیع و بزرگ است . این اتاق خواب توسط درب کشویی شیشه ای از فضای نشمین جدا میشود . این کار باعث میشود که فضای آپارتمان بزرگ تر به نظر بیاید و با وجود پنجره هایی بزرگ که هم در اتاق خواب و هم قسمت نشیمن است ، نور طبیعی روز به طور کامل وارد فضای خانه میشود و تهویه بهتری را نیز برای این خانه به ارمغان میاورد . این اتاق نیز کاملا مینیمالیستی طراحی شده است و تنها یک تخت دو نفره در آن قرار دارد و دیوار پشتی این اتاق تماما کمد دیواری است و فضایی مناسب برای نگهداری و انبار کردن وسایل این خانواده تدارک دیده شده است .

اما طراحی دکوراسیون لوکس جذاب معمار برای این اتاق خواب ، حضور یک حمام بزرگ و وسیع در این اتاق است .یک سرویس و دوش و یک وان بزرگ که در داخل سنگ مرمری سفید تعبیه شده است و کل این حمام در پوششی از شیشه قرار دارد و ضمن حفظ حریم این قسمت ، ارتباط بصری جذابی بین اتاق خواب و حمام ایجاد کرده است .

اما نکته خاص طراحی داخلی این خانه حضور گربه ها به عنوان اعضای ویژه این خانواده است . در این خانه چهار گربه زندگی میکند . ایده ی معمار برای طراحی های خاص برای این گربه ها یک توالت مخصوص در پشت صفحه چوبی داخل فضای نشیمن است که دری مخفی دارد و دارای فن های استخراج ، کابینت هایی برای آویزان کردن لباس و حوله های گربه ها و نگهداری بعضی از وسایل مخصوص گربه ها از جمله شن ، غذا و دارو و ... است . همچنین در کنار این سرویس فضای خوابی مخصوص و مناسب برای آنها تدارک دیده شده است . علاوه بر آن ، این گربه ها دارای ورودی های مخصوص به خود برای ورود به اتاق خواب هستند که میتوانند زمانی که در اتاق خواب بسته است از آنجا رفت و آمد کنند . سوراخ هایی نیز در داخل پیش ورودی اتاق خواب برای بازی گربه ها طراحی شده است .

بازسازی خانه ای در هانوی ویتنام

متریال های استفاده شده در این خانه نیز کاملا مختصر و مفید است . دیوار های سفید و کفپوشی چوبی متریال اصلی این خانه را شکل میدهند .

 

دکوراسیون آشپزخانه

در بازسازی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه نیز تضادی قابل مشاهده با رنگ سفید سطوح وجود دارد . استفاده از سنگ مرمر سیاه با رگه هایی سفید در کنار کابینت هایی استیل و سیاه فضای آشپزخانه را تشکیل میدهند .

سقف این خانه نیز از دیگر نقاط برجسته این خانه است . یک صفحه آلمینیومی سفید با سوراخ هایی متعدد و فراوان که سیستم های تهویه و تاسیسات و منابع نوری مصنوعی در پشت آن و به دور از چشم بیننده پنهان شده است .

 

7 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات