طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

شرایط مورد نیاز برای گیاهان پشت بام

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 18 بهمن 1401 در ساعت 13 : 44 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شرایط مورد نیاز برای گیاهان پشت بام

همان طور که می دانید فضای پشت بام محیطی است که دارای نور بسیار زیاد می باشد. بنابراین باید از گیاهانی بر روی آن استفاده شود که بتوانند بر روی بام دوام بیاورند. گیاهان باید بتوانند در برابر خشکی و یخ زدگی مقاومت نمایند. بنابراین در بخش روف گاردن باید گیاهان مناسبی اتتخاب شود. با شرکت معماری و دکوراسیون هیرادانا همراه باشید.

روف گاردن و یا پشت بام سبز یکی از بخش های مهم بازسازی ساختمان می باشد که به نحوی اجرا می شود که گیاهان متنوعی قابلیت رشد بر روی بام را پیدا می کنند و دارای تنوع گیاهی میباشد. از چمن مصنوعی تا باغ را می توان بر روی آن اجرا نمود.

طراحی روف گاردن را می توان برای ساختمان های اداری و یا تجاری یا هرگونه از ساختمان که وجود روف گاردن برای آن مفید باشد انجام داد. در بازسازی ساختمان شما می توانید با استفاده از طراحی یک روف گاردن از کلیه فضاهای ساختمان به بهترین نحو استفاده نمایید. یک شرکت معماری با انجام محاسبات دقیق و نقشه برداری از فضای پشت بام بهترین دکور را برای پشت بام انجام می دهد تا شما بتوانید در مواقع استراحت به محیطی دنج و آرام به راحتی دست پیدا کنید.

شرایط خاک گیاهان در پشت بام

یکی از قسمت های مهم تعمیرات ساختمان انتخاب خاک مناسب برای روف گاردن می باشد که باید در انتخاب آن بسیار دقت کرد زیرا انتخاب خاک نیاز به رعایت برخی از نکات دارد که از آن جمله می توان به وزن مخصوص خاک اشاره کرد که باید کم باشد. همچنین توانایی جذب آب خاک پشت بام باید بیشتر از خاک های دیگر باشد. استفاده از کود برای روف گاردن می تواند با مشکلاتی همراه باشد. بنابراین خاکی که انتخاب می شود باید دارای مواد مغذی برای رشد و نمو گیاهان باشد تا بتوانند در مدت زمان مناسبی رشد نمایند.

انتخاب مصالح مناسب جهت دیزاین پشت بام

انتخاب مصالح نیز باید برای روف گاردن به شکل ویژه ای انجام شود. زیرا نمی توانید هیچ مصالحی را با وزن زیاد برای بازسازی ساختمان روف گاردن انتخاب نمایید. برای ساختن روف باید حداکثر وزنی که از بارش برف بر روی ساختمان ایجاد می شود در نظر گرفته شود و مابقی وزن قابل تحمل توسط ساختمان برای ساختن روف گاردن استفاده شود.

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر گرفته شود این است که وزن باید به شکل هماهنگ و یکنواخت بر روی پشت بام پخش شود. برای روف گاردن باید زهکشی در پشت بام انجام شود. زیرا هم برای سلامت ریشه گیاهان موثر می باشد و هم می توان اب های اضافی را با استفاده از لوله ها از روی پشت بام خارج نمود.

شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا دارای تخصص لازم بوده و می تواند در کمترین زمان ممکن بهترین شکل اجرای روف گاردن را برای شما پیاده سازی نماید.

بازدید و مشاوره جهت پشت بام شما: 09125754921

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات