طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی ویلای معروف جنگلی توسط معمار زاها حدید و ویژگی های آن

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 20 دی 1400 در ساعت 14 : 3 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ویلا را می توان خانه های بسیاری بزرگ دانست که در مناطق خوش و آب و هوا با چشم اندازهای زیبا ساخته می شوند و از امکانات فضایی بیشتری نسبت به خانه های معمولی برخوردار می باشند . این خانه ها در ابتدا طبق بررسی ها در کشور ایتالیا ساخته شده و سپس در دیگر کشورهای اروپا و بعدتر در سرتاسر دنیا ساخته شدند . ویلاها اصولا با هدف گذراندن تعطیلات افراد با خانواده و دوستان و همچنین گذراندن آخر هفته ها و یا اوقات فراغت در آن ساخته می شوند . نتیجتا برای ساخت و طراحی ویلا در ابتدا باید از شخصیت ها و علایق و سلایق افراد صاحب ویلا باخبر شد و نیازهای آن را شناسایی کرد و سپس با شروع طراحی در تلاش بود تا نیازهای فضایی متفاوت آن ها را در ویلا رفع نمود و به رفاه بیشتر افراد کمک کرد . برای ساخت و طراحی ویلا سبک های مختلفی وجود دارد که هر کدام از این سبک ها دارای ویژگی های مختلفی می باشند . می توان گفت درواقع این ویژگی های منحصر به فرد است که باعث داشتن یک سبک خاص در طراحی ویلا می شوند .

سبک های مختلف در طراحی ویلا از نظر شرکت معماری هیرادانا :

برای طراحی ویلا سبک های مختلفی وجود دارد که هر یک از این سبک ها دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند و به وسیله ی این ویژگی ها این سبک ها از هم دیگر متمایز می شوند . برای داشتن یک ویلا به سبک مشخص باید در شروع و روند طراحی و اجرا تمامی ویژگی های سبک انتخاب شده را رعایت نمایید تا نتیجه ی نهایی به همان سبک باشد . برای مثال اگر برای طراحی ویلا سبک مدرن را در نظر می گیرید . هنگام طراحی ویژگی ها و نکات مختلف سبک مدرن را باید رعایت نموده تا در نتیجه ویلایی به سبک مدرن ساخته شود .

طراحی ویلای معروف شخصی توسط زاها حدید و ویژگی های آن

  • طراحی ویلا به سبک کلاسیک
  • طراحی ویلا به سبک مدرن
  • طراحی ویلا به سبک روستیک
  • طراحی ویلا به سبک مینیمال
  • طراحی ویلا به سبک اسکاندیناوی
  • طراحی ویلا به سبک اسلامی
  • طراحی ویلا به سبک شرقی
  • و ...

نکات قابل توجه در طراحی ویلا از نظر شرکت معماری هیرادانا :

برای داشتن ویلایی بهتر نکات و ویژگی هایی می باشد که باید قبل از انتخاب زمین و یا حتی قبل از طراحی ویلا آن ها را بررسی کرده و در نظر گرفت تا به این وسیله بتوان ویلایی با امکانات بهتر طراحی نمود . این ویژگی ها عبارتند از :

  • توجه به اقلیم و شرایط جوی منطقه
  • وجود امکانات رفاهی عمومی
  • وجود شرایط و امکانات از جمله برق ، گاز و آب
  • چشم اندازها و طبیعت منطقه
  • ازش اقتصادی زمین ها و ویلاهای اطراف
  • توجه به میزان بودجه ی کارفرما
  • و ...

 

زاها حدید :

زاها حدید را می توان یکی از برجسته ترین معماران معاصر در دنیا دانست که کارهای فوق العاده ی زیادی را طراحی و اجرا نموده است . این خانم که متولد سال 1950 میلادی از والدینی عراقی-انگلیسی بوده است اولین زنی می باشد که توانسته است معتبرترین جایزه های معماری در سطح دنیا مانند جایزه ی پریتزکر و استرلینگ و ... را دریافت نماید . با توجه به بررسی آثار او ، تحلیلگران و معماران بزرگ دیگر او را کسی می دانند که هندسه ی معماری را تغییر داده و جلوه هایی خاص و اشکالی منحنی و جدید را وارد این عرضه کرده است . او ساختمان های بزرگ زیادی را در سرتاسر دنیا طراحی نموده است که هر یک از آن ها دارای ویژگی های خاصی می باشند . از جمله ی این ساختمان ها می توان به موزه ی هنر میشیگان در کشور آمریکا و سالن اپرای چین که در گوانگژو ساخته شده است ، اشاره نمود .

 طراحی ویلای معروف شخصی توسط زاها حدید و ویژگی های آن

طراحی ویلا توسط زاها حدید :

همانطور که گفتیم این معمار ساختمان های ویژه ی زیادی را در سرتاسر دنیاطراحی و اجرا نموده است که از جمله ی آن ها می توان به چند ویلا اشاره نمود . این ویلاها عبارتند از :

 

این ویلا را می توان تنها پروژه ای دانست که شخصی می باشد و زاها حدید آن را طراحی نموده است . این ویلا در کشور روسیه در شهر مسکو در زمینی که پر است از درختان کاج با ارتفاع 20 متر طراحی و ساخته شده است . یکی از دلایلی که باعث جذابیت ظاهر ویلا نیز گشته است همین لنداسکیپ خاص ویلا می باشد . دیوارهای دورتا دور طبقه ی آخر که نسبتا ارتفاع زیادی از سطح زمین دارد کاملا از شیشه می باشد و این اتفاق به صاحبان ویلا این اجازه را می دهد که بتوانند از چشم انداز جنگل به خوبی و در کمال لذت استفاده نمایند .

این ویلا را می توان یک خانه ی بزرگ دو طبقه دانست . اتاق خواب های این ویلا در کنسولی در ارتفاع 22 متر بالاتر از سطح زمین قرار دارد که باعث می شود افراد به چشم اندازها و طبیعت اطراف ویلا دید خوبی داشته باشند . با توجه به طرحی که این پروژه داشت برای اجرای سازه ی آن دشواری هایی وجود داشت که مهندسان سازه معتقد بودند باید تغییراتی در آن صورت بگیرد . اما معماری این طرح از طرح خود کوتاه نیامد و با تلاش ها و مشورت های تیمی توانستند مشکلات را رفع کرده و طرح اصلی را اجرا نمایند .

 

 

  • طراحی ویلا در کرواسی

این ویلا در کشور کرواسی در منطقه ای ساخته شده است که به شهر تاریخی و زیبای دابرونیک مشرف می باشد . طراحی این ویلا با کانسپت القای حسی قوی از شخصیت و هویت بود و با توجه به همین کانسپت طراحی شد . ساختار کلی این ویلا را می توان تندیس گونه دانست و دارای پیچ و تاب ها و اشکالی منحصر به فرد می باشد . می توان با مشاهده به حجم کلی ساختمان ، الهام گرفتن زاها حدید برای طراحی آن از لنداسکیپ وتوپوگرافی منطقه را به خوبی مشاهده نمود . از آنجا که منطقه مانند صخره ای در بالای طبیعت و تند و تیز به نظر می رسد ویلا نیز دارای لبه های تیز ، قاطع و مانند صخره ساخته شده است .

 طراحی ویلای معروف شخصی توسط زاها حدید و ویژگی های آن

کلام آخر

همانطور که در مطالب بالا مطالعه فرمودید طراحی ویلا می تواند ویژگی ها و نکات خاص خودش را داشته باشد که به تمامی آن ها قبل از طراحی و در روند طراحی و اجرا باید دقت نمود . همچنین سبک های مختلفی در طراحی ویلا با ویژگی های مختلف وجود دارد که برای انتخاب سبک باید ویژگی های آن ها را با علایق خود مطابقت داده تا به سبک تصمیم درست و مناسب برسید . معماران بزرگی در سرتاسر دنیا به طراحی ویلا و ساخت آن دست زده اند و کارهای فوق العاده ای خلق نموده اند که یکی از این معماران را می توان زاها حدید معرفی کرد . به عنوان بانویی معمار ، این فرد را می توان شروع کننده و خلق کننده ی خیلی تفکرات و سبک ها و شیوه ها دانست و همچنان نیز معماران زیادی هستند که از این معمار الگو برداری می کنند . برای داشتن ویلایی که شک ، زیبا و دارای هندسه ی خاص و سبک های مختلف باشد می توانید از متخصصین این زمینه کمک بگیرید . شرکت معماری هیرادانا از جمله شرکت هایی در سطح کشور می باشد که مهندسین و طراحان آن دارای کارنامه ای پربار بوده وکارهای فوق العاده ی زیادی را در سرتاسر کشور وحتی کشورهای همسایه در زمینه های مختلف معماری از جمله طراحی ویلا ، طراحی نما ، دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون تجاری ، بازسازی منزل و ... انجام داده اند و با تکیه بر تجربه ی خود می توانند به خوبی از پس هر پروژه ای برآمده و کارفرما را راضی نگه دارند .

7 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات