طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی ویلای مدرن دون و جذابیت های آن

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 4 بهمن 1400 در ساعت 11 : 21 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

به طور کلی ویلا به خانه هایی با مساحت بسیار بالا که در طبیعی چشم نواز با اقلیمی خوب ساخته می شوند ، می گویند . این سبک خانه ها بیشتر به منظور گذراندن آخر هفته ها و یا تعطیلاتی آرامش بخش برای افراد صاحب ویلا ساخته می شوند . به همین دلیل در طراحی ویلا و ساخت آن انواع علایق و سلایق افراد صاحب خانه را در نظر گرفته تا امکانات فضایی مورد نیاز آن ها را تامین می کنند . طبق بررسی هایی که در تاریخ معماری انجام شده است ، دریافته اند که ویلاها برای اولین بار در طبیعت ایتالیا ساخته شده است و بعدها ساخت آن در دیگر کشورهای اروپایی و سرتاسر جهان رواج یافته است . همچنین باید گفت که در طراحی و ساخت ویلا انواع و اقسام سبک ها وجود دارد که هر یک از این سبک ها دارای مشخصات و ویژگی هایی می باشند که اگر هر سبکی را برای طراحی ویلا انتخاب می کنیم ، باید در تمامی مراحل طراحی ویلا و ساخت آن باید این نکات را رعایت نمود تا نهایتا ویلای طراحی شده با سبک مورد نظر اجرا شود .

 

نکات مورد نظر برای طراحی ویلا :

  • توجه به اقلیم منطقه

یکی از نکاتی برای طراحی ویلا باید به آن بسیار توجه کرد اقلیم منطقه ای می باشد که ویلا قرار است در آن ساخته شود . علاوه بر اینکه اقلیم منطقه می تواند روی رفاه افراد تاثیر بگذارد ، می تواند روی چگونگی ساخت ویلا نیز تاثیر گذاشت . برای مثال می توان گفت ویلایی که در شمال کشور ساخته می شود دارای ویژگی های ظاهری متفاوتی می باشند .

طراحی ویلای مدرن دون و جذابیت های آن

  • توجه به امکانات عمومی اطراف منطقه

یکی از نکاتی که باعث تامین ابتدایی ترین نیازهای افراد در جایی که ویلای خود را ساخته اند وجود امکانات رفاهی عمومی مختلف مانند درمانگاه ، سوپر مارکت ، پمپ بنزین و ... می باشد . عدم وجود اینگونه امکانات باعث ایجاد مشکل برای افراد می شود و می تواند تاثیر زیادی روی قیمت و ارزش و همچنین راحتی افراد در ویلای خود می شوند .

  • دارا بودن حداقل امکانات رفاهی

امکاناتی مانند برق ، گاز ، آب و ... از ابتدایی ترین امکانات مورد نیاز یک ویلا می باشند و برای تامین ابتدایی نیازهای افراد در یک خانه و ویلا باید این امکانات وجود داشته باشند . برای همین ابتدا باید بررسی نمود که منطقه ای که قصد ساخت ویلا در آن را دارید این امکانات را دارا باشد .

  • توجه به بودجه کارفرما

حتی اگر بهترین طرح ها را یک معمار طراحی کند و بهترین کیفیت را داشته باشد ، اگر کارفرما نتواند بودجه ی آن را تامین کند نمی توان آن طرح را به اجرا درآورد . به همین دلیل در همان ابتدا باید بودجه ی کارفرما را در نظر گرفت و با توجه آن طراحی نموده و قسمت های مختلف ویلا را مشخص نمود .

  • توجه به ارزش اقتصادی زمین ها و ویلاهای اطراف

یکی از نکاتی که در تعیین ارزش زمین و ویلای شما بسیار تاثیرگذار می باشد ، ارزش اقتصادی زمین ها و ویلاهای اطراف می باشد . به همین علت باید دقت کنید که حتی اگر زیباترین و با کیفیت ترین ویلا را در منطقه ای که مناسب نمی باشد بسازید ، نمی تواند از نظر ارزش اقتصادی بیشتر از یه مقداری بالا برود . به همین علت باید حتما هنگام انتخاب زمین برای ساخت ویلا ارزش زمین ها و ویلاهای اطراف را بررسی نمایید .

  • و ...

 

انواع سبک های معمول در طراحی ویلا :

همانطور که گفتیم سبک های مختلفی می تواند برای طراحی ویلا وجود داشته باشد . بعضی از این سبک ها بسیار قدیمی تر می باشند و بعضی از این سبک ها جدیدتر پدید آمده اند . بسیاری از این سبک ها برگرفته از فرهنگ خاصی می باشند و بعضی دیگر برگرفته از مذهب و تاریخ تمدنی می باشد . از جمله ی این سبک ها می توان به سبک کلاسیک ، سبک مدرن ، سبک مینیمال ، سبک اسکاندیناوی ، سبک شرقی ، سبک اسلامی و ... اشاره نمود .

 طراحی ویلای مدرن دون و جذابیت های آن

سبک مدرن در طراحی ویلا :

سبک مدرن را می توان یکی از محبوب ترین سبک ها در سرتاسر دنیا دانست که با این که از حضور آن زمان زیادی نگذشته است اما توانسته است به خوبی خود را در میان هنرمندان جای دهد . این سبک به دلیل ویژگی های ظاهری ای که دارد طرفداران زیادی را به خود جذب نموده است . همچنین معماران در سرتاسر دنیا توانسته اند بناهای مهم و بیادموندنی زیادی را در سرتاسر دنیا با توجه به این سبک طراحی نمایند و تاثیر زیادی در معماری جهان بگذارند . از جمله ویژگی های این سبک عبارتند از :

  • سادگی در کنار زیبایی

یکی از اصلی ترین ویژگی های سبک مدرن را می توان سادگی این سبک دانست . سبک مدرن همواره در ستایش سادگی می باشد و تلاش دارد که با حفظ سادگی بتواند طرح ها و ساختمان هایی زیبا و خارق العاده را خلق کند .

  • استفاده از متریال های خاص و محدود

در سبک مدرن به همان دلیل حفظ سادگی نمی توان از متریال هایی با تعداد زیاد استفاده نمود و حتما باید تعداد متریال ها محدود بوده و از تنوع رنگی محدودی برای نما و فضای داخلی استفاده نمود .

  • عدم استفاده از تزییات

در سبک مدرن از تزیینات زیادی استفاده نمی شود و همه چیز در ساده ترین شکل خود و در کنار این سادگی در زیباترین شکل خود در ساختمان های مدرن استفاده می شوند .

  • توجه به نور طبیعی

یکی از نکاتی که در ویلاهایی به سبک مدرن بسیار محبوب می باشد ، استفاده از پنجره های سرتاسری و وارد نمودن نور طبیعی به داخل ویلا و همچنین استفاده ی افراد داخل از چشم انداز و طبیعت لنداسکیپ ویلا می باشد .

  • و ...

 طراحی ویلای مدرن دون و جذابیت های آن

طراحی ویلای مدرن دون و ویژگی های آن :

این ویلا در منطقه ای در کشور هلند ساخته شده است و نمای این ویلا با توجه به طبیعت اطراف خود ساخته شده است ، تا بتواند پاسخی در خور برای زیبایی زمین های اطراف خود باشد . دیتیل ها و جزییات استفاده شده در این سبک همگی تحسین سرتاسر معماران در سرتاسر دنیا را بر انگیخته اند .  برای طراحی نمای ویلای دون از متریال هایی مانند چوب که از دل طبیعت برخواسته استفاده شده است . معمار این پروژه این متریال را در نما با متریال های دیگری مانند شیشه ترکیب کرده و توانسته نمایی زیبا را برای آن رقم بزند .

در کنار آسانسور این ویلا راه پله ای مارپیچی قرار دارد که طبقات ویلا را به یکدیگر متصل می کند . از جذاب ترین نکات این طراحی ویلا می توان به جنگل اطراف آن و بهره بردن از ویوی این جنگل به وسیله پنجره های سرتاسری و همچنین استفاده از متریال هایی برای طراحی ویلا که همخوانی و هماهنگی زیادی با طبیعت اطراف دارد اشاره نمود .

 

کلام آخر

همانطور که در مطالب بالا مطالعه کردید ، طراحی ویلا دارای نکات قابل توجه بسیاری می باشد و سبک های مختلفی نیز برای آن وجود دارد که هر یک دارای ویژگی های مختلف می باشند . یکی از معروف ترین ویلاهای سبک مدرن در سرتاسر دنیا ویلا دون می باشد که به دلیل هماهنگی که با طبیعت اطراف خود دارد و زیبایی نما و دکوراسیون داخلی آن ، توانسته است یکی از الگوهای ویلا سازی در سرتاسر دنیا بشود . برای داشتن ویلایی با ویژگی ها و مشخصاتی بارز و کیفیتی عالی مانند ویلا دون باید به متخصصین این زمینه مراجعه کنید . شرکت معماری هیرادانا که یکی از شرکت های پیشتاز در این زمینه در ایران می باشد . پروژه های زیادی را در سرتاسر ایران و حتی کشورهای همسایه انجام داده است و توانسته است در زمینه های مختلف معماری مانند طراحی ویلا ، طراحی نما ، بازسازی ساختمان و ... خود را اثبات کند .  شما می توانید با خیال راحت پروژه های خود را به این شرکت بسپارید .

9 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات