طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی ویلای مدرن در فشم همراه شرکت دکوراسیون هیرادانا

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 19 دی 1400 در ساعت 14 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

فشم

فشم را می توان یکی از خوش آب و هواترین و زیباترین شهرهای شهرستان شمیرانات در تهران معرفی نمود . این منطقه را می توان منطقه ای ییلاقی با چشم اندازهای بسیار زیبا دانست . این منطقه به دلیل امکانات رفاهی تفریحی زیادی که دارد و همچنین آب و هوا و چشم اندازهای فوق العاده اش در میان افراد مختلف برای گذراندن تعطیلات و آخر هفته ها بسیار محبوب می باشد . این منطقه را به همان دلایلی که گفتیم می توان منطق ای محبوب و مناسب برای ویلاسازی نیز دانست و به همین دلیل خیلی از افرادی که توانایی آن را دارند در این منطقه دست به ساخت یک ویلا زده اند .

ویلا

به خانه های بسیار بزرگی که در اطراف شهرها و در مناطق خوش آب و هوا ساخته می شوند و هدف از ساخت آن ها رفع نیازهای مختلف فضایی افراد می باشد ، ویلا می گویند . طبق بررسی های انجام شده می توان به این نتیجه رسید که ویلا در ابتدا در کشور ایتالیا ساخته شده است و بعدها در دیگر کشورهای قاره ی اروپا و حتی در سرتاسر دنیا ساخت آن ها رواج پیدا کرد . مهندسان برای ساخت و طراحی ویلا تمام تلاش خود را می کنند که علایق و سلایق مختلف افراد را در نظر بگیرند و مطابق با آن فضاهای ویلا را طراحی کنند . چرا که این خانه های بزرگ اغلب برای گذران تعطیلات و اوقات فراغت و آخر هفته ها ساخته می شود و باید بهگونه ای باشد که رفاه افراد را تامین کرده و تعطیلاتی خوش را برای آن ها فراهم کند .

 طراحی ویلای مدرن در فشم همراه شرکت دکوراسیون هیرادانا

نکات مهم برای طراحی ویلا :

  • توجه به شرایط جوی و اقلیمی منطقه

یکی از نکاتی که در شروع برای طراحی ویلا باید بسیار به آن توجه نمود شرایط اقلیمی منطقه می باشد . ویلاها همانطور که گفتیم اغلب در مناطق خوش آب و هوا ساخته می شوند که دارای چشم اندازهای زیبایی نیز می باشند . و از طرفی اقلیم های متفاوت سبک ویلا سازی متفاوتی را می طلبد و به همین دلیل باید اول خوب شرایط جوی و اقلیمی منطقه را بررسی کرد و سپس شروع به طراحی نمود .

  • توجه به ارزش زمین ها و ویلاهای مود در منطقه

ارزشی که زمین های اطراف و ویلاهایی که روی آن ها ساخته شده اند دارند تا حد زیادی می تواند روی ملک شما نیز تاثیر بگذارد . برای همین با توجه به بودجه تان باید منطقه ای را برای ساخت و طراحی ویلا در نظر بگیرید که نه تنها ضرر نکرده و ارزش ساختمانتان کم نشود بلکه روی ارزش آن تاثیر مثبت نیز بگذارد .

  • توجه به امکانات رفاهی منطقه

حداقل امکانات رفاهی عمومی مانند درمانگاه ، پمپ بنزین و سوپر مارکت و ... باید در نزدیکی منطقه باشند . چرا که هر لحظه ممکن است به این طور امکانات نیاز پیدا کنید و دور بودن و یا غیرقابل دسترس بودن آن ها می تواند تاثیر منفی روی شما و ویلایتان بگذارد . می توان گفت وجود این امکانات رفاه شما را تا حد بیشتری تامین می کند .

  • توجه به دسترسی ها

دسترسی ویلا و محل ساخت آن به امکانات و مکان های مختلف منطقه باید مناسب باشد . صعب العبور بودن آن موجب اذیت شما در دراز مدت خواهد شد . قبل از شروع طراحی و ساخت ویلا حتما به بررسی این موضوع بپردازید و سپس تصمیمی درست با مشورت مهندسین پروژه بگیرید .

طراحی ویلای مدرن در فشم همراه شرکت دکوراسیون هیرادانا

  • توجه به وجود و چگونگی امکاناتی مانند برق ، آب و گاز

برق ، آب و گاز حداقل امکاناتی هستند که برای فراهم بودن رفاه شما نیاز است که وجود داشته باشند . ویلای شما هر چقدر هم زیبا و مدرن باشد و امکانات فضایی مختلف داشته باشد ، اگر از آب و برق و گاز بهره ای نبرده باشد مکانی برای رسیدن به آرامش نخواهد بود و خیلی سریع مشکل ساز خواهد شد .

  • و ...

 

سبک های مختلف در طراحی ویلا :

  • سبک مدرن در طراحی ویلا
  • سبک کلاسیک در طراحی ویلا
  • سبک پست مدرن در طراحی ویلا
  • سبک مینیمال در طاحی ویلا
  • سبک نئوکلاسیک در طراحی ویلا
  • و ...

 

سبک مدرن در طراحی ویلا چگونه است ؟

طی سال ها ساخت و ساز ساختمان در انواع کاربری ها ، سبک های مختلفی پدید آمده است . یکی از این سبک ها که مدت زیادی هم از حضور آن نمی گذرد ولی به محبوبیت زیادی در سرتاسر دنیا رسیده است سبک مدرن می باشد . سبک مدرن به دلیل ویژگی های منحصر بفردی که دارا می باشد به شما این اجازه را می دهد که تنوع بیشتری در طراحی های خود داشته باشید و بتوانید کارهای خاص تر و جدیدتر بیشتری را خلق کنید .

ویژگی های سبک مدرن در طراحی ویلا :

  • استفاده از احجام ساده و مکعبی

استفاده از احجام مکعبی به ویژه مکعب مستطیل و مربع در سبک مدرن برای ساخت ویلا به شدت توصیه می شود چرا که می توان هم ساده باشد و هم در عین حال زیبا و متنوع و صمیمی جلوه کند .

  • استفاده از متریال ها به صورت محدود

متریال ها در سبک مدرن محدود می باشند به طوری که بیشتر از دو یا نهایتا سه متریال برای طراحی ویلا نمی توان استفاده نمود .. متریال های محبوب در این سبک چوب ، شیشه ، بتن ، کامپوزیت و ... می باشند .

طراحی ویلای مدرن در فشم همراه شرکت دکوراسیون هیرادانا

  • استفاده از رنگ ها به صورت محدود

استفاده از رنگ نیز مانند متریال دارای محدودیت می باشد و بیشتر از دو یا سه رنگ مجاز نمی باشد . چرا که در سبک مدرن همه چیز باید ساده جلوه کند و استفاده از رنگ ها یا متریال های زیاد باعث شلوغی و پیچیدگی آن می شود که در این سبک پذیرفته نیست و زیبا شناخته نمی شود .

  • توجه به نورپردازی

نورپردازی در تمامی سبک ها حائز اهمیت می شود و سبک مدرن هم از این قضیه مستثنا نیست . سبک مدرن به داخل کردن نور طبیعی بسیار علاقمند می باشد به همین دلیل در طراحی ویلا به سبک مدرن مخصوصا در محله ای مانند فشم که دارای چشم اندازی فوق العاده می باشد می توان از پنجره های بزرگ و سرتاسری با قاب هایی زیبا بهره برد .

  • توجه به سادگی در کنار زیبایی

اصلی ترین ویژگی سبک مدرن را سادگی آن می توان دانست . به طوریکه تک تک ویژگی های دیگر این سبک در جهت رسیدن به همین سادگی و در کنار آن زیبایی در جریان می باشند . در تمامی مراحل طراحی و ساخت باید به این نکته دقت نمود . چرا که سبک مدرن از تزیینات زیادی ، شلوغی و جزییات بیخودی دوری می گزیند و سادگی را بر هر چیزی ارجح می داند .

  • و ...

سخن آخر

همانطور که در مطالب بالا مطالعه کردید طراحی ویلا به دلایل مختلفی می تواند صورت بگیرد ولی هدف نهایی از ساخت آن به چند مورد محدود می شود . برای ساخت ویلا همچنین سبک های متعددی موجود می باشد که یکی از این سبک ها سبک مدرن می باشد . در فشم به دلیل آب و هوای خوبی که دارد ویلاهای زیادی ساخته شده اند که خیلی از آن ها به سبک مدرن و امروزی می باشد . برای داشتن و طراحی ویلا به سبک مدرن و دیگر سبک ها به صورتی که منحصربفرد و خاص باشد در مناطق مختلف به ویژه فشم می توانید به مهندسین و معماران شرکت هیرادانا مراجعه کنید .

6 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات