طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی ویلا و محوطه سازی به کمک گل و گیاه

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 10 مرداد 1400 در ساعت 10 : 27 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از موضوعاتی که در طراحی ویلا همواره مورد توجه قرار گرفته و از اهمیت بالایی برخوردار است ، محوطه سازی می باشد .

در سال های اخیر استفاده از روش ‌های مدرن و بروز برای طراحی ویلا و محوطه سازی و همچنین فضای سبز مورد پسند بسیاری از افراد قرار گرفته است .

در میان گیاهان مجموعه ای از درختان ، پوشش های گیاهی و … متناسب با شرایط آب و هوایی و همچنین ظاهر آنان طبق اصول خاصی برای طراحی محوطه ویلا و فضای سبز استفاده می‌ شوند .

محوطه سازی و طراحی ویلا یکی از عواملی است که اگر به درستی طراحی دکوراسیون و اجرا شود می تواند ارزش ویلای شما را چند برابر کند . علاوه بر آن با یک محوطه سازی درست و اصولی می توانید در محیط پیرامون خود فضایی آرام تر و زیباتر ایجاد کنید . همچنین مزایای بسیاری دارد که در زمان فروش ویلا بسیار تاثیر گذار است .

در طراحی محوطه سازی ویلا و فضای سبز موارد بسیار مهم و قابل توجهی وجود دارد که گیاهان مناسب یکی از این موارد است .

یک برنامه ریزی حساب شده و دقیق به شما کمک می کند تا بتوانید برای طراحی فضای سبز از گیاهان مناسب استفاده کنید .

آلاچیق ها یکی از ایده های بسیار کاربردی و جالبی هستند که باعث افزایش زیبایی در محوطه سازی ویلا ها می شوند و زیبایی و نمای فضای بیرون را بسیار جذاب تر می کنند .

طراحی ویلا و محوطه سازی به کمک گل و گیاه

ما در این مقاله از شرکت دکوراسیون هیرادانا قصد داریم برای شما عزیزان انواع مختلف گیاهان مناسب برای ویلا ها را معرفی کنیم با ما همراه باشید ؛

  • گیاهان مناسب برای محوطه سازی

در محوطه سازی و طراحی ویلا هرچقدر که فضای شما بزرگ و یا حتی کوچک باشد باز هم باید در تمام فضایی که در اختیار دارید محوطه‌ سازی انجام گیرد تا نما و ظاهر بهتری در اطراف ویلای خود ایجاد کنید در واقع فضایی که شما برای محوطه سازی ویلا در اختیار دارید بسیار مهم است زیرا انتخاب گیاهان مناسب بستگی به اندازه فضای در نظر گرفته شده دارد .

برای یک محوطه سازی بهتر در ویلا و همچنین انتخاب آسان تر پوشش گیاهی مناسب در دو بخش گیاهان مناسب را به شما معرفی خواهیم کرد که بخش اول شامل پوشش گیاهی مناسب و بخش دوم شامل درختانی می باشد که شما قصد دارید در محوطه سازی از آنها استفاده کنید .

توجه داشته باشید که در هر بخش به انواع گوناگون از گیاهان و همچنین شرایط زمین ویلا توجه کنید تا فضایی زیبا ایجاد کنید . یک شرکت دکوراسیون مجرب در این زمینه راهنمای خوبی برای شما خواهد بود .

گل و گیاه در محوطه سازی ویلا تاثیر بسیار چشمگیری دارد و با انتخاب درست آنان می توانید فضایی بسیار زیباتر خلق کند . علاوه بر آن فضای سبز و گیاهان باعث القای حس آرامش در افراد می گردد .

طراحی ویلا و محوطه سازی به کمک گل و گیاه

  • گیاهان پوششی ( بخش اول )

گیاهان پوششی مهم ترین و نخستین گروه از گیاهان مناسب برای طراحی فضای سبز می باشند . به گیاهانی که تقریبا تا یک متر ارتفاع دارند در اصطلاح محوطه سازی ، گیاهان پوششی می گویند و به نام بوته های کوتاه و یا درختچه شناخته شده هستند .

برای زیبا شدن محوطه ویلا یکی از بهترین ایده ها گیاهان پوششی و چمن کاری است که مانند دیگر مراقبت های  کشاورزی چمن ها و گیاهان پوششی احتیاج به نگهداری صحیح ، کوددهی و آبیاری دارند . اما توصیه می شود حتماً از این گیاهان در محوطه ویلای خود استفاده کنید ، زیرا باعث می شود فضای ویلای شما بسیار زیباتر و سرسبز تر نشان داده شود .

برای طراحی فضای سبز در ویلا ها گیاهان پوششی ، گیاهانی مناسب هستند و این گیاهان برای زمین های خشک و همچنین شرایط اقلیمی گرم و کم باران نیز مناسب می باشند .

این گیاهان نیاز به هرس کردن ندارند ، زیرا بیش از یک متر رشد نمی کنند اما در هر دوره بعضی از برگ های اضافی آنها را باید کوتاه کنید .

برای طراحی فضای سبز می توانید از‌ انواع گوناگون گیاهان پوششی به عنوان یک انتخاب در جایگاه گیاهان مناسب استفاده کنید و با توجه به میزان دمای هوا و میزان بارندگی ،  مقدار تابش نور خورشید و شرایط کلی ساختمان ویلا از گیاهان پوششی استفاده کنید .

  • درختچه ها و درختان ( بخش دوم )

در طراحی دکوراسیون فضای سبز استفاده از درختان مناسب نیز مانند انتخاب گیاهان پوششی بستگی به عوامل گوناگونی دارند .

درختان نیاز به مراقبت بیشتری دارند و باید در طی روز درختان را آبیاری کنید و همچنین حتما باید درخت ها را هرس کنید .

طراحی ویلا و محوطه سازی به کمک گل و گیاه

اگر در محوطه سازی  و طراحی ویلا از درختانی که میوه می دهند ، استفاده کنید نیاز به سمپاشی و کوددهی دارند و باید با احتیاط محصول را برداشت کرد ، استفاده از درختانی که میوه میدهند نیز در صورت امکان توصیه می شود زیرا پس از میوه دادن ظاهر بسیار زیبایی به فضای ویلای شما می بخشد .

در محوطه سازی ویلا نخستین گروهی از درختان که توصیه می شوند ، درختانی می باشند که دارای رشد سریع هستند مانند درختانی همچون درخت توت آمریکایی ، درخت سرو ، چنار ، اقاقیا ، درخت زیبای زیتون و بعضی گونه‌ های دیگر که دارای رشد سریع می باشند و در زیباسازی محوطه بسیار تاثیر گذارند .

درختانی نظیر زیتون ، آلو و یا انواع گوناگون مرکبات مانند انار ، آلبالو و گیلاس جزء درختانی هستند که هم ظاهر زیبایی در محوطه ویلای شما ایجاد می کنند و هم شما می‌ توانید از برداشت محصول نهایی آن لذت ببرید .

از درختان معطر نیز می توان در طراحی ویلا و محوطه سازی استفاده کرد . درختانی مانند برگ بو ، مگنولیا ، سروناز و یا اقاقیا و … که تاثیر زیادی در زیباسازی محوطه شما نیز دارد .

شرکت دکوراسیون هیرادانا ، آماده طراحی و ساخت ویلای کارفرمایان عزیز است .

7 / 10
از 6 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات