طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی ویلا ویکتوریایی با تمام جزئیات همراه شرکت معماری هیرادانا

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 2 اسفند 1400 در ساعت 16 : 24 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سبک ویکتوریایی هم در طراحی ویلا و هم در طراحی نما ویلا و دکوراسیون داخلی آن به طور کلی یک سبک اشرافی که دارای ظرافت های زیادی می باشد ، به شمار می رود . این سبک دارای ویژگی های خاصی می باشد که هدف آن ویژگی ها رسیدن به فضایی با زیبایی و ظرافت زیاد ، فضایی رویایی و فضایی رمز آلود می باشد . به همین دلیل تمامی عناصر و کارهای انجام شده در این سبک با دقت زیاد انجام شده و فاخر می باشند . شروع این سبک را می توان از قرن 19 دانست که نام آن از اسم ملکه ویکتوریا گرفته شده است . در این سبک به عناصر تزیینی از پرده و لوستر گرفته تا گچبری ها و کنده کاری های روی چوب های کمدها و ... اهمیت زیادی داده می شود . به طور کلی این سبک را می توان یک سبک عاشقانه و همچنین شاعرانه دانست .

نکات قابل توجه در اغلب طراحی ویلا هایی که به سبک ویکتوریایی هستند عبارتند از :

  • طراحی آشپزخانه های کوچک و یا مخفی

در ویلاهای به سبک ویکتوریایی اغلب آشپزخانه ها فضایی برای خدمتکارها بود و به همین دلیل این فضا نباید خیلی در دید مهمانان و افراد مختلف قرار می گرفت . اما خب امروزه با توجه به تغییراتی که در ساختار خانه ها و ویلاها ایجاد شده است . می توان گفت این مسئله آنقدرها هم دیگر جدی گرفته نمی شود و حائز اهمیت نیست .

  • طراحی ایوان هایی در پشت ویلا

ایوان هایی که در پشت ویلا طراحی می شده است . اغلب دارای مساحت زیادی بودند و امروزه آن را به باغ پشت ویلا متصل می نمایند . وجود فضایی در پشت ویلا به رمز و راز بیشتر خانه های ویکتوریایی کمک می کرد .

طراحی ویلا ویکتوریایی با تمام جزئیات

  • عدم وجود پارکینگ در ویلا

از آنجایی که زمان وجود سبک ویکتوریایی ماشین هنور اختراع نشده بود . ویلا ها نیازی به پارکینگ نداشتند و امروزه نیز صاحبان بسیاری از خانه ها و ویلاهای قدیمی ویکتوریایی ماشین های خود را یا در باغ ویلا و یا در پارکینگ های اطراف پارک می کنند . البته که خانه هایی که امروزه به سبک ویکتوریایی ساخته و طراحی می شوند دارای پارکینگ می باشند .

  • وجود شومینه در فضاهای بزرگ ویلا مانند پذیرایی و نشیمن و ...

در تمای فضاهای بزرگ ویلاهای ویکتوریایی و حتی در بعضی از ویلاها در فضاهای کوچکتر نیز شومینه طراحی می شده است . چرا که در آن زمان راهی جز شومینه برای گرم کردن خانه وجود نداشت و تامین رفاه در این سبک ویلا دارای اهمیت بسیاری بوده است .

  • استفاده از کاشی های خاص برای پوشاندن کف ویلاها

در طراحی ویلا و باغ به سبک ویکتوریایی استفاده از کاشی برای پوشاندن کف فضاهایی مانند آشپزخانه ، ایوان و راهرو بسیار رواج دارد . اصولا از کاشی های سفالی و یا کاشی های سفید و مشکی و کاشی هایی که دارای اشکال هندسی هستند برای این کار استفاده می شود .

  • طراحی ایوانی در جلوی ویلا

اغلب خانه ها و ساختمان هایی که به سبک ویکتوریایی طراحی می شوند . دارای یک فضایی در جلوی ساختمان هستند که نشان دهنده ی ورودی خانه و ساختمان می باشد و این فضا را اکثرا با طراحی ایوان ها مشخص می کنند . ایوان ها اغلب دارای چند پله بوده و سپس به در ورودی خانه می رسد . در واقع ایوان را می توان به طور کلی یکی از اساسی ترین و اصلی ترین عناصر و فضاها در طراحی ویلاها به سبک ویکتوریایی دانست .

طراحی ویلا ویکتوریایی با تمام جزئیات

  • گچ کاری در فضاهای داخلی

در طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی نما ویلا به سبک ویکتوریایی می توان گچ کاری هایی را مشاهده نمود که باز با توجه به هزینه ای کارفرما توانسته است برای انجام پروژه صرف کرده باشد . این گچ بری ها می توانند بسیار ریز و نفیس و با جزییات باشند و یا می توانند خیلی ساده و به صورت کلی باشند .

طراحی ویلا ویکتوریایی با تمام جزئیات

  • توجه به سقف در طراحی نما ویلا به سبک ویکتوریایی

سقف ها در سبک ویکتوریایی به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که کاملا در چشم بوده و توجه ها را خود جلب کنند . برای مثال می توان به این نکته اشاره نمود که رنگ سقف ها اصولا در این ویلاها با رنگ بدنه و نمای ویلا متفاوت بوده و تاریک می باشد تا در تضاد کامل باشد .

  • استفاده از سنگ و آجر در طراحی نما ویلا

استفاده از سنگ و آجر در طراحی نما ویلا به سبک ویکتوریایی بسیار پر طرفدار می باشد و حس و حالی شبیه به قصر به ویلاها می دهد . در واقع به کمک این متریال ها می توان یک طراحی ویلا لوکس را در اختیار داشت و در نهایت به یک ویلای بسیار زیبا و منحصر به فرد رسید . از نکات مثبت این متریال ها این است که در کشور ما ایران نیز بسیار پر طرفدار بود و به راحتی در دسترس می باشند و می توان به خوبی از آن ها برای طراحی نما ویلا بهره برد .

  • ویلاهایی چند طبقه

اصولا ویلاهای به سبک ویکتوریایی با توجه به این که این سبک خود را بیشتر در خانه ها و ساختمان های چند طبقه نشان می دهد و می تواند فاخرتر باشد ، به صورت دو یا سه طبقه ساخته می شوند . در این صورت می توان تمامی ویژگی های این سبک را در نمای ویلا نمایان نمود .

طراحی ویلا ویکتوریایی با تمام جزئیات

  • و ...

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به سبک ویکتوریایی :

  • استفاده از عناصر تزیینی تجملاتی و با شکوه

استفاده از ظروف خاص و تزیینی چینی ، کریستال ها و انواع گلدان های پر نقش ، مجسمه های ظریف و ... در فضای داخلی ویلاهای سبک ویکتوریایی می تواند انتخابی درست و به جا باشد که باعث رویایی شدن و زیباتر شدن ویلا می شود .

  • استفاده از مبلمان هایی با طرح های کلاسیک و یا گوتیک

در سبک ویکتوریایی اغلب از مبلمان های سبک گوتیک و یا سبک کلاسیک استفاده می کنند . البته از مبلمان های بزرگی که دارای انحنا نیز می باشند ، برای فضای پذیرایی و یا اتاق خواب های بزرگ نیز استفاده می کنند . اصولا مبلمان ها در این سبک از آنجایی که هیچ نقطه ای در سبک ویکتوریایی نباید بدون جزییات باشد نیز دارای کنده کاری هایی روی دسته هاشان می باشند .

طراحی ویلا ویکتوریایی با تمام جزئیات

  • توجه به کفپوش فضاهای مختلف

در سبک ویکتوریایی هیچ سطحی نباید بدون کار باشد . برای دیوارها می توان از گچبری ها و کاغذ دیواری هایی با نقش و نگارهای ظریف و ریز و برای کف نیز می توان از کاشی ها و پارکت ها در جای مناسب خود استفاده نمود . همچنین سقف ویلاها در این سبک دارای گچبری ها و نقاشی هایی نیز می باشند .

  • استفاده از انواع پرده های مخمل فاخر

اگر شما علاقه ای به داشتن ویلای کم نور دارید می توانید پنجره های خود را با پرده های مخمل بپوشانید که به خوبی با شبک ویکتوریای همخوانی دارد و اگر به ویلایی روشن علاقه مندید می توانید در زیر پرده ی مخمل از پرده ی حریر استفاده کنید و پرده ی مخمل را به کنار زده و به عنوان عنصری تزیینی به آن نگاه کنید . این نوع پارچه نوعی حس اشرافی و فاخر در خود دارد که به خوبی با ویژگی های این سبک همخوانی دارد .

  • توجه به نوع نورپردازی

نورپردازی در تمامی سبک ها و در تمامی فضاها دارای اهمیت می باشد و سبک ویکتوریایی در طراحی ویلا نیز از آن مستثنا نمی باشد . در نورپردازی این سبک امروزه از لامپ های تیفانی استفاده می شود که باعث القای حسی رویایی در فضا شده و به خوبی با این سبک همخوانی دارد .

طراحی ویلا ویکتوریایی با تمام جزئیات 

کلام آخر

شرکت معماری هیرادانا می تواند در زمینه طراحی نما ویلا و طراحی داخلی ویلا و ... به سبک ویکتوریایی با توجه به ترندهای روز دنیا و ویژگی های اصیل این سبک به خوبی به شما کمک کنید . شما با ارتباط برقرار کردن با این شرکت می توانید از خدمات آن همین امروز بهره مند شوید .

9 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات