طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی ویلا های مدرن رودخانه یانگ چنگ و بررسی آن

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 28 دی 1400 در ساعت 9 : 49 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ویلاها را به طور کلی می توان خانه های بسیار بزرگی دانست که دارای امکانات رفاهی و فضایی بسیاری می باشند . برای اولین بار ساخت ویلا در ایتالیا و طبیعت فوق العاده ی آن اتفاق افتاد . این چیزی است که بررسی های تاریخی و معماری به ما می گویند . اما می توان با اطمینان گفت که پس از آن به دیگر کشورهای اروپایی و سپس به دیگر مناطق جهان ساخت این گونه خانه ها کشیده شد و مورد توجه بسیاری از افراد به خصوص ثروتمندان قرار گرفت . از آنجایی که ویلاها اصولا برای گذراندن تعطیلات و یا آخر هفته ای خوش با دوستان و آشنایان در جایی به دور از سر و صدا و با آب و هوایی خوش ، ساخته می شوند باید توجه نمود که چشم انداز و طبیعت زمینی که برای طراحی ویلا مورد استفاده قرار می گیرد زیبا و چشم نواز باشد . همچنین برای ساخت ویلا از ابتدا تا کنون سبک های مختلفی وجود داشته و دارد که از جمله ی آن ها می توان به سبک کلاسیک ، سبک مدرن ، سبک مینیمال ، سبک روستیک ، سبک شرقی ، سبک اسکاندیناوی و ... اشاره نمود .

 

نکات مورد نظر برای طراحی ویلا :

در طراحی ویلا برای داشتن یک ویلایی که دارای امکانات رفاهی مناسب باشد ، باید توجه نمود که در ابتدا منطقه و زمین مورد نظر دارای زیبایی ها و کیفیت خوبی باشد . همچنین باید در نظر گرفت که منطقه دارای حداقل امکانات رفاهی مانند آب و برق و گاز و امکاناتی عمومی مانند پمپ بنزین و درمانگاه و سوپر مارکت و ... نیز باشد . از دیگر نکاتی که در طراحی ویلا باید به آن ها توجه نمود بودجه ی کارفرما و ارزش اقتصادی ای که ویلاها و زمین های اطراف دارند و آب و هوا و اقلیم منطقه می باشد .

 طراحی ویلا های مدرن رودخانه یانگ چنگ و بررسی آن

طراحی ویلا به سبک مدرن :

همانطور که گفتیم در ویلا سازی سبک های مختلفی وجود دارد که یکی از محبوب ترین این سبک ها در سرتاسر دنیا سبک مدرن می باشد . سبک مدرن به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارا می باشد ، توانسته است افراد زیادی را در سرتا سر دنیا به خود مجذوب کند . یکی از مزیت های بزرگ این سبک انعطاف گسترده ای است که در بعدهای مختلف طراحی دارا می باشد که باعث گشته تا معماران بتوانند کارهای خارق العاده و بسیار جدیدی را به وسیله ی این سبک طراحی نموده و به اجرا در بیاورند .

 

ویژگی های سبک مدرن در طراحی ویلا :

  • توجه به سادگی در عین زیبایی

یکی از اولین نکات مورد توجه که حتما باید در ورند طراحی و اجرای ویلاهای سبک مدرن به آن دقت نمود سادگی می باشد . سبک مدرن تمام تمرکز خود را روی ستایش سادگی گذاشته است و تاکید دارد که با سادگی نیز می توان کارهای فوق العاده را خلق نمود و طی سال ها حضور خود توانسته است این نکته را به اثبات برساند .

  • استفاده از احجام ساده

استفاده از احجام ساده و مکعبی در طراحی ویلاهای سبک مدرن سبب می شود تا این ویلاها همیشه زیبایی خود را حفظ کره و همچنین کمترین آسیب و سختی را به طبیعت وارد کنند . از نکات بارز اهمیت این ویلاها این است که با طبیعت به طور کلی کنار آمده و سعی در مقابله با آن ندارند که این را از احجام کلی ای که در طراحی آن ها استفاده می شود می توان مشاهده نمود .

  • استفاده از نور طبیعی به طور گسترده

در ویلاهای به سبک مدرن به بازشوها و پنجره ها به طور کلی اهمیت زیادی داده می شود . آن ها را با قاب هایی زیبا مزین نموده و به نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی آن به این وسیله جلوه ای زیبا می بخشند . همچنین از آنجایی که ویلاهای سبک مدرن به وارد کردن نور طبیعی به داخل خانه بسیار علاقه مند می باشند ، از پنجره ها و بازشوهای بزرگ و سرتاسری در طراحی آن ها استفاده می شود .

طراحی ویلا های مدرن رودخانه یانگ چنگ و بررسی آن

  • توجه به چشم اندازها

گفتیم که به طور کلی در طراحی ویلا باید به چشم اندازها و لنداسکیپ ویلا توجه ویژه ای نشان داد . حال باید دقت نمود که سبک مدرن در طراحی ویلا این طبیعت را بیش از هر چیزی مورد اهمیت قرار می دهد و تمایل دارد که بتواند از زیبایی طبیعت به اندازه ی نامحدود بهره ببرد . به همین دلیل با استفاده از بازشوهای بزرگ و یا طراحی فضاهایی مشترک که هم داخلی و هم بیرونی محسوب شوند سعی در وارد کردن طبیعت به داخل ویلا دارد .

  • استفاده از متریال و رنگ به صورت محدود

در سبک مدرن نمی توان از متریال ها و رنگ ها به صورت اغراق شده استفاده نمود . اصولا در طراحی ویلا به سبک مدرن از یک یا دو و یا نهایتا سه متریال و رنگ استفاده می شود که این رنگ ها اصولا رنگ های خنثی و ساده می باشند و متریال ها هم شامل شیشه ، چوب ، کامپوزیت ، بتن و ... می باشند که با یکدیگر ترکیب شده و کاری خاص را ایجاد می نمایند .

  • و ...

ویلای رودخانه یانگ چنگ :

ویلای رودخانه یانگ چنگ را می توان یک ویلای کاملا امروزی و مدرن در نظر گرفت که با سبک و روش زندگی چینی ها عجین شده است . معمار در طراحی این ویلا با این تفکر که زندگی ما منعکس کننده روابط پیچیده ما با اطرافیانمان می باشد و باید به گونه ای باشد که با تفاوت شخصیتی و فرهنگی یکدیگر کنار بیاییم دست به طراحی این ویلا زده است . این ویلا با کانسپت پویایی فضا و تغییر در عین سکون و برای فراهم نمودن مهمترین نکته ی یک خانه یعنی آسایش طراحی و به اجرا درآمده است . همچنین معمار تمام تلاشش را کرده است تا از لنداسکیپ بهترین بهره را برده ولی در عین حال آسیبی به آن وارد نکند که این را به خوبی در کار وی می توان مشاهده نمود . همچنین طراحی و دکوراسیون داخلی این خانه بر پایه ی دو چیز بنا شده است که عبارتند از : سازه سفید شناور در بالای فضا و دیوارهای آجری ای که عایق بندی شده اند . از نکات بارز و ریزی که طراح به آن توجه نشان داده است و باعث خاص تر شدن این ویلا گشته ، انعکاس طرح ویلا در رودخانه و نهایتا زیباتر شدن فضا می باشد .

طراحی ویلا های مدرن رودخانه یانگ چنگ و بررسی آن

کلام آخر :

همانطور که در مطالب بالا مطالعه کردید ویلا را می توان به طور کلی خانه هایی که برای رفع نیازهای فضایی مختلف افراد می باشد معرفی نمود و همانطور که گفتیم در طراحی ویلا سبک های مختلفی نیز وجود دارد که برای رسیدن به این سبک ها باید در روند طراحی و اجرا به تک تک ویژگی های منحصر به فرد آن سبک ها دقت نموده و آن ها را در کارها دخیل کنیم تا در نهایت بتوانیم بگوییم ویلایی به فلان سبک ساخته ایم . یکی از ویلاهای معروف سبک مدرن ویلای رودخانه ی یانگ چنگ می باشد که دارای سادگی و در عین حال خلوص و زیبایی خاصی می باشد که به خوبی توانسته است تفکرات و کانسپتی که معمار در ذهن داشته است را در خود منعکس کند . برای داشتن ویلایی با طراحی های منحصر به فرد باید به سراغ متخصصین با تجربه بروید . شرکت معماری هیرادانا یکی از جمله شرکت های کشورمان ایران می باشد که کارهای زیادی در زمینه های مختلف معماری مانند طراحی ویلا ، طراحی نما ، بازسازی ساختمان ، بازسازی منزل ، دکوراسیون داخلی و ... در سرتاسر ایران و حتی کشورهای همسایه انجام داده است و دارای کارنامه ی پرباری می باشد . با تکیه بر تجربه ی مهندسین و طراحان این شرکت و با سپردن پروژه ی خود به این مجموعه می توانید از نتیجه ی رضایت بخش آن اطمینان داشته باشید .

7 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات