طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی ویلا مطابق برترین ترند های روز دنیا را بشناسیم

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 30 آذر 1400 در ساعت 13 : 33 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ویلا را می توان خانه هایی بسیار بزرگ دانست که دارای باغ می باشند و اغلب در اطراف شهرها ساخته می شوند . این خانه ها به این منظور که افراد اوقات فراغت و تعطیلات و آخر هفته های خود را در آن به خوشی بگذرانند ساخته می شوند . به همین دلیل معماران و طراحان در ساخت و طراحی ویلا تمام تلاششان را می کنند که سلیقه و علایق مختلف و شخصیت افراد صاحب ویلا را بدانند تا بتوانند فضاهایی را در آن طراحی کنند که به رفع نیازهای مختلف افراد منجر شود . در واقع ویلاها را می توان خانه هایی دانست که دارای فضاهایی با کیفیت بیشتر و بهتر می باشند و همچنین دارای آب و هوا و ویویی زیباتر نیز می باشند . طبق آنچه از بررسی های معمارانه و تاریخی مشخص می باشد . ویلاها اولین بار در اروپا و در مناطق زیبای کشور ایتالیا ساخته شده اند و بعدها به دیگر کشورهای اروپایی و سپس به دیگر قاره ها کشیده شده اند .

 

سبک های ترند در طراحی ویلا در اروپا از زبان شرکت معماری هیرادنا :

طی سال های طولانی از شروع ساخت ویلاها در سرتاسر دنیا ، روش ها و سبک های جدید و متنوعی پدید آمده اند که هر کدام از این سبک ها دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشند و برای داشتن یک ویلا به یکی از این سبک ها باید ویژگی ها و نکات مهم آن را در طراحی اعمال کرد تا بتوان به نتیجه ی دلخواه رسید . حال از بین تمامی سبک ها بعضی از آن ها از محبوبیت بیشتری میان افراد در دنیا به خصوص اروپا برخودار می باشند که هم در طراحی ویلا و هم در بازسازی ویلا مورد استفاده قرار می گیرند و این سبک ها عبارتند از :

طراحی ویلا مطابق برترین ترند های روز دنیا را بشناسیم

  • سبک کلاسیک در طراحی ویلا

سبک کلاسیک را در ویلا سازی می توان یکی از قدیمی ترین و اصیل ترین سبک ها دانست . ویلاهای به سبک کلاسیک دارای ویژگی های خاصی می باشند که این ویژگی ها از آنجایی که با گذشت سال ها همچنان روی بورس هستند توانسته اند زیبایی خود را حفظ کنند .

کاربرد های دکوراسیون کلاسیک در روند طراحی دکوراسیون ویلا :

  • حفظ اصالت

سبک کلاسیک همانطور که گفتیم یکی از قدیمی ترین سبک ها در معماری و طراحی ویلا می باشد و از ابتدا دارای اصولی بوده است که به واسطه ی این اصول به اصالت و شکوه و جلالی که دارد معروف گشته است . این سبک همچنان در زمینه های مختلف هنری تلاش خود را می کند تا اصالت و شکوه خود را حفظ کرده و در کنار آن ها دارای زیبایی و حس گرمابخشی نیز باشد .

  • تعادل ، نظم و تقارن

یکی از اصلی ترین اصل ها و قوانین سبک کلاسیک در طراحی ویلا و طراحی نما ویلا رعایت تقارن در طراحی عناصر و جزییات و حفظ تعادل و نظم در تک تک جزییات می باشد . این نکته را می توان مهم ترین نکته در سبک کلاسیک دانست و به همین دلیل در طراحی حتما باید آن را رعایت نمود . زیبایی شناسی در سبک کلاسیک را می توان با تقارن آن مشاهده و قضاوت نمود .

  • استفاده از رنگ های گرم

یکی دیگر از نکاتی که در طراحی ویلا به سبک کلاسیک حتما باید رعایت نمود ، استفاده از رنگ های گرم مانند قهوه ای ، بژ ، کرم و ... می باشد . رنگ هایی مانند قرمز و نارنجی و ... که کمی جسورانه و تند به نظر می رسند در این سبک هیچ جایگاهی ندارند . به وسیله ی استفاده از رنگ های گرم این سبک سعی دارد تا حس اصالت و وقار و همچنین گرما را بیش از پیش به محیط ببخشد . به مخاطب خود القا کند .

  • استفاده از تزیینات

این سبک را می توان یکی از معدود سبک هایی دانست که دارای جزییات و تزیینات زیادی می باشد . در طراحی نما ویلا و طراحی داخلی ویلا به سبک کلاسیک می توان از تزیینات سر ستون و همچنین عناصر تزیینی مختلف استفاده نمود . البته باید دقت کرد که نباید تزیینات هم اغراق آمیز باشند و باید با کانسپت و سبک کلی کار هماهنگ باشد .

  • و ...
  • سبک مدرن در طراحی ویلا

یکی دیگر از سبک های محبوب در سرتاسر دنیا برای طراحی ویلا سبک مدرن می باشد . این سبک با وجود آن که چند دهه از حضورش در معماری می گذرد ، اما توانسته به دلیل زیبایی ها و ویژگی هایی که دارد طرفداران زیادی را به خود جذب کند .

طراحی ویلا مطابق برترین ترند های روز دنیا را بشناسیم

ویژگی های سبک مدرن در طراحی ویلا :

  • زیبایی در عین سادگی

یکی از ویژگی های اصلی سبک مدرن رعایت سادگی می باشد . این سبک با شعار (کمتر بیشتر است) سال هاست که سادگی را از اصلی ترین اصول خود قرار داده است و در تلاش است که زیبایی را در کنار سادگی در کارهای خود بیاورد . به همین دلیل مهندسین در تمامی مراحل طراحی این گزینه را در نظر می گیرند .

  • استفاده از احجام مکعبی

در سبک مدرن بیشتر از احجام مکعب مستطیلی و مربعی استفاده می شود و از احجام پیچیده و عجیب استفاده نمی شود . یکی از مزیت های مثبتی که استفاده از این احجام در طراحی ویلا دارد این است که با گذر زمان اگر نیاز به اضافه کردن فضاها و حجم های بیشتری بود می توان اضافه نمود و این عمل به دلیل فرم های استفاده شده در سبک مدرن ، حس بد و اضافه ای به مخاطب نمی دهد .

  • استفاده از رنگ ها و متریال ها به صورت محدود

همانطور که گفتیم سادگی یکی از اصلی ترین ویژگی های این سبک می باشد . به همین دلیل برای طراحی ویلا در بخش داخلی و طراحی نما ویلا از متریال های زیادی نمی توان استفاده نمود و همچنین رنگ ها هم باید محدود باشند . به طوری که به طور کلی تنوع رنگ و متریال دو یا سه تا می تواند باشد . از جمله متریال های محبوب در سبک مدرن می توان به سیمان ، بتن و کامپوزیت اشاره نمود و از جمله رنگ هایی که در این سبک مورد استفاده قرار می گیرد به انواع رنگ های خنثی می توان اشاره نمود . البته در این سبک از رنگ های دیگر و جسورانه تر هم استفاده می شود اما برای عناصر شاخص مانند مبلمان یا میز و رنگ کابینت ها .

  • سبک مینیمال در طراحی ویلا
  • سبک روستیک در طراحی ویلا
  • و ...

طراحی ویلا مطابق برترین ترند های روز دنیا را بشناسیم

کلام آخر

همانطور که در مطالب بالا مطالعه کردید طراحی ویلا و طراحی نما ویلا دارای سبک ها و ویژگی های مختلفی می باشد که هر کدام از این سبک ها دارای ویژگی ها و مشخصه های منحصر به فرد خود می باشند . برای داشتن یک ویلا با سبکی مشخص باید تمام ویژگی های سبک مورد نظر را در روند طراحی و اجرا رعایت نمود و فقط در این صورت است که می توان گفت ویلا با سبک مشخص ساخته شده است . بعضی از این سبک ها در اروپا از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشند که شرکت معماری هیردانا تلاش خود را کرد تا این سبک ها را در این مقاله به شما معرفی نماید . باید توجه داشته باشید که اگر می خواهید فعالیت هایی در زمینه ی طراحی ویلا و یا بازسازی ویلا و طراحی نما ویلا انجام دهید ، لازم است که از متخصصین و مهندسین این حوزه کمک بگیرید . شرکت معماری هیردانا یکی از شرکت های معروف در سطح کشور می باشد که کارهای زیادی در زمینه های مختلف معماری و دکوراسیون از دکوراسیون اداری و دکوراسیون تجاری گرفته تا بازسازی منزل و بازسازی ویلا و طراحی ویلا و ... انجام داده است و دارای کارنامه ای پربار می باشد . شما با سپردن پروژه ی خود به مهندسین این شرکت می توانید از نتیجه ی رضایت بخش آن مطمئن باشید .

7 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات