طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

شرکت طراحی ویلا در لواسان

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 18 بهمن 1402 در ساعت 11 : 5 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

شرکت طراحی ویلا در لواسان

لواسان منطقه ای نام آشنا برای مردم ساکن در شهر تهران است که از دیرباز به عنوان نزدیکترین ییلاق اطراف تهران مورد توجه قرار داشته است. شهرت این منطقه به دلیل داشتن دید وسیع و چشم انداز به رودخانه جاجرود است. همچنین دریاچه پدید آمده به واسطه سد لتیان نیز از دیگر عوامل مهم و تاثیر گذار برای شهرت منطقه است. لواسان دره ای در دامنه رشته کوه البرز با آب و هوای مطلوب و گیرا است

ساکنین شهرهای بزرگ وکلان شهرها اغلب به دنبال مکانی به دور از هیاهو و آلودگی های موجود در شهر محل سکونت خویش برای گذران تعطیلات خود هستند. به همین دلیل ساخت و طراحی ویلا برای ثروتمندان و کسانی که از توان مالی لازم برخوردار هستند امری عادی و قابل درک خواهد بود.

طراحی ویلا درلواسان

ساخت ویلا در منطقه لواسان از قدمت زیادی برخوردار است اما رونق ویلا سازی در سال های اخیر رشد غیر قابل انکاری داشته است. ساخت و بازسازی ویلا با بهره گیری از سبک های مدرن و کلاسیک، لواسان را به منطقه ای لوکس و پر جاذبه تبدیل نموده است. قیمت بالای زمین مسکونی در لواسان، منطقه را به محله ای اعیان نشین مبدل نموده است.

طراحی کلاسیک و مدرن ویلا در لواسان

طراحی ویلا درلواسان

کلمه ویلا به ساختمان مسکونی گفته می شود که از هر چهار طرف توسط فضای باز احاطه شده باشد. طراحی ویلا کلاسیک و مدرن در لواسان جریان دارد. انتخاب سبک طراحی ویلا به نظر کارفرما مرتبط است. ویژگی طراحی مدرن به کار گیری نمای رومی، دکوراسیون مدرن، فضا سازی مدرن در فضای سبز و محوطه حیاط است. در این سبک ویلا سازی بیشتر از اشکالی نظیر مربع و مستطیل استفاده شده و به خطوط و زوایه ها بسیار توجه می شود.

در طراحی ویلا کلاسیک سعی در ایجاد فضایی با احساس طبیعت در بخش های داخلی و خارجی از جمله نما داشته و در طراحی داخلی کلاسیک از مصالحی از قبیل چوب که به نوعی مصالح کلاسیک محسوب می شود، استفاده می کند.

مجسمه های سنگی در این سبک طراحی به وفور استفاده می شوند. هیچ کدام از دو سبک فوق الذکر برتری نسبت به دیگری ندارند و تنها تمایلات و روحیات کارفرما منجر به انتخاب سبک طراحی ویلا می گردد.

گام های اساسی لازم برای ساخت ویلا در لواسان

گام مهم اول انتخاب یک شرکت معماری با سابقه و خوش نام است که بتواند در تمام مراحل پروژه از پیدا کردن زمین مناسب تا انتهای کار همراهی لازم را داشته باشد، است. گام بعدی مشورت با مشاوران خبره و مهندسان جهت انتخاب مکان ایده آل برای ساخت ویلایی متناسب با نیاز کارفرما است. این بخش نیز به دلیل صرف زیاد و تاثیر فراوان بر نتیجه، حائز اهمیت می باشد.

بعد از انتخاب زمین، پلان مورد نظر کارفرما طرح ریزی می گردد و مجوزهای لازم جهت ساخت اخذ می گردد. طراحان و معمارانی در زمینه طراحی پلان ویلا موفق خواهند بود که پلانی منطبق با درخواست و نیاز کارفرما ارائه دهند. البته نکات فنی طراحی نباید فدای زیبایی و شکوه بنا شود. بهتر است قبل از شروع فاز اجرایی پروژه، هزینه ساخت نیز توسط مهندسین کاربلد تخمین زده شود.

نکات مهم برای طراحی ویلا در لواسان

ضروری است در طراحی ویلا مدرن تناسب قوی بین محوطه خارجی و طراحی دکوراسیون در بخش داخلی برقرار باشد. رنگ های به کار رفته در طراحی داخلی باید هماهنگ بوده و ترکیب آرام بخشی را ایجاد نمایند. اجزای به کار رفته در ساخت ویلا از قبیل پنجره ها ودرها باید باسایر مصالح به کار رفته تناسب و همخوانی داشته باشند. از المان های رایج در طراحی ویلا از قبیل فضای سبز، آلاچیق، آب نما، استخر و مواردی از این دست به خوبی بهره گیری شود.

ویلای لواسان برنده جایزه‌ی ساختمان سال

طراحی ویلا درلواسان

آشنایی با ویلای لواسان که طراحی آن توسط خواهران حریری صورت گرفته است خالی از لطف نیست. این ویلا که برنده جایزه ساختمان سال شد در سال 1395 طراحی گردید. ارزش بالای نهفته در این اثر مربوط به بهره گیری از چشم انداز زیبای فضای بیرون از ویلا در کنار رعایت مسائل اسلامی و در معرض دید نبودن فضای داخلی ویلا از بیرون، می باشد.

در طراحی داخلی این ویلا علاوه بر اینکه می توان از مناظر بکر نهایت استفاده را برد، حریم شخصی و فضای خصوصی نیز به خوبی برای ساکنین تامین گردیده است. نتیجه کار رضایت کامل کارفرما را در پی داشته است.

طراحی ویلا درلواسان

7 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
anita : fogholadeien
0 0
نظر شما چیست ؟
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات