طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی ویلا به سبک کلاسیک

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 6 دی 1399 در ساعت 12 : 49 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ویلاهای سبک کلاسیک یکی از سبک هایی است که از زمان گذشته به دلیل ویژگی هایی که داشته است همیشه مورد توجه مالکان و طراحان بوده است. ستون های بلند، مجسمه ها، سرستون ها، طاق هایی با ارتفاع زیاد، قوس ها، از جمله این ویژگی هایی است که اشاره شد. در طراحی ویلا به سبک کلاسیک، مصالح مورد استفاده شده برای طراحی نما بیشتر از طراحی های سبک دیگر ویلاها است. و از مقدار سنگ بیشتری استفاده می شود که بیشتر مناسب نماهای کلاسیک است. نماهای رومی از جمله نماهای کلاسیک مشهور در ایران است

نورپردازی نمای ویلاهای کلاسیک بسیار مهم است و به زیبایی طراحی ویلا های کلاسیک کمک می کند.

در طراحی داخلی ویلا های به سبک کلاسیک از سنگ های لوکس، دیوارهای مرتفع، ستون های دراز، پنجره های متقارن، مبلمان لوکس و سلطنتی، اشیای تزئینی مانند آینه های دیواری بلند، مجسمه ها و همچنین از رنگ های روشنی مانند سفید، کرمی استفاده می شود.

در طراحی ویلا های سبک کلاسیک و در محوطه از آبنماهای طرح سنتی استفاده می شود.  برای نورپردازی داخل ویلا هم از نور طبیعی و هم مصنوعی استفاده می شود. لازم به ذکر است که طراحی نمای مدرن در ویلاهای سبک کلاسیک به دلیل تزئیناتی که در آن استفاده می شود هزینه مصالح و دستمزد آن بسیار بالا محسوب می شود.

برای کاهش هزینه های ساخت این نوع سبک ویلا  می توانید از مواد جایگزین مانند سیمان در طراحی نما استفاده کرده و تزئینات لوکس را کاهش دهید.

 

ویژگی های ویلاهای کلاسیک

تقارن

تقارن در سبک کلاسیک

در طراحی یک ویلای کلاسیک تقارن و نظم بسیار مهم است و تعادل باید در تمام قسمت های آن دیده می شود. فرش ها، مبلمان، نقاشی های روی دیوار، نقوش سقف و دیوارها همه باید در تعادل و هماهنگی باشد.

برخی از مالکان ممکن است این سبک طراحی را دوست نداشته باشند و سبک های مدرن یا تلفیقی را ترجیح دهند. چون آنها روحیه تنوع طلبی دارند. اما اگر فردی هستید که آرامش بیشتری می خواهید، و در این نوع ویلا احساس آرامش بیشتری می کنید، ساخت یک ویلا کلاسیک احتمالاً مناسب شما خواهد بود.

حاشیه نرم

در طراحی سنتی، معمولاً از زاویه های تیز جلوگیری می شود. و سعی می شود تا حد امکان از خطوط منحنی استفاده شود؛ زیرا احساس آرامش بیشتری دارند.

در چنین تزئیناتی، بالش و مبلمان گرم و نرم به نظر می رسند و خطوط تیز ندارند و از کوسن ها در این نوع دکوراسیون استفاده می شود ؛ تا فضای کلاسیک به فضا ببخشد.

رنگ های محافظه کارانه

در طراحی ویلا های سبک کلاسیک ، برعکس ویلاهای سبک مدرن، از رنگ های خنثی بیشتر استفاده می کنند. رنگ هایی مانند سیاه، سفید، قهوه ای ، برنزی و طلایی از جمله رنگ های خنثی است که در طرح های کلاسیک استفاده می شود.

استفاده از چوب

در طراحی یک ویلای کلاسیک، از چوب و اصطلاحات چوبی مانند قهوه ای استفاده می شود. و این احتمال وجود دارد که نرده ها، سقف ها و به طور کلی نمای ساختمان از چوب های مختلف ساخته شده باشد. که باعث می شود روحیه ای گرم و جذاب بر فضا حاکم شود و حالتی دنج و راحت به فضا ببخشد.

فرش های سنتی

در طراحی داخلی کلاسیک ویلا ها؛ معمولاً از فرش دستباف و سنتی استفاده می شود؛ و فرش هایی با نخ های پلاستیکی و مانند آن در چنین خانه هایی یافت نمی شود.

طرح ها و الگوهای کلاسیک

طراحی ویلا کلاسیک

طرح های چهارخانه، راه راه و گلدار در طراحی داخلی ویلا و نمای بیرونی ویلاهای کلاسیک به کار رفته است.. در طراحی داخلی این نوع ویلا از پرده و پارچه های موج دار و پارکت با طرح های منظم و حساب شده استفاده شده است.

قرنیزها و گچ بری های زیبا

ویلاهای کلاسیک دارای گچ بری و قرنیزهایی با جزئیات زیبا و ، به رنگ های کلاسیکی مانند  رنگ سفید هستند. البته این بدان معنا نیست که باید قرنیزها و گچ کاری طراحی شود. اما لازم است عنصر تعادل را که مشخصه یک طراحی کلاسیک است، مشاهده کنید.

5 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات