طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی ویلا به سبک مینیمال چه ویژگی هایی دارد ؟

بازگشت به لیست مقالات » | جمعه 29 مرداد 1400 در ساعت 14 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این مقاله از شرکت دکوراسیون هیرادانا با یکی دیگر از سبک های معماری به نام مینیمال در طراحی ویلا آشنا خواهیم شد .

مینیمالیست به معنای حداقل گرایی و ریشه در معماری مدرن دارد . در این سبک تمام فضا ها در اوج سادگی طراحی می شوند و هیچ گونه عناصر اضافی و یا طرح های پیچیده در فضا مشاهده نمی شود .

طراحی ویلا به سبک مینیمال یکی از سبک هایی می باشد که با هدف طراحی در اوج سادگی و همچنین پرهیز از طرح ها و عناصر اضافی طراحی و اجرا می‌ شود .

در حقیقت در سبک مینیمال ساده گرایی سبک مدرن به اوج خود می‌ رسد و تنها تاکید آن بر ضرورت و عملکرد گرایی می باشد .

در حقیقت مینیمالیست سبکی جهانی بوده و مختص یک فرهنگ ، مکان یا منطقه خاص نمی باشد .

طراحی ویلا به سبک مینیمال چه ویژگی هایی دارد ؟

  • ویژگی های سبک مینیمالیست

در طراحی ویلا به سبک مینیمال ترکیب احجام ساده فرم اصلی ساختمان را شکل می دهد از پرکاربردترین فرم ها در این سبک می توان به فرم مکعب مستطیل اشاره کرد که اغلب به صورت خطی و کشیده از آن استفاده می شود .

یکی از شاخصه های اصلی در طراحی نمای ویلاهای مینیمالیست استفاده از سطوح صاف و یکدست بدون هیچگونه تزیینات اضافی و یا المان های الحاقی می باشد .

اصول و قواعد سادگی در طراحی در مورد انتخاب متریال نیز صدق می کند و در این سبک اغلب از یک یا نهایت دو متریال در طراحی استفاده می شود .

یکی از پرکاربرد ترین و معروف ترین ترکیب ها برای ویلاهای مدرن ترکیب بتن با شیشه می باشد . این ترکیب باعث ایجاد ظاهری فوق العاده مینیمال و زیبا می شود .

دکوراسیون داخلی نیز از اصول سادگی و پرهیز از عناصر اضافی پیروی میکند . البته این به این معنا نیست که فضاهایی که به سبک مینیمال طراحی می‌شوند ، بسیار بی روح و خشک و خالی هستند ، بلکه این رویکرد به معنای چیدمان صحیح و اصولی اجزا و عناصر است که در فضا برای افراد کاربرد داشته باشد و باعث ایجاد فضایی آرام بخش می شود .

در دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف با چیدمان مبلمان اختلاف متریال و اختلاف سطح از هم جدا می شوند .

برای ویلاهایی که به سبک مینیمال طراحی می شوند ، باید از مبلمانی که دارای فرم های خاص و به دور از تزیینات و طرح‌ های پیچیده هستند و دارای ظاهری ساده می باشند استفاده کرد . این مبلمان اغلب به رنگ های سفید ، خاکستری و یا رنگ های روشن و خنثی انتخاب می شود .

سادگی مبلمان این سبک به معنای عدم جذابیت آن نمی ‌باشد و در این سبک با استفاده از طرح های خاص و خلاقانه مبلمان ساده ، زیبا ، شیک و راحتی طراحی می‌ کنند .

این سادگی و حداقل گرایی علاوه بر طراحی دکوراسیون داخلی ویلا در طراحی نمای آن و در محوطه سازی ویلا نیز رعایت می شود .

محوطه سازی ویلا به این سبک بسیار ساده ، زیبا و آرامبخش طراحی و اجرا می شود و برای تفکیک فضاها نیز می توانید از سکو های بتنی استفاده کنید .

  • رنگ های پرکاربرد

در طراحی ویلا های سبک مینیمال اغلب از رنگ‌ های خنثی و روشن استفاده می شود . رنگ سفید پرکاربرد ترین رنگ در طراحی ویلا های این سبک می باشد . از دیگر رنگ های پرکاربرد میتوان به رنگ خاکستری ، بژ و … اشاره کرد .

  • طراحی پلان باز

یکی دیگر از ویژگی های طراحی ویلا به سبک مینیمال طراحی پلان های باز یا یکسره می باشد .

ویلاهای این سبک با کمترین اجزای صلب و دیوارها طراحی می شوند و تنها در موارد ضروری از دیوار و مرزبندی استفاده می شود و با چیدمان ، اختلاف سطح و اختلاف متریال جدا سازی فضاها انجام می گیرد . به این ترتیب فضاهایی که دارای کاربری های به هم مرتبط هستند به صورت یکسره طراحی می شود .

طراحی ویلا به سبک مینیمال چه ویژگی هایی دارد ؟

  • استفاده از شیشه

شیشه یکی از پرکاربرد ترین متریال ها در طراحی ویلا های سبک مینیمال می باشد .

با استفاده از سطوح شیشه ای در دکوراسیون داخلی شما میتوانید مدرن گرایی و تکنولوژی را در محیط القا کنید .

استفاده از پنجره های بزرگ و یکسره در این سبک بسیار رایج می باشد . بدین ترتیب شما می توانید با فضای سبز اطراف ویلای خود ارتباط داشته و به گونه‌دای طبیعت را وارد فضای داخلی ویلای خود کنید .

با استفاده از پنجره های بزرگ و یکسره در قسمت های مختلف از جمله قسمت نشیمن می‌ توانید دید مناسب و خوبی نسبت به منظره اطراف ویلای خود داشته باشید . علاوه بر آن استفاده از پنجره های بزرگ و یکسره باعث استفاده حداکثری از نور طبیعی خورشید می گردد .

البته از شیشه می‌توان در سایر بخش ها از جمله پله و باز شو ها نیز استفاده کرد . علاوه بر آن‌ میتوان از آن به جای نرد برای پله ها و یا تراس ویلای خود استفاده کنید .

شرکت دکوراسیون هیرادانا آماده خدمات رسانی در زمینه طراحی ویلا ، بازسازی ویلا و ... برای کارفرمایان عزیز میباشد .

7 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات