طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی ویلا به سبک مدرن قسمت اول

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 2 تير 1400 در ساعت 10 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید با طراحی دقیق و اصولی فضایی آرام  و دلنشین برای ساکنان ایجاد کرد . امروزه ویلاها و خانه های مدرن در میان سبک های گوناگونی که برای طراحی وجود دارد از محبوبیت بسیاری برخوردار است .

طراحی ویلا به سبک مدرن قسمت اول

 در این مقاله شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا قصد داریم نکات مهم در طراحی ویلای مدرن را به شما عزیزان ارائه دهیم باما همراه باشید ؛

  • سبک مدرن

در گام اول در طراحی به سبک مدرن باید توجه داشته باشید که طرح ها قابل فهم و ساده اجرا شوند و برای مطمئن شدن از اینکه ویلای شما درست و صحیح طراحی شده است باید از مصالح و رنگ ها به درستی بکار ببرید .

یکی از ویژگی های بارز سبک مدرن در طراحی ویلای مدرن حضور سادگی در طراحی است . در سبک مدرن از خطوط صاف و بدون شکستگی در طراحی استفاده می کنند .

در این سبک در چیدمان و طراحی داخلی تنها از لوازم ضروری استفاده می کنند و جزئیات غیر ضروری در این سبک جایی ندارد .

استفاده از رنگ های خنثی و تک رنگ نیز در دکوراسیون در سبک مدرن بسیار رایج می باشد . 

طراحی ویلا به سبک مدرن قسمت اول

در این سبک تا جایی که امکان دارد چیدمان وسایل و دکوراسیون به شکل کاربردی انجام می شود تا فضایی بی جهت اشغال نشود .

یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص این سبک وجود نظم و ترتیب در فضا است که این ویژگی باعث ایجاد فضای کاملاً دلنشین و دور از استرس برای افراد  شود . 

  • اصول طراحی ویلای مدرن

عملکردی بودن فضا یکی از مهمترین اصول طراحی در طراحی ویلای مدرن می باشد در این سبک عملکرد بنیان طراحی‌های مدرن است و در حقیقت فرم از عملکرد پیروی می کند .

در سبک مدرن تکنولوژی و مینیمالیسم نقش اساسی را شامل می شوند و در طراحی و اجرا استفاده از تکنولوژی های جدید ، استفاده از اسکلت فلزی ، پنجره های سرتاسری و اسکلت بتنی از ویژگی های اصلی طراحی مدرن می باشد .

طراحی ویلا به سبک مدرن قسمت اول

  • عملکرد در طراحی ویلای مدرن

همانگونه که در مطلب بالا گفته شد عملکرد نقش اساسی در طراحی ویلای مدرن و هر گونه طراحی مدرن دارد . به همین خاطر در ابتدای طراحی باید مشخص کنید که چه نوع محیطی در نظر دارید و بر اساس همان نیاز طراحی را انجام دهید .

در مرحله بعدی فرم و زیبایی ساختمان اهمیت زیادی دارد که باید فضا با توجه به نیازهای کاربران و بر اساس سلیقه و سبک زندگی آنها طراحی شود .

همه چیز در طراحی ویلای مدرن باید عملکردی و کاربردی اجرا شود .

  • انتخاب رنگ

معمولاً در طراحی های سبک مدرن از رنگها به شکل ترکیبی و خنثی و رنگ های روشن به کار برده می شود .

شما نسبت به سلیقه خود می توانید رنگ ها را انتخاب کنید البته توجه داشته باشید که در ترکیب رنگ ها تعادل بصری را ایجاد کنید تا محیطی دلنشین و آرام ایجاد شود .

 رنگهای پر کاربرد در طراحی ویلاهای مدرن شامل رنگ هایی نظیر کرم ، قهوه‌ای ، نارنجی ، خاکستری ، مشکی ، قرمزآلبالویی ، نقره‌ای و... هستند .

  • طراحی پنجره های ویلا

در طراحی ویلای مدرن می توانید از پنجره های وسیع و بزرگ و سرتاسری استفاده کنید . اکثراً در طراحی نمای بناهای این سبک از سطوح وسیع شیشه ای استفاده می کنند . این سطوح زیبایی خاصی را در نماها ایجاد می‌کند و علاوه بر زیبایی در تامین نور فضای داخلی بسیار موثر است و باعث می شود تا جای امکان از نور طبیعی بهره مند شوید و همچنین باعث ایجاد ظاهری مدرن در ویلای شما می شود .

طراحی ویلا به سبک مدرن قسمت اول

  • نورپردازی ویلای مدرن

از دیگر نکات مهم طراحی ویلای مدرن نورپردازی است که حتماً باید دقیق و اصولی اجرا شود .

برای نورپردازی ویلای مدرن شما می توانید از انواع چراغ ها مانند : چراغ های دیواری و سقفی ، نورپردازی در کف ویلا و همچنین از نور های نقطه ای  استفاده کنید .

  • خصوصیات ویلای مدرن

۱- اهمیت به سادگی در طراحی

۲- اهمیت به کاربردی بودن فضا

۳-ایجاد حس آرامش در فضاهای داخلی ویلا

۴-احترام گذاشتن به طبیعت و محیط زیست

۵-ایجاد محیطی آرام و دلنشین برای افراد

۶- استفاده حداکثری از نور طبیعی

طراحی ویلا به سبک مدرن قسمت اول

  • مزایای طراحی ویلای مدرن

عناصر معماری در این سبک از طراحی ویلا به شکل دیگری تعریف و تفسیر می ‌شوند .

به عنوان مثال تعادل و تقارن تغییر شکل می یابد و همین امر کمک چشمگیری به معمار می کند تا به دور از دغدغه‌های حفظ فرم ، بر روی عملکرد محیط با بهترین تناسبات تمرکز کند .

به همین خاطر در طراحی پلان ویلای مدرن معمار از ابتکار عمل بیشتری برخوردار می شود .

6 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات