طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی ویلا به سبک روستیک و ویژگی های این سبک

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 1 دی 1400 در ساعت 12 : 52 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
 زندگی شهر نشینی و شلوغ امروزه باعث شده تا بسیاری از افراد به دنبال ساخت ویلا در مناطق بکر و دست نخورده باشند . از این روی می توان گفت طراحی ویلا به یکی از پرطرفدار ترین خدمات معماری مبدل شده است .
یکی از سبک های بسیار پرطرفدار و البته زیبا در زمینه ی طراحی ویلا ، روستیک نام دارد .
شرکت معماری هیرادانا در این مقاله قصد دارد تا شما عزیزان را با سبک روستیک و ویژگی های آن آشنا کند . 

سبک روستیک چیست ؟

قبل از هر چیز به بررسی کلی این سبک خواهیم پرداخت . روستیک کلمه ای لاتین به معنای روستا می باشد . این سبک با سادگی شناخته می شود از این روی برای ساخت ویلا در مناطق بکر کشور بسیار مناسب خواهد بود . متریال های مورد استفاده در این سبک غالبا شکل طبیعی خود را حفظ خواهند کرد . یعنی از پوشش رنگ بر روی آن ها استفاده نخواهد شد .
برای دست یابی به این سبک لازم است تا حد امکان از متریال های طبیعی نظیر چوب و یا سنگ در تمامی بخش های منزل استفاده کنید . وجود عناصر طبیعی در سبک روستیک باعث شده تا به محیطی با آرامش بسیار زیادی دست پیدا کنید .
این سبک از طراحی ویلا ویژگی های بسیار زیادی دارد که هر یک از آن ها با کنار هم قرار گرفتن این سبک را تشکیل می دهد . در ادامه به بررسی مهم ترین ویژگی ها خواهیم پرداخت .

تیرهای چوبی برای سقف

تیر های چوبی به همان شکل ، بدون هیچ رنگ و یا کنده کاری بر روی سقف قرار میگیرند . می توان این نکته را یکی از بارزترین ویژگی های سبک روستیک دانست . شما می توانید به منظور طراحی ویلا به سبک روستیک ، تخته های چوب را به عنوان تیر بر روی سقف نصب کنید . وجود این عنصر آرامش بسیار زیادی به محیط القا خواهد کرد .
 طراحی ویلا به سبک روستیک و ویژگی های این سبک

اسباب و وسایل طبیعی 

در این سبک تا حد امکان دور وسایل مدرن و امروزی را خط بکشید . شما می توانید برای تجهیزاتی نظیر میز و یا صندلی از تکه های برش خورده ی چوب استفاده کنید . استفاده از مجسمه های تمام سنگ نیز گزینه ی بسیار مناسبی به جهت تزئین ویلا می باشد .

گرمایش محیط 

شومینه یکی از پرکاربرد ترین تجهیزات گرمایشی در طراحی ویلا به سبک روستیک می باشد . شما می توانید از شومینه ی هیزمی به این منظور استفاده کنید . به کار بردن سنگ در اندازه های گوناگون می توان پوشش بسیار زیبایی برای دیوارهای شومینه محسوب شود . جالب است بدانید که وجود سنگ و آتش در کنار هم ، انرژی مثبت زیادی به محیط القا خواهد کرد .

اهمیت رنگ در سبک روستیک 

همان طور که تا این جای کار با سبک روستیک آشنا شده اید ، می توانید تا حد زیادی رنگ های مورد استفاده در این سبک را حدس زده باشید .
استفاده از رنگ های طبیعی مانند قهوه ای و یا سبز کاربرد فراوانی در سبک روستیک دارد . بهتر است به منظور ایجاد آرامش در فضا به سراغ رنگ های خنثی و ملایم بروید . استفاده از رنگ های سرد در این سبک از طراحی ویلا چندان پرطرفدار و مورد استفاده قرار نمی گیرد .

چوب های پرطرفدار در سبک روستیک 

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کرده ایم ، چوب یکی از پر کاربرد ترین متریال ها در این سبک می باشد .  برخی از پرکاربرد ترین نوع چوب به شرح زیر می باشد .
• توسکا 
• درخت گردو 
• چوب گیلاس
• کاج

اهمیت فلزات در طراحی ویلا به سبک روستیک 

برای ایجاد تعادل در محیط شما می توانید به صورت محدود از متریال فلز نیز استفاده کنید . شما می توانید از آیتم فلزی در آشپزخانه و یا لوستر استفاده کنید .

آیتم های بزرگ و خشن 

شما می توانید از آیتم های حجیم و البته نامتقارن در هر جایی از ویلا استفاده کنید . اما به یاد داشته باشید که رعایت تعادل در این امر نیز یکی از واجبات می باشد .
میز و صندلی ، گلدان و یا چراغ های تزئینی می توانند در ابعاد بزرگ و نامتقارن در هر جایی از منزل قرار بگیرند .

سرویس بهداشتی و حمام 

شما می توانید از آیتم های چوبی و یا فلزی در این محیط نیز استفاده کنید . به یاد داشته باشید که چوب را قبل از استفاده در سرویس بهداشتی و یا حمام عایق بندی کنید تا در مجاورت رطوبت  آسیب نبیند .
نصب قفسه های فلزی در سرویس بهداشتی یا حمام ظاهر بسیار زیبایی ایجاد خواهد کرد و طراحی ویلا را تا حد زیادی به سبک روستیک نزدیک می شود .
شما می توانید از خوشبو کننده های طبیعی و یا عود نیز در محیط سرویس بهداشتی استفاده کنید .

آیتم های طبیعی و یا وینتیج 

شما می توانید برای آیتم هایی نظیر ظرف و کاسه از طبیعت الهام بگیرید . بشقاب های چوبی و یا کاسه های سنگی گزینه ی بسیار مناسبی به این منظور می باشد .
ظروف وینتیج نیز به عنوان اکسسوری می تواند در بخش های مختلف ویلا قرار بگیرد .

اهمیت گیاهان 

همان طور که می دانید سبک روستیک از طبیعت الهام میگیرد . از این جهت گیاهان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد . 
شما می توانید در هر قسمت از ویلا ، گلدان قرار دهید . گیاهان خانگی بسیار زیادی به این منظور وجود دارد که شما عزیزان می توانید بر اساس سلیقه ی خود حق انتخاب داشته باشید .

نور در طراحی ویلا به سبک روستیک 

نور خورشید اهمیت بسیار زیادی در این سبک دارد . شما می توانید در طول روز از نور خورشید استفاده کنید و در شب نورهای ملایم را به کار ببندید . 
شما می توانید از شمع های عطری نیز به این منظور استفاده کنید . به یاد داشته باشید که حین استفاده از شمع ، ایمنی را نیز رعایت کنید .
 طراحی ویلا به سبک روستیک و ویژگی های این سبک

پارچه و فرش 

شما می توانید از پارچه در بسیاری از بخش های منزل استفاده کنید . پارچه و یا آیتم های دست بافت کاربرد بسیار زیادی دارند . 
استفاده از رو مبلی از جنس کتان و یا ابریشم نیز گزینه ی بسیار پرطرفداری می باشد .
شما می توانید از فرش های دست بافت نیز برای تزئین بخشی از ویلای خود استفاده کنید .

کفپوش 

پرکاربرد ترین متریال کفپوش مورد استفاده در طراحی ویلا به سبک روستیک ، سنگ و چوب می باشد . شما می توانید از چوب با طرح و رنگ های مختلف به این منظور استفاده کنید .

کلام آخر :

در این مقاله شما عزیزان را با طراحی ویلا به سبک روستیک آشنا کرده ایم . این سبک از معماری به دلیل آرامش بخش بودن و استفاده از عناصر طبیعی ، برای ساخت و طراحی ویلا بسیار مناسب می باشد . 
شما عزیزان می توانید به منظور طراحی ویلا بر اساس این سبک با شرکت معماری هیرادانا تماس حاصل بفرمایید . همکاران ما با سال ها تجربه شما عزیزان را در این بخش یاری خواهند کرد .
 
6 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات