طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی ویلا با جذاب ترین ترفند ها و خصوصیات

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 18 بهمن 1402 در ساعت 10 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی ویلا با جذاب ترین ترفند ها

طراحی داخلی فضا، تحت تاثیر عوامل مختلفی صورت می گیرد که از مهم ترین آن ها می توان به کاربری محیط اشاره کرد.

زندگی شهر نشینی باعث شده تا افراد تمایل زیادی برای خرید ویلا در مناطق بکر و خوش آب و هوای کشور داشته باشند. از این روی طراحی ویلا یکی از پروسه هایی است که امروزه تقاضای زیادی برای آن وجود دارد.

بهتر است در این مسیر طولانی و البته دشوار از افراد متخصص یاری بگیرید. زیرا کوچک ترین خطا و یا اشتباه می توان اثرات جبران ناپذیر و هزینه بری برای شما ایجاد کند.

شرکت دکوراسیون هیرادانا با سال ها تجربه در زمینه ی بازسازی ویلا و یا طراحی داخلی دیگر فضاها می تواند گزینه ی مناسبی به این منظور باشد. در این مقاله ما سعی داریم تا شما عزیزان را با یک سری از ترفند های جذاب و خاص که در طراحی ویلا مورد استفاده قرار می گیرد.

تقسیم بندی فضا

در خانه های ویلایی معمولا طراحان با متراژ های بالا روبه رو هستند. از این جهت آن ها می توانند با دست باز اقدام به طراحی داخلی کنند.

می توان ویلا را به بخش های گوناگونی تقسیم بندی کرد. طراحی اتاق مطالعه یا سالن بدنسازی نمونه ای از فضاهای محبوب می باشد که شما می توانید در صورت نیاز بخشی از ویلا را به آن اختصاص دهید.

لازم است بدانید که تقسیم بندی فضا پروسه ای تخصصی می باشد. از این روی بهتر است از شرکت طراحی ویلا که در این زمینه فعالیت می کنند، یاری بجویید.

نورپردازی

نکته ای که ممکن است بسیاری از افراد به آن بی توجهی کنند ، نورپردازی محیط است. شما می توانید با نورپردازی تنوع بسیار زیادی در طراحی ویلا ایجاد کنید.

نورپردازی به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می شود.

در بخش داخلی استفاده از لوستر های فانتزی و یا آباژور گزینه ی بسیار مناسبی می باشد. شما می توانید بر اساس سبک کلی ویلا اقدام به انتخاب این آیتم ها کنید.

در نورپردازی خارجی، نمای بیرونی ویلا تغییر بسیار چشمگیری خواهد داشت و در شب ظاهر بسیار زیبایی برای ویلای شما پدید خواهد آورد.

اگر نمای بیرونی ویلای شما فاقد چراغ به این منظور است، شما می توانید به کمک افراد متخصص اقدام به بازسازی ویلا کنید و این سبک از نورپردازی را در نمای ویلای خود ایجاد کنید.

طراحی ویلا با جذاب ترین ترفند ها و خصوصیات

کفپوش

بسیاری از افراد به هنگام انتخاب کفپوش، تنها برای متریال ارزش قائل می شوند و از اهمیت طرح و رنگ آن غافل اند. کفپوش ها تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ دارند. از این رو افراد می توانند با دست باز اقدام به انتخاب کنند.

شما می توانید هر بخش از ویلا را با یک طرح خاصی از کفپوش تزئین کنید. به یاد داشته باشید که در هنگام انتخاب این آیتم، سبک کلی طراحی داخلی ویلا را نیز در نظر داشته باشید.

طراحی گل و گیاه

استفاده از گیاهان مختلف در محوطه ی ویلا، علاوه بر ایجاد چشم اندازی زیبا آرامش بسیار زیادی نیز با خود به همراه دارد.

ما به شما توصیه می کنیم که هیچ گاه از اهمیت این نکته غافل نشوید و به کمک فردی متخصص اقدام به طراحی و رسیدگی به گیاهان کنید.

شما می توانید بر اساس موقعیت جغرافیایی و سلیقه ی شخصی خود اقدام به انتخاب نوع گیاهان کنید. هم چنین می توانید با قرار دادن تجهیزات مورد نیاز نظیر میز و صندلی فضایی زیبا و البته دلچسب برای فصول مناسب سال طراحی کنید.

استفاده از تجهیزات آبی

در صورت داشتن فضا به اندازه ی کافی می توانید آب نما و یا استخر نیز در محیط بیرونی ویلای خود قرار دهید. این آیتم ها علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا فضای تفریحی مناسبی نیز پدید خواهد آورد.

اگر صاحب یک ویلای قدیمی هستید می توانید به کمک افراد متخصص اقدام به بازسازی ویلا کرده و این آیتم ها را طراحی کنید.

شرکت طراحی ویلا هیرادانا گزینه ی مناسبی به این منظور می باشد.

چیدمان وسایل

چیدمان درست وسایل تاثیر بسیار زیادی بر روی کاربردی شدن فضا می گذارد. بهتر است در انجام این کار از الگوهای خاص پیروی کنید برای مثال قرینه سازی یکی از پرطرفدارترین الگوها می باشد. طراحی داخلی فضا با چیدمان وسایل آغاز می شود پس هیچ گاه از اهمیت این موضوع غافل نشوید.

اکسسوری

به کاربردن وسایل تزئینی یا همان اکسسوری تاثیر بسیار زیادی در طراحی ویلا خواهد گذاشت. این آیتم ها محیط را از یکنواختی خارج و جلوه ای خاص به آن خواهد بخشید. گلدان، تابلوهای نقاشی، مجسمه های کوچک و یا ظروف آنتیک بخشی از اکسسوری های پرطرفدار محسوب می شوند.  هم چنین شما می توانید از این آیتم در نمای بیرونی ویلا نیز استفاده کنید. برای مثال کتیبه های کوچک گزینه ی بسیار خوبی برای نمای بیرونی ویلا می باشد.

دیوارها

شما می توانید برای تزئین دیوارها از کاغذ دیواری و یا رنگ استفاده کنید. کاغذ دیواری های موجود در بازار از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند  از این روی ما این گزینه را به شما پیشنهاد می کنیم. شما می توانید هر قسمت از ویلای خود را با یک طرح خاص از کاغذ دیواری بپوشانید. انتخاب این آیتم تماما به سلیقه ی شما و البته سبک کلی و طراحی ویلا بستگی دارد.

طراحی آشپزخانه

برای ایجاد فضایی دلچسب در آشپزخانه باید به سراغ انتخاب مناسب رنگ ها و نورپردازی بروید. بهتر است از انتخاب رنگ های تند به این منظور خودداری کنید و رنگ های خنثی نظیر طوسی، بژ و یا سفید را جایگزین کنید. در طراحی ویلا های امروزی، مرز خاصی میان آشپزخانه و دیگر فضاها وجود ندارد و معمولا از یک کانتر برای جداسازی این فضا استفاده می شود.

شما می توانید شیرآلات و یا دیگر وسایل موجود در آشپزخانه را نیز بر اساس سبک کلی طراحی داخلی ویلای خود انتخاب کنید.

طراحی ویلا با جذاب ترین ترفند ها و خصوصیات

سرویس بهداشتی و حمام

اکسسوری ها در هر جایی می توانند حضور داشته باشند. شما می توانید در سرویس بهداشتی و یا حمام نیز از عطرهای خوشبو کننده به عنوان اکسسوری استفاده کنید.

نصب قفسه در سرویس بهداشتی و یا حمام به منظور قرار دادن وسایل شخصی نیز گزینه ی بسیار مناسبی می باشد. بهتر است در این دو فضا همواره به سراغ بهترین متریال ها بروید. زیرا در محیط های مرطوب نظیر حمام و یا سرویس بهداشتی امکان آسیب دیدن وسایل در کوتاه مدت وجود دارد.

کلام آخر

در این مقاله شما عزیزان را با برخی از ویژگی ها به منظور طراحی ویلا آشنا کرده ایم . شما می توانید با پیروی از این گزینه ها تغییرات اساسی در طراحی داخلی ویلای خود بوجود بیاورید.

همان طور که پیش تر به این موضوع اشاره کردیم پروسه ی طراحی ویلا و یا بازسازی ویلا امری زمان بر است که نیازمند تخصص و تجربه می باشد.

شرکت دکوراسیون هیرادانا یکی از گزینه های بسیار مناسب به جهت طراحی ویلا و یا طراحی داخلی دیگر محیط ها می باشد. این شرکت با سال ها تجربه در زمینه ی معماری و بازسازی با کادری مجرب می تواند در کوتاه ترین زمان و با بهترین کیفیت شما عزیزان را به سبک دلخواهتان برساند. شما می توانید به جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در این شرکت گفت و گو کنید.

8 / 10
از 14 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات