طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی ویلای دوبلکس و تریبلکس در لواسان

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 7 تير 1400 در ساعت 10 : 59 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

لواسان یکی از نزدیک ترین ییلاقات اطراف تهران است که جاذبه های گردشگری فراوانی را نیز در دل خود جای داده است . کوه مهرچال ، کند علیا ، نیکنام ده ، دشت هویج ، روستای افجه و روستای برگ جهان از نقاط دیدنی واقع شده در منطقه لواسانات هستند . با توجه به فاصله زمانی کم بین پایتخت و این منطقه ، اغلب پایتخت نشینان راغب به تهیه ویلای برای سپری کردن ایام و خاطره سازی در این منطقه هستند .

 طراحی ویلای دوبلکس و تریبلکس در لواسان

لواسانات منطقه ای گران قیمت از نظر ملک و املاک می باشد و ساخت و طراحی ویلا در ابعاد وسیع در این ییلاق از عهده بسیاری از مردم خارج است . از این رو برخی افراد سعی در خرید زمینی هر چند کوچک در منطقه نموده و اقدام به ساخت ویلاهای دوبلکس و تریبلکس در زمین خود می نمایند .

 طراحی ویلای دوبلکس و تریبلکس در لواسان

آنچه از گذشته های دور در رابطه با ویلاهای دوبلکس و تریبلکس به ذهن آدمی متبادر می شود ، ویلاهای فاخری است که ساکنین آن را افراد متمول تشکیل می دهند . اما امروزه با ساخت ویلاهای کوچک دوبلکس و تریبلکس این ذهنیت رو به رنگ باختن است و کم کم حالت اشرافی و ویلاهای لوکس به موارد منحصر به فرد و خاصی محدود می گردد.

 طراحی ویلای دوبلکس و تریبلکس در لواسان

معرفی انواع ویلا

برای ساخت ویلا با توجه به موقعیت مکانی و سایر المان های تاثیر گذار می توان یکی از انواع فلت ، نیم پیلوت ، نیم دوبلکس ، دوبلکس و تریبلکس را برای ساخت ویلا انتخاب نمود .

ویلاهای فلت انواعی از ویلا هستند که در یک طبقه ساخته می شوند و تمامی بخش های ویلا در یک سطح قرار دارند . البته در طراحی این گونه ویلاها معمولا یک متر از زمین ارتفاع در نظر گرفته می شود .

 طراحی ویلای دوبلکس و تریبلکس در لواسان

در طراحی ویلاهای نیم پیلوت شاهد به کارگیری از یک اختلاف سطح در بخشی از بنا و به اندازه نیم طبقه هستیم و تا فضایی جهت ساخت پارکینگ حاصل شود . این سبک از ویلا سازی جلوه زیباتری در مقایسه با ویلای فلت دارد .

نمای ویلا در انواع نیم دوبلکس مشابه با ویلاهای نیم پیلوت است ولی این دو نوع از ویلا تفاوت های عمیقی با هم دارند . در ساخت ویلاهای نیم دوبلکس برای جداسازی فضاها از یکدیگر اختلاف سطح ایجاد می نمایند تا کاربری مناسب تری برای فضا ایجاد شود .

 طراحی ویلای دوبلکس و تریبلکس در لواسان

ویلای دوبلکس به ساختمانی اطلاق می گردد که دید بیرونی آن مشتمل بر دو طبقه مستقل است اما این دو طبقه از طریق پلکانی زیبا در داخل بنا به یکدیگر متصل می شوند و یک واحد کامل را برای سکونت تشکیل می دهند .

ویلاهای تریبلکس را می توان حالت گسترده تر ویلاهای دوبلکس در نظر گرفت زیرا نمای بیرونی این گونه ویلاها مشتمل بر سه طبقه است و طراحی داخلی آنها با استفاده از پله هایی تکمیل می گردد که طبقات را به یکدیکر وصل می کند .

طراحی ویلای دوبلکس در لواسان

همان طور که در قسمت های قبل به آن اشاره شد ، طراحی ویلای دوبلکس در هر منطقه ای ممکن است در ابعاد متفاوتی صورت گیرد . در حالتی که زمین بزرگی برای ساخت ویلا لحاظ شده باشد ، ساخت ویلای دوبلکس به دلیل برخورداری از جلوه فریبنده آن خواهد بود . اما چنانچه زمینی که برای ویلاسازی انتخاب شده است ، مساحت کمی داشته باشد ، ساخت ویلای دوبلکس برای در اختیار قرار دادن فضای بیشتر به ساکنین بدون کم شدن متراز محوطه و فضای سبز است .

 طراحی ویلای دوبلکس و تریبلکس در لواسان

در اغلب ویلاهای دوبلکس ، طبقه اول به سالن پذیرایی و آشپزخانه اختصاص داده می شود و در طبقه دوم اتاق خواب های مورد نظر طراحی و ساخته می شود .

طراحی ویلای تریبلکس در لواسان

چنانچه طراحی و ساخت ویلای دوبلکس فضای کافی را برای ساکنین ایجاد ننماید ، شرکت طراحی ویلا ، طرح و نقشه یک ویلای تریبلکس را به کارفرما پیشنهاد خواهند داد که تامین کننده نیازهای وی باشد . ویلاهای تریبلکس اغلب از امکانات خاص و ویژه ای برخوردار هستند که نمونه آن را در سایر انواع ویلا نمی توان دید . سالن هایی که برای ورزش اعضای خانواده در نظر گرفته می شود ، استخرهای سرپوشیده ، بخش شاه نشین و موارد دیگری از این دست ، مولفه هایی هستند که در طراحی و اجرای ویلای تریبلکس مورد توجه قرار می گیرند .

 طراحی ویلای دوبلکس و تریبلکس در لواسان

در بسیاری از موارد بازسازی ویلا گزینه به صرفه تری خواهد بود .

8 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات