طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی ویلای دوبلکس مدرن

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 3 دی 1399 در ساعت 14 : 51 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه طراحی ویلا یکی از دغدغه  های مهم زندگی می باشد و افراد برای فرار از دود و شلوغی های شهرهای بزرگ ترجیح می دهند که مکانی خلوت، آرام و خوش آب و هوا برای استراحت و تعطیلات خود اختصاص دهد .

امروزه بسیاری از افراد به طراحی ویلای دوبلکس علاقه نشان می دهند . اگر ویلای دوبلکس به درستی طراحی شود می تواند از محوطه و فضای اطراف ویلا چشم انداز خوبی را در پیش رو آورد .

معمولاً ویلاهای دوبلکس نسبت به ویلاهای یک طبقه تهویه بهتری دارند و از آنجایی که در اغلب موارد ویلاهای دوبلکس به گونه ای طراحی می شوند که ساختمان از سطح زمین بالاتر قرار دارد حداکثر استفاده از نور خورشید را می توان در این نوع ویلا ها برد .

  • سبک طراحی ویلای دوبلکس

    طراحی ویلای دوبلکس

طراحی و دکوراسیون داخلی ویلای دوبلکس در انواع سبک ها قابل اجرا می باشد اما در این حوزه طراحی به سبک کلاسیک و مدرن بیشتر مورد توجه قرار می گیرد . در واقع انتخاب سبک به نوع سلیقه شخصی شما بستگی دارد ، در  زراحی به سبک کلاسیک ویلاها هم در طراحی داخلی ویلا و هم در طراحی نما کلاسیک ما شاهد پیچیدگی‌ها و کنده کاری های زیبایی هستیم که نتیجه آن ایجاد یک بنای لوکس و لاکچری می باشد .طراحی سبک کلاسیک بسیار مجلل و باشکوه است .

سبک دیگری که در طراحی ویلای دوبلکس بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفته است سبک طراحی داخلی مدرن می باشد در این سبک در اوج سادگی فضای آرام و زیبا و همچنین امروزی طراحی می گردد .

 بسیاری از افراد بر این باورند که برای حتماً باید متراژ زیادی را در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم ویلا را بصورت دوبلکس طراحی کنیم اما این یک باور غلط بوده و ویلاهای دوبلکس در زمین هایی که متراژ کمی نیز دارند قابل اجرا میباشند. در زمین های کوچک میتوان با طراحی ویلای دوبلکس فضای بیشتری را به محوطه اختصاص دهیم.

  • مهمترین نکات در طراحی ویلای دوبلکس

طراحی این نوع ویلا ها باید توجه ویژه ای به  فرم گرایی و عملکرد گرایی نماییم به گونه ای که در طراحی فضاهای خصوصی و عمومی به درستی لحاظ گردد.

در فرم گرایی نیز باید فرم ساختمان به گونه ای طراحی شود که متناسب با سایت پلان، شرایط مالی کارفرما ،اقلیم منطقه و همچنین توپوگرافی باشد.

 اغلب در طراحی ویلای دوبلکس برای تفکیک فضاها باید یک لابی طراحی شود علاوه بر این در طراحی ویلای دوبلکس فضایی به عنوان وید نیز می توان طراحی کرد در واقع وید یک فضای خالی میان بنا می باشد که دید بین طبقات بالا و پایین را ممکن می سازد .

 باید به این موضوع اشاره کرد که طراحی این فضا باید کاملا حرفه‌ ای باشد و اگر به درستی انجام نگیرد تاثیر منفی در پی خواهد گذاشت.

  • طراحی راه پله  در ویلای دوبلکس

در طراحی ویلا های دوبلکس ،راه پله ها بسیار مهم می باشد و به شکل های مختلفی میتوان آنها را طراحی کرد. راه پله ها در طراحی ویلا های مدرن بسیار ساده و به دور از زرق و برق طراحی می‌ شوند .

 امروزه انواع راه پله های خلاقانه  مدرنی وجود دارند . فرم این راه پله ها می توانند به شکل سه طرفه، نیم دایره و گرد طراحی شوند اما به طور کلی در ویلاهای دوبلکس راه پله های گرد طرفدار های بیشتری دارد اما این مدل راه پله ها فضای زیادی را به خود اختصاص می دهند و در بیشتر موارد فضای اطراف آن بلا استفاده می ماند . این مدل از پله ها برای ویلا های کوچک مناسب نمی باشد .

راه پله های مدرن

 نوع متریالی که برای طراحی و اجرای پله ها استفاده می شود باید در طراحی ویلای مدرن یا کلاسیک مشخص گردد در راه پله ها به طور کلی می توان از  شیشه، سنگ ،چوب و یا فلز استفاده کرد. استفاده از شیشه ها برای کف پله معمولاً در سبک معماری مدرن می شود اما چندان محبوب نبوده و طرفداران زیادی ندارد .

  • طراحی استخر در ویلاهای دوبلکس

    استخر در ویلاهای دوبلکس

طراحی استخر در ویلا های دوبلکس بسیار لوکس، زیبا و محبوب است . اگر در طراحی ویلا های مدرن استخر طراحی  شود پیشنهاد می‌ شود آن را به گونه ای جانمایی کنید که به راحتی بتوان آن را در محوطه ویلا مشاهده کرد .

با طراحی یک بالکن بزرگ در طبقه دوم می توان دید بسیار مناسبی به فضای  محوطه و استخر ایجاد کرد .

8 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات