طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی ویلای دوبلکس

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 29 دی 1399 در ساعت 11 : 55 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی ویلا و به ویژه طراحی ویلا دوبلکس یکی از مهمترین درخواست های حال حاضر است. مردم برای فرار از دود و شلوغی شهرهای بزرگ ترجیح می دهند اوقات فراغت خود را در آنجا با خانواده سپری کنند. پس از طراحی، ویلا دوبلکس در صورت تمایل گزینه مناسبی برای شماست. به همین دلیل طراحی ویلا دوبلکس به چالشی بزرگ برای مردم تبدیل شده است.

نقشه ویلای دوبلکس باید مطابق با سلیقه شما طراحی و ساخته شود تا بتوانید یک عمر در آن راحتی داشته باشید . دوبلکس ویلا از این نظر مهم است که می توانید فضای بیشتری برای نقشه داخلی ویلا در یک زیرساخت ثابت داشته باشید و فضاهای موجود در آن به اندازه کافی باز و آرامش کافی داشته باشند. این یک مزیت بزرگ یک طرح ویلا دوبلکس نسبت به یک ویلا معمولی است .

اصول طراحی ویلا دوبلکس چیست؟

اصول طراحی ویلاهای دوبلکس تقریباً اصولی ثابت است که اکثریت بر آنها مسلط شده اند و اصول کلی این نوع ویلا دیگر بر هیچکس پوشیده نیست. اما تفاوت های بزرگ و آشکار در دکوراسیون داخلی ویلا دوبلکس مدرن ، که آرامش بخش و ایده آل است، در رعایت نکات بسیار کوچک اما بسیار مهم در طراحی باغ ویلا شماست که می توانید در ویلاهای مختلف مشاهده کنید. با ورود به این ویلا ها احساس لذت و سرگرمی خواهید داشت و این تفاوت ها را احساس خواهید کرد .

در این مقاله، ما قصد داریم برخی از نکات کوچک اما حیاتی در طراحی ویلا دوبلکس را بررسی کنیم که با تجربه و نظرات معماران بزرگ و قدیمی بدست آمده است. با پیروی از این اصول ، ویلا دوبلکس شما طرحی فوق العاده خواهد بود که فقط شما و اطرافیان از آن لذت می برند . بنابراین اگر قصد ساخت یا بازسازی ویلا دوبلکس خود را دارید با ما همراه باشید .

طراحی ویلا دوبلکس

بهترین مکان برای طراحی و ساخت ویلای دوبلکس، شمالی ترین قسمت زمین است. صرفه جویی در مصرف انرژی نکات اصلی برای این امر است. طراحی داخلی ویلا و طراحی نما ویلا دوبلکس شما بسیار زیباتر و بهتر خواهد بود. خورشید از مشرق طلوع می کند، و در طول روز، از سمت جنوب به غرب حرکت می کند و از آن غروب می کند. وقتی طراحی ویلا شما در این راستا باشد، بهترین نتیجه را برای دریافت نور و صرفه جویی در انرژی برای شما خواهد داشت .

نور خورشید در اواسط روز می تواند اعصاب ساکنان ویلا شما را تحت تأثیر قرار دهد. در طراحی ویلا باید در اندازه سایبان های پنجره های شمال و جنوب ویلا دقت کنید. به همان اندازه که به استفاده از سایبان های بلندتر در جنوب نیاز دارید، می توانید اندازه این سایبان ها را در شمال بسیار کاهش دهید . در زمستان می توانید از این نقطه طلایی برای صرفه جویی حداکثر انرژی در ویلا استفاده کنید .

مساحت فضاها و ارتفاع سقف در طراحی ویلای دوبلکس با آپارتمان بسیار فرق دارد اما تنها فرق این دو نیست. آپارتمان ها محدودیت های زیادی برای دریافت نور در خانه دارند به طوری که ویلاهای دوبلکس این محدودیت ها را ندارند. بنابراین ویلای خود را مانند آپارتمان طراحی نکنید .

طراحی ویلا دوبلکس

یکی از امتیاز های مهمی که می توانید در طراحی داخلی مدرن دوبلکس خود داشته باشید ، اندازه فضاهای مورد نظر شماست . طراحی داخلی ویلا در اینجا بسیار مهم است. شما قرار است فضای داخلی ویلا را مطابق با استانداردهای خانواده و سبک زندگی خود طراحی کنید .

اگر مهمان نواز هستید و از فضاهای بزرگ لذت می برید، سالن اصلی خانه می تواند به عنوان دریا در خانه شما باشد . در طراحی و ساخت ویلا در اندازه این دریا بی کران دقت کنید زیرا این امر به شدت به سبک زندگی شما بستگی دارد . به جای یک سالن بزرگ، می توانید از 2 یا حتی 3 سالن برای طراحی داخلی ویلای دوبلکس خود استفاده کنید. این می تواند به شما کمک کند تا فضاها را در طراحی خود جدا کنید، موقعیت اتاق ها را مشخص تر کنید و آشپزخانه خود را با اتصال به سالن های مختلف، مانند مروارید داخل پوسته، نشان دهید . در مناطقی که در معرض نور مستقیم هستند امتحان کنید . هوا آفتابی است، برای اجرای نما ی ویلا دوبلکس مدرن خود از دیوارهای شیشه ای استفاده کنید . البته آب و هوای منطقه شما از این نظر بسیار موثر است. در بعضی از قسمتهای ویلا این تقریباً ممنوع است. اما در جهت جنوب زیبایی خاص و بی نظیری به ویلا شما می بخشد .

طراحی ویلا دوبلکس

این یکی از نکات طلایی و مهم در طراحی و بازسازی ویلا شماست . بارها اتفاق افتاده است که پس از طراحی، مالکان تصمیم گرفته اند محل پلکان را در نقشه ویلای دوبلکس خود تغییر دهند . مطمئن باشید که پله ها جلوی نور را نمی گیرند، فضاهای اصلی را اشغال نکنید و دسترسی به قسمت های مختلف از پایین و بالای پله ها به راحتی امکان پذیر است .

7 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات